درباره تعمیر کاتالیزور سوناتا بدانید | خرید کاتالیزور سوناتا

تعمیر کاتالیزور سوناتا بسیار حساس است و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد علاوه بر آن برای تعمیر کاتالیزور سوناتا ابزارهایی نیاز است  تا به درستی بتوان ایراد این قطعه را تشخیص و ان را بر طرف نمایند.

درباره تعمیر کاتالیزور سوناتا بدانید

گروه تخصصی کاتالیست وان که سال‌ها است در زمینه تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای داخلی و خارجی فعالیت دارد با علم به این موضوع که افراد زیادی اهمیت وجود کاتالیزور در خودرو را نمی‌دانند و همین امر باعث شده تا به موقع برای بر طرف کردن ایراد آن به تعمیرکار متخصص مراجعه نکنند که در نتیجه باعث شده‌ان تا صدمات زیادی به کاتالیزور و خودرو وارد شود.

اهمیت تعمیر کاتالیزور سوناتا

برای متوجه شدن اهمیت تعمیر کاتالیزور در ابتدا باید نحوه عملکرد این قطعه با ارزش را بدانید تا متوجه اهمیت وجود آن در خودرو شوید.

عملکرد کاتالیزور: این قطعه دودی که توسط کار کردن موتور در خودرو تولید می‌شود را که شامل آلایندهای خطرناک زیادی است آلایندهایی نظیر: کربن منوکسید،هیدرو کربن و اکسیدهای نیتروژن، کاتالیزورها وظیفه تجزیه گازها و واکنش‌های شیمیایی را برعهده دارند تا آلاینده‌های خطرناک کمتری به هوا منتشر شود.

مهم‌ترین وظیفه کاتالیزورها ،این است که اکسیت ازت را به عنوان ماده سمی دریافت و به گاز ازت که یک گاز بی‌خطر است تبدیل کند.امروزه برای جلوگیری از آلودگی هوا بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده از این قطعه را در خودروها اجباری کرده‌اند. اگر اطلاعات بیشتری از اهمیت تعمیر کاتالیزور نیاز دارید خواندن مقاله تعمیر کاتالیزور آزرا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایای تعمیر کاتالیزور سوناتا

مزایای تعمیر کاتالیزور سوناتا

همانطور که حتما تا کنون متوجه شده‌اید کاتالیزورها برای جلوگیری از آلودگی هوا بسیار اهمیت دارند که این امر به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سلامت محیط زیست ما تاثیرکذر است که این اولین مزایای تعمیر کاتالیزور سوناتا است.

موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به ان‌ها نیز می‌پردازیم:

  1. جلوگیری از افت شتاب خودرو
  2.  جلوگیری از شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین که باعث آسیب‌های زیادی در خودرو می‌شود
  3. عدم به وجود آمدن اشکال در خروح گازهایی که از صدا خفه کن اگزوز می‌آیند

علائمی که نشان می‌دهد به تعمیر کاتالیزور سوناتا نیاز دارید

تا کنون به دفعات به علت اهمیت این جمله آن را تکرا کرده‌ایم که سلامت کاتالیزور در سلامت خودرو بسیار سهیم است و همچنین از بروز بیشتر آلودگی هوا جلوگیری می‌کند و به محیط زیست به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم کمک می‌کند.

پس لطفا حتما با دیدن علائم خرابی کاتالیزور که به راحتی توسط راننده خودرو قابل درک است به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید.

