بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور چیست؟

بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور چیست؟ همانطور که از موضوع مقاله پیداست قرار است اطلاعات کاملی درباره کارهایی که در رابطه با نگهداری و تعمیر کاتالیزور و… انجام دهید به شما داده خواهد شد پس اگر کاتالیزور خودروی شما به مشکل خورده و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره کاتالیزور به دست‌آورید تا انتها با ما همراه باشید.

در ابتدا برای درک بهتر اهمیت کاتالیزور به توضیح عملکرد این قطعه ارزشمند می‌پردازیم:

بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور

نحوه عملکرد کاتالیزور:

کاتالیزورها در خودروها به منظور کاهش انتشار گازهای سمی موتورهای درون‌سوز استفاده می‌شود، چرا که این نوع از موتور خودروها،‌ اکسیژن کافی برای اکسید کردن کربن به دی‌اکسید کربن و آب را ندارد، پس تبدیل به محصولات جانبی می‌شوند که شامل اکسیدهای نیتروژن، مونو اکسید کربن و هیدروکربن‌ها هستند این گازها  سمی بوده و اعث آلودگی می‌شود.

مبدل‌های کاتالیستی که در اگزوز خودروها به منظور فراهم کردن محلی برای اکسایش و کاهش محصولات جانبی سمی حاصل از احتراق سوخت به کار برده

می‌شوند، این گازهای سمی را به فرآورده‌هایی کم‌خطر مانند دی‌اکسید کربن، بخار آب و گاز نیتروژن تبدیل می‌کنند.

بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور  که بهتر است بدانید

بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور 

به نطر شما بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور که بهتر است بدانید چیست؟ اگر پاسخی به ذهنتان نرسید حتما این بخش را با دقت بیشتری با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بدانید که این قطعه  شامل پوسته ای از فولاد ضد زنگ ،عايق حرارتي و محفظه است كه داخل آن با فلزاتي گرانبها نظير روديم ، پالاديوم و پلاتين پوشيده شده است همین امر هم باعث شده تا با قیمت بالاتری بتوانید این قطعه را تهیه نمائید یکی از دلایلی که اکثر رانندگان هنگام خرابی کاتالیزور تصمیم به تعمیر کاتالیزور می‌گرند جای اینکه آن را تعویض کنند قیمت بالای آن است.

از موارد دیگری که در نگهداری این قطعه باید به ان توجه داشته باشید این است که این قطعه بسیار حساس است و با تعمیر اشتباه ممکن است باعث خرابی بیشتر آن شوید به طوری دیگر تعمیر کار متخصص نیز قادر به تعمیر ان نباشد و مجبور به تعویض آن شوید.

پس پیشنهاد ما به شما این است که هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و تعمیر کاتالیزور خودروی خود نکنید از همان ابتدا تعمیر کاتالیزور خودروی خود را به یک تعمیر کار متخصص بسپارید.

درباره بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور همچنین Downsides بیشتر بدانید؟

درباره بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور همچنین Downsides

درباره تو ضیح Downsides در کاتالیزور خودرو باید گفت که به معنی پایین آمدن کارایی مبدل که است که سبب آزاد شدن گازهای سمی به محیط زیست خواهد شد و از طرفی باعث تاثیر منفی در عملکرد موتور نیز می شود.

تعمیرات تخصصی کاتالیزور و کاتالیست و اگزوز
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

آزمایشاتی که بر روی کاتالیزورها انجام شده نشان‌دهنده این است که یک مبدل قدیمی، به سبک یک مدل با مهره های سرامیکی، می تواند منجر به کاهش عملکرد تنها سه درصدی می‌شود و یک مبدل مدرن ، به سبک لانه زنبوری عملکرد مخرب را تا یک درصد کاهش می دهد.

یک مبدل دارای طول عمر بسیار بالایی است، اما برای همیشه دوام نخواهد داشت و به سرویس دهی مداوم نیاز دارد. باید نسبت به گرفتگی مسیر هوشیار بود، در غیر این صورت بی اثر خواهد شد.

به این نکته توجه داشته باشید که مبدل مسدود شده بیشتر عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد، از طرفی کاتالیزور قدیمی نسبت به کاتالیزور جدید واکنش کمتری با ترکیبات خطرناک خواهد داشت، در نتیجه کارایی پایین می آید.

و همچنین به دلیل دمای بالایی که مبدل کاتالیزوری در آن کار می کند، در اثر تغییر ناگهانی دما آسیب جدی خواهد دید. به عنوان مثال، غوطه ور شدن ناگهانی در آب مانند عبور خودرو از  روی گودال بسیار عمیق پر از آب سبب می شود دمای مبدل خیلی سریع کاهش یابد در نتیجه ساختار لانه زنبوری داخلی شکسته می شود.

بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزورچیست و چرا آن را به کاتالیست وان بسپارید؟

بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزورچیست و چرا آن را به کاتالیست وان بسپارید؟

درباره این‌که بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور و کاتالیست وان چیست و چرا باید تعمیر کاتالیزور خودروی خود را به گروه تخصصی کاتالیست وان بسپارید دلایل زیادی وجود دارد که ما در اینجا فقط توضیح کوتاهی از ان را در اختیارتان قرار می‌دهیم می‌توانید برای گرفتن اطلاعات بیشتر درباره نحوه عملکرد این گروه و مقایسه قیمت‌ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

این گروه تخصصی سال‌ها است در زمینه تعمیر کاتالیزور فعالیت دارند و دارای سایقه درخشانی هستند. همچنین علاوه بر استفاده از افراد متخصص از ابزارهای خاصی نیز برای تشخیص ایراد کاتالیزور خودروی شما استفاده می‌کنند.

در واقع با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان و بات ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.

سخن آخر:  همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم تعمیر کاتالیزور اصلا کار ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد. پس هزگز به‌صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر کاتالیزور خودروی خود نکنید.اگر به اینگونه مقالات علاقه‌مند هستید خواندن مقاله اهمیت تعمیر کاتالیزور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای مطالعه بیشتر : تعمیر کاتالیزور فوتون تونلند G7

امتیاز مطلب post