شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که ارزش فلزات خاک کاتالیزور چه قدر است؟ و آیا استخراج این فلزات از نظر اقتصادی به صرفه است؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان همراه ما باشید.

کاتالیزور خودرو از فلزات مختلفی ساخته شده است که مهمترین و ارزشمندترین آن، فلزات گروه پلاتین که شامل پالادیوم و رودیوم است، می باشد. کاتالیزور یک قطعه مهم و کاربردی در خودرو می باشد که آلایندگی های خودرو را بیش از 90 درصد کاهش می دهد و اگر این قطعه در خودرو نباشد، گازهای سمی حاصل از احتراق موتور در هوای آزاد پخش می شوند و این گازهای سمی برای انسان و محیط زیست بسیار خطرناک می باشد.

مهمترین خاصیت فلز پلاتین ضد آلایندگی می باشد و به همین علت است که از این فلز در کاتالیزور خودرو استفاده می شود. فلز پلاتین به دلیل خاصیت های صنعتی بسیاری که دارد، یکی از ارزشمندترین فلزات جهان محسوب می شود و می توان گفت ارزش آن با طلا برابری می کند ولی از لحاظ قیمتی، پلاتین ارزان تر از طلا می باشد. با پایان یافتن عمر کاتالیزور خودرو، می توان فلزات پلاتین آن را استخراج کرد و بار دیگر در صنعت های مختلف از جمله ساخت کاتالیزور استفاده کرد.

برای استخراج فلز پلاتین از خاک کاتالیزور نیاز به ابزارها و مواد شیمیایی مانند اسیدها می باشد و باید به طور کامل به این کار مسلط باشید. ارزش فلزات خاک کاتالیزور خودرو زمانی جنبه اقتصادی دارد که شما مقدار زیادی خاک کاتالیزور داشته باشید و با استخراج آن، میزان قابل توجهی فلز پلاتین به دست آورید. مجموعه کاتالیست وان یک مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو می باشد و همچنین در زمینه خرید خاک کاتالیزور هم فعالیت می کند و اگر خاک کاتالیزور برای فروش دارید، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

ارزش خاک کاتالیزور

استخراج خاک کاتالیزور و ارزش فلزات خاک کاتالیزور

ارزش فلزات خاک کاتالیزور

برای استخراج خاک کاتالیزور به ابزارهای مخصوصی نیاز می باشد و همچنین لازم است که به اسیدهای مورد نیاز آشنایی داشته باشید و توجه داشته باشید که اگر هیچ تجربه ای در انجام این کار ندارید، حتما از یک فرد با تجربه کمک بگیرید تا خطری شما را تهدید نکند. برای استخراج خاک کاتالیزور خودرو، ابتدا قسمت های کاتالیزور خودرو را از هم جدا می کنیم و قسمت های کم ارزش و بدرد نخور آن را کنار می گذاریم.

خاک کاتالیزور چیست
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

حالا باید قسمت های ارزشمند که شامل فلزات پلاتین می باشد را جدا کنید و برای این که عملیات استخراج و بازیافت خاک کاتالیزور بهتر انجام شود، آن را به خاک کاتالیزور تبدیل می کنیم. حالا برای این که فلزات پلاتین را از این خاک کاتالیزور به دست آوریم، باید با استفاده از اسیدها و سپس حرارت دادن به آن این کار را انجام دهیم. حالا مقدار پلاتین به دست آمده را می توانید وزن کنید و این کار را به همین صورت با دیگر کاتالیزورهای ضایعاتی خودرو انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ارزش خاک کاتالیزور در چیست

ارزش فلزات خاک کاتالیزور و زمان تعویض آن

به طور میانگین هر کاتالیزور خودرو حدود 3 الی 4 سال عمر می کند که این موضوع ممکن است برای خودروهای داخلی کمتر باشد و البته این مقدار بستگی به میزان استفاده از خودرو هم دارد. پس از این مدت برای اطلاع از وضعیت کاتالیزور خودرو خود، باید آن را به یک تعمیرکار کاتالیزور نشان دهید تا وضعیت آن را بررسی کند و اگر مشکلی نداشت، می توانید باز هم از آن استفاده کنید. در صورتی که کاتالیزور خودرو کارایی خود را از دست بدهد، باید برای تعویض آن اقدام نمایید ولی متاسفانه بسیاری از مردم هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نمی دهند.

زمانی که یکی از قطعه های خودرو دچار خرابی می شود، باید خیلی سریع برای تعمیر آن اقدام نمایید و دیر اقدام کردن ممکن است باعث به وجود آمدن خسارت های بیشتری شود. زمانی که با علائم پایان عمر کاتالیزور خودرو مواجه شدید، باید برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید و این علائم به شرح زیر می باشد: ( تعمیر کاتالیزور )

  • رد شدن در تست آلایندگی
  • کاهش شتاب خودرو
  • حرارت بالای موتور
  • مصرف سوخت بالا
  • بوی بد داخل کابین خودرو

توجه نمائید که با خرید کاتالیزور اورجینال از گروه تخصصی کاتالیست وان می توانید از شر تعمیر کاتالیزور زود هنگام خلاص شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزش فلزات خاک کاتالیزور می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند. همچنین اگر خاک کاتالیزور برای فروش دارید، می توانید با مجموعه کاتالیست وان تماس حاصل نمایید.

شماره تماس: 09128385256