تعمیر کاتالیزور سورنتو موضوعی است که به‌خاطر اهمیت آن در این مقاله به آن خواهیم پرداخت پس اگر به تطلاعاتی درباره نحوه عملکرد کاتالیزور و تعمیر آن نیاز دارید تا انتها با ما همراه باشید، توجه داشته باشید که هر قطعه ای در خودرو وظیفه ای را بر عهده دارد و در صورتی که قطعه‌‌ای وظیفه خود را به درستی انجام ندهد باعث بروز مشکلاتی می شود و تعمیر کاتالیزور سورنتو از مهمترین مسائلی است که رانندگان این خودرو باید به آن توجه داشته باشند. کاتالیزور سورنتو یکی از قطعات مهم این خودرو محسوب می شود که وظیفه خروج گازهای حاصل از احتراق موتور را بر عهده دارد و تاثیر بسیاری در آلایندگی دارد.

تعمیر کاتالیزور سورنتو و نحوه عملکرد آن

تعمیر کاتالیزور سورنتو و نحوه عملکرد آننحوه عملکرد این قطعه به این صورت است که، گازهای سمی که از موتور خارج می‌شود را دریافت به گازهای بی‌خطر و یا کم‌خطرتری تبدیل می‌کنند و اگر مشکلی برای این قطعه پیش بیاید، قطعا به دیگر قطعات و حتی موتور خودرو نیز آسیب می رساند. تعمیر کاتالیزور سورنتو یا چک کردن آن به خصوص در خودروهای قدیمی تر توصیه می شود و با تعویض و تعمیر به موقع کاتالیزور کیا می توان از خرابی دیگر قطعات خودرو و هزینه های اضافی جلوگیری کرد.

در غلب خودروها کاتالیزورها قطعاتی هستند که  راحتی خراب نمی شود و حتی در خودروهای کم کارکرد و جدید، تا چند سال نیز نیاز به تعویض آن نیست.

زمان تعویض یا تعمیر کاتالیزور سورنتو و یا تعویض آن

زمان تعویض یا تعمیر کاتالیزور سورنتو و یا تعویض آناین قطعه نیز مانند تمام قطعات مصرفی دیگر تاریخ مصرف و کارکرد مناسب دارد که بعد از این تایم حتما باید اقدام به تعمیر و یا تعویض آن نمائید تا به عملکرد کلی خودرو آسیب نرساند.

ذلایلی و نشان‌هایی که به شما اعلام می‌کند زمان تعمیر کاتالیزور سورنتو و یا تعویض آن فرا رسیده شامل موارد زیر است:

  • زمانی که مصرف سوخت خودرو شما نسبت به حالت طبیعی بیشتر شده است.
  • خودرو به خوبی استارت نمی خورد یا روشن نمی شود.
  • لرزش در خودرو هنگام حرکت با سرعت پایین.
  • کاهش شتاب خودرو.
  • پیچیدن بوی بد در خودرو.
تعمیر کاتالیزور میکرو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

توجه داشته باشید که اگر  گازهای سمی از کاتالیزور خارج نشوند، امکان خفگی و گرفتگی در این قطعه وجود دارد و در این صورت گازها دوباره به موتور باز گشته که این عمل باعث خرابی موتور و بالا رفتن حرارت آن نیز می شود، بهتر است بدانید که این گازها ممکن است توسط شما استشمام شود که بسیار خطرناک و مضر می باشند.

پس با دیدن علائم خرابی کاتالیزور در اولین فرصت به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید و هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر کاتالیزور ننمائید.

شما می توانید جهت تعمیر کاتالیزور سورنتو خود را به مجموعه کاتالیست وان سپرده و از خدمات فوق‌العاده این مجموعه استفاده نمایید. تعمیرگاه تخصصی کاتالیزور کاتالیست وان به صورت تخصصی در زمینه فروش و تعمیر کاتالیزور کیا به خصوص سورنتو فعالیت می کند و تمامی کارها با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت ارائه خواهد شد.

حذف و یا تعمیر کاتالیزور سورنتو

حذف و یا تعمیر کاتالیزور سورنتوبعضی از رانندگان به اشتباه فکر می‌کنند وجود کاتالیزور در خودورها باعث ایجاد افت شتاب خودرو می‌شوند اما این تفکر کاملا اشتباه است و با حذف این قطعه باعث خواهید شد تا خودرو به یک‌باره افت شدیدی پیدا خواهد کرد و مجبور به نصب مجدد این قطعه با هزینه گزافی خوهید شد.

اهمیت وجود و تعمیر کاتالیزور سورنتو به اندازه‌ای زیاد است که در معاینه فنی خودروها تست صحت عملکرد کاتالیزور انجام می‌شود و در صورتی که این قطعه را حذف کرده باشید خودروی شما در معاینه فنی رد خواهد شد.

سخن آخر: تعمیر کاتالیزور نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد با سپردن تعمیر آن به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.

امتیاز مطلب post