علائم خرابی کاتالیزور:

روشن‌شدن چراغ چک موتور: این مورد ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد و تشخیص این‌که ایراد از کاتالیزور است که چراغ چک روشن شده است یاخیر با تعمیرکار است.
افت‌کردن قدرت ماشین افراد زیادی به اشتباه فکر می‌کنند که وجود این قطعه در خودور نه تنها ارزشی ندارد و کمکی به کار کرد خودرو ندارد بلکه باعث افت شتاب خودور نیز می‌شود پس اقدام به حذف خودسرانه این قطعه ارزشمن کرده و بعد از مدتی با افت شدید شتاب خودرو مواجه می‌شوند و وادار به نصب دوباره این قطعه با صرف هزینه بالاتر می‌شوند.
شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین
اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند

منیفولد اگزوز خودروی شاهین
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

عمر مفید کاتالیزور و زمان تعمیر کاتالیزور سوناتا

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده کاتالیزور عمر مفید کاتالیزورها را  ۱۰۰هزار تا ۱۵۰هزار کیلومتر تخمین زده‌اند که این میزان   معمولا در واقعیت متفاوت است و کاتالیزورها خیلی زودتر از آنچه باید از کار می‌افتند. مخصوصا در کلان‌شهرها که دائما پشت ترافیک هستید.

کاتالیست خودرو درواقع نوعی فیلتر است و فیلتر باید مرتب تعویض یا تمیز شود مانند هر قطعه مصرفی دیگر. مخصوصا اگر سیستم احتراق درست عمل نکند، عمر کاتالیزور نیز کوتاه می‌شود.

    هزینه بررسی و تعمیر کاتالیزور سوناتا

    هزینه بررسی و تعمیر کاتالیزور سوناتا

تعمیر کاتالیزور سوناتا چیست؟

یکی از علائم خرابی کاتالیزورها روشن شدن چراغ چک موتور است که در مورد مشکلاتی از درپوش بنزین که متعاقباً سفت نشدهباشد آلارم می‌دهد تا خرابی ثابت‌تر و مهم‌تر مانند نیاز داشتن به نعمیر کاتالیزور سوناتا یا مشکل در یکی از سنسورهای اکسیژن خودرو را نشان می‌دهد.

هزینه بررسی روشن بودن چراغ چک و یا تعمیر کاتالیزور هیوندا sonata بسیار متغیر است. خبر خوب این است که گروه تخصصی کاتالیست وان، کلیه خدمات مربوط به تعمیر کاتالیزور سوناتا را در سریعترین زمان ممکن و کمترین هزینه انجام می­‌دهد.

پس با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان و با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.

آیا رانندگی با خودروی سوناتا با چراغ چک موتور روشن و بدون تعمیر کاتالیزور سوناتاامکان پذیر است؟

 رانندگی با خودروی سوناتا با چراغ چک موتور روشن

این سوال حتما پاسخ پیچیده‌ای داردچرا که همه چیز به شدت موضوع بستگی دارد. اگر علت یک مشکل جزئی باشد، مانند شل شدن درپوش بنزین، رانندگی باید ایمن باشد. این موضوع معمولاً با روشن شدن ثابت چراغ چک موتور نشان داده می­شود. اما اگر متوجه تغییر در عملکرد خودرو شدید، باید بدانید که نشانه­ای از یک مشکل جدی­‌تر است.

اگر چراغ چک موتور روشن است، به این معنی است که یک مشکل شدید وجود دارد و توصیه می­شود فوراً خودروی سوناتای خود را سرویس کنید. پس پیشنهاد گزوه تخصصی کاتالیست وان این است که زمان روشن شدن چراغ چک خودرو احتیاط را پیشه کرده و خودرو را از حرکت بازدارید تا خطری شما را تهدید نکند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه تعمیر کاتالیزور و استعلام و مقایسه قیمت‌ها به صفحه اصلی کاتالیست وان مراجعه نمائید و یا با شماره‌های 02177888760 – 09128385256 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سخن آخر: تعمیر کاتالیزور سوناتا اصلا کار ساده‌ای نیست و به صورت تخصصی باید انجام شود پس هرگز به صورت خودسرانه اقدام به انجام آن ننمائید. اگر مدل دیگری از خودروهای هیوندای را دارید خواندن مقاله تعمیر کاتالیزور هیوندای پیشنهاد ویژه ما به شما عزیزان است

امتیاز مطلب post