خاک کاتالیزور خودرو همان کاتالیزور ضایعاتی خودرو می باشد که بازیافت آن می توان مواد اولیه ارزشمندی را به دست آورد و قیمت خاک کاتالیزور خودرو بستگی به نوع کاتالیزور خودرو و شرکت سازنده آن دارد و برخی از فروشندگان خاک کاتالیزور خودرو، اهمیت بیشتری به مسئله می دهند و ممکن است به دلیل نوع کاتالیزور خودرو، قیمت متفاوتی با سایر فروشندگان خاک کاتالیزور داشته باشند.

خاک کاتالیزور شاید در نگاه اول یک خاک بی ارزش باشد و هیچ ارزش مالی نداشته باشد ولی می توان با استفاده از ابزارها و مواد شیمیایی، فلزات به کار رفته در آن را به دست آورد و فلزات جزء ارزشمندترین فلزات در جهان محسوب می شود. فلزات گروه پلاتین که خاصیت ضد آلایندگی دارند، در کاتالیزور خودروها به کار رفته است و به همین دلیل اکثر کسانی که در کار بازیافت هستند، با خرید خاک کاتالیزور خوردو، فلزات آن را به دست می آورند.

شاید فکر کنید که از یک کاتالیزور خودرو مقدار بسیار زیادی می توان فلز پلاتین به دست آورد ولی این چنین نیست و اگر به صورت حدودی بگوییم، از هر کاتالیزور خودرو می توان چند گرم فلزات گروه پلاتین را به دست آورد و این رقم زمانی زیاد می شود که شما کاتالیزورهای ضایعاتی بسیاری برای بازیافت داشته باشید. قیمت خاک کاتالیزور خودرو به صورت توافقی می باشد و قیمت واحدی ندارد و برای همین اکثر خریداران خاک کاتالیزور به دنبال مناسب ترین قیمت خاک کاتالیزور هستند تا برای آن ها هم به صرفه باشد.

تفاوت کاتالیزورها

کاتالیزورهای هر خودرو با دیگری متفاوت می باشند و هر چه خودرو مدل و کیفیت بالاتری داشته باشد، کاتالیزور استفاده شده در آن کیفیت بیشتری دارد و همچنین کاتالیزور خودرو از مواد اولیه ارزشمندی ساخته می شود. به طور مثال کاتالیزور خودروهای خارجی داخل ایران نسبت به کاتالیزورهای خودروهای داخلی از کیفیت بسیاری بالایی برخوردار می باشند و حتی ارزش ضایعاتی آن هم بیشتر می باشد.

بسیاری از فروشندگان کاتالیزورهای ضایعاتی، قیمت خاک کاتالیزور خودرو داخلی و خارجی را متفاوت می دانند و آن ها را به صورت جداگانه به فروش می رسانند اما بسیاری دیگر اهمیتی به این موضوع نمی دهند. خریداران خاک کاتالیزور در زمان خرید به ارزش کاتالیزور ضایعاتی دقت می کنند و برخی کاتالیزورها ارزش بازیافت ندارند و برای بازیافت هر کاتالیزور به مواد شیمیایی و انواع اسیدها نیاز می باشد.

خاک کاتالیزور چیست
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

جهت اطلاع از قیمت خاک کاتالیزور خودرو می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

بازیافت خاک کاتالیزور

این روزها اکثر دستگاه ها و قطعات ارزشمند پس از خرابی یا فرسودگی را تا حد امکان بازیافت می کنند تا مهمترین مواد اولیه به کار رفته در آن دوباره در صنعت های مختلف قابل استفاده باشد و این باعث می شود تا از بسیاری از هزینه های اضافی برای تهیه مواد اولیه کاهش پیدا کند و همچنین از هدر رفتن مواد اولیه آن قطعه جلوگیری می شود. به طور مثال اکثر بردهای تلفن همراه و قطعات کامیپور و لپ تاپ دارای مقدار بسیار کمی طلا می باشند و زمانی که این قطعات غیر قابل استفاده می شوند، می توان طلاهای موجود در آن ها را به دست آورد. هر چند که مقدار طلای به دست آمده از آن ها کم می باشد ولی اگر مقدار زیادی از این بردها داشته باشد، می توانید مقدار بیشتری طلا به دست آورید.

کاتالیزور خودرو هم به همین صورت می باشد و مقدار کمی از فلزات گروه پلاتین داخل آن به کار رفته است که با بازیافت آن، می توان فلزات ارزشمند آن را به دست آورد. فلزات گروه پلاتین شامل رودیوم، پالادیوم و چند فلز دیگر می باشد که با استخراج آن ها از کاتالیزورهای ضایعاتی، می توان درآمد خوبی کسب کرد. مجموعه کاتالیست وان یک مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو می باشد و همچنین اگر کاتالیزور ضایعاتی برای فروش دارید، می توانید با مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

قیمت خاک کاتالیزور

 خرید کاتالیزور ضایعاتی

امتیاز مطلب post