خرید خاک کاتالیزور خودرو خارجی به دلیل این که کیفیت بیشتری نسبت به خودروهای داخلی دارد، بیشتر انجام می شود و همچنین قیمت خرید خاک کاتالیزور خودرو خارجی نسبت به دیگر کاتالیزورها ممکن است گران تر باشد ولی ارزش خاک کاتالیزور آن ها بالاتر می باشد. خودروهای خارجی به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارند، قطعات آن ها هم با بهترین مواد اولیه و با کیفیت بالا ساخته شده اند و این شامل کاتالیزور خودرو هم می شود.

کاتالیزور یک قطعه بسیار مهم می باشد که در حال حاضر در تمامی خودروها وجود دارد نوع و کیفیت آن با توجه به نوع خودرو و نوع کاتالیزور متفاوت می باشد و طول عمر آن ها هم به میزان کارکرد خودرو و همچنین کیفیت ساخت کاتالیزور دارد. کاتالیزور خودرو به طور متوسط بین 3 الی 4 سال عمر می کند و پس از این مدت باید توسط یک تعمیرکار کاتالیزور مورد بررسی قرار گیرد و در صورت فرسوده بودن آن، باید یک کاتالیزور جدید جایگزین آن کرد.

کاتالیزور خودروهای خارجی جدید که در سال های اخیر ساخته شده اند نیازی به تعمیر و یا تعویض ندارند و خودروهایی که حدود 4 سال قبل تا به حال در حال کار کردن می باشند، نیاز است تا حتما کاتالیزور آن ها مورد بررسی قرار گیرد. البته اگر میزان کارکرد خودرو بالا باشد، ممکن است در عرض دو سال مجبور به تعویض کاتالیزور خودرو شوید و کاتالیزور هم مانند دیگر قطعات خودرو یک قطعه مصرفی می باشد که پس از مدتی نیاز تعمیر و یا تعویض دارد. مجموعه کاتالیست وان در زمینه خرید خاک کاتالیزور خودرو خارجی فعالیت می کند و اگر کاتالیزور خودرو برای فروش دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

روش بازیافت خاک کاتالیزور

خرید خاک کاتالیزور خودرو خارجی

خاک کاتالیزور اصولا به دو روش قابل بازیافت می باشد:

  • روش قالکاری

یکی از روش های بازیافت خاک کاتالیزور، روش قالکاری می باشد که یکی از متداول ترین روش ها در این زمینه است و برای انجام بازیافت کاتالیزور با این روش، ابتدا کاتالیزورها را به صورت خاک کاتالیزور در میاورند و به صورت پودر می باشند و این خاک کاتالیزور به دست آمده را با سرب و نقره ذوب می کنند و با این کار می توان فلزات پلاتین خاک کاتالیزور را به دست آورد. با این کار مذاب نقره به صورت یک قرص یا شمش سرد در می آید و آن را اسید نیتریک حل می کنند و فلزات گروه پلاتین مانند پالادیوم به دست می آید. حالا اگر در مرحله قبل به جای نقره از مس استفاده می شد، شمش مسی به دست می آمد و پس از آن شمش مسی را اسیدکاری و سپس تیزآب کاری می کنند و فلز پلاتین آن را استخراج می کنند. دیگر ذرات باقی مانده شامل پالادیوم و رودیوم می باشد که می توان آن را در تیزآب حل کرده و با کمک روش آمونیوم کلرید، پلاتین را استخراج کرد.

  • روش شیمیایی
ارزش خاک کاتالیزور
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

روش شیمیایی برای بازیافت خاک کاتالیزور با حجم کم می باشد و در این روش پس از آن که ضایعات کاتالیزور را با آسیاب گلوله ای به صورت پودر در آمد، آن را در اسید نیتریک حل می کنند و با این کار مقداری از پالادیوم و برخی از فلزات پایه موجود در خاک کاتالیزور در اسید حل می شود و ذرات و مواد باقی مانده را در تیزآب حل کرده و پلاتین و پالادیوم در آن رسوب می دهند.

توجه داشته باشید که بازیافت خاک کاتالیزور خودرو نیاز به دانش و تجربه دارد و باید به مواد و ابزارهای مورد نیاز آشنایی داشته باشید. شما می توانید برای خرید خاک کاتالیزور خودرو خارجی با کارشناسان مجموعه کاتالیست وان تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 خرید خاک کاتالیزور ضایعاتی

خرید خاک کاتالیزور

شماره تماس: 09128385256
امتیاز مطلب post