درباره تعمیر کاتالیزور لیفان X50 بیشتر بدانید

درباره تعمیر کاتالیزور لیفان X50 بیشتر بدانید

تعمیر کاتالیزور لیفان X50 کار هر کسی نیست! چرا که نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد، گروه تخصصی کاتالیست وان که بزرگترین تعمیرگاه کاتالیزور در ایران است، برای هر تعویض کاتالیزور گارانتی را در نظر دارد.

این گروه که سال‌ها است به‌صورت تخصصی در زمینه تعمیر کاتالیزور به خصوص تعمیر کاتالیزور لیفان X50 فعالیت دارد با کمترین هزینه بهترین و سریع‌ترین خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه خواهد داد.

علت روشن شدن چراغ چک موتور و تعمیر کاتالیزور لیفان X50

 

زمانی که چراغ چک خودروی شما روشن شده باید به دنبال دلایل و رفع مشکل باشید.چراغ چک موتور به دلایل مختلفی روشن می‌شود که یکی از آن دلایل خرابی کاتالیزور است که خودرو به شما نشان می‌دهد که به تعمیر کاتالیزور لیفان X50 نیاز دارد. چه دلایلی می­تواند داشته باشد؟

برای اکثر رانندگان، ظاهر شدن نماد هشدار روی پانل ابزار به معنای نیاز به مراجعه فوری به تعمیرگاه خودرو برای تشخیص و رفع علت علامت هشدار است. اما در گاهی موارد، هنگامی که این علامت ظاهر می­شود، می­توانید خودتان بدون مراجعه به سرویس خودرو، علت را از بین ببرید، که باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که: به هر حال انجام بازدید دوره­ای سالانه و یا چند ماهه خودروی شما به ویژه  لیفان X50 لازم است چرا که معمولا این بررسی­‌های دوره‌­ای برای پیشگیری از خرابی خودرو بوده و با اینکه هزینه زیادی برای شما ندارند، اما با انجام آن می‌توانید از هزینه­‌های گزاف بعدی جلوگیری نمائید.

سنسور اکسیژن را تعویض کنید.

سنسور اکسیژن بخشی از سیستم تصفیه اگزوز می‌باشد که میزان اکسیژن سوخته نشده در محفظه احتراق موتور را کنترل خواهد کرد همچنین این سنسور به کنترل مصرف سوخت خودرو نیز کمک می­‌کند. عملکرد نادرست سنسور اکسیژن به این معنی بوده که رایانه خودرو نمی‌تواند اطلاعات صحیحی را دریافت نماید در نتیجه مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی افزایش ‌ و قدرت موتور را کاهش می‌دهد.

اکثر خودروها مانند لیفان 2 تا 4 سنسور اکسیژن دارند که اگر یک اسکنر خطای خودروی خانگی داشته باشید، با اتصال آن به خودرو، می‌توانید متوجه شوید که کدام سنسور نیاز به تعویض دارد.

البته کامل­ترین تجهیزات همیشه در تعمیرگاه­‌های تخصصی خودرو مانند کاتالیست وان وجود دارند که با استفاده از افراد متخصص و تجهیزات نوین ایراد کاتالیزور را به درستی تشخیص و تعمیر آن می‌پردازند.

پیشنهاد ما به شما این است که حدالامکان تا جایی که می‌شود دست به حذف و یا تعمیر کاتالیزور لیفان X50 به‌صورت خودسرانه نزنید زیرا با این‌کار ممکن است آسیب وارده به قطعه را بیشتر کنید تا جایایی که به جای تعمیر کاتالیزور لیفان X50 مجبور به تعویض این قطعه گران قیمت خواهید شد.

کاتالیزور چیست؟
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

چه چیزی باعث می‌شود به تعمیر کاتالیزور لیفان X50 نیاز پیدا کنید؟

چه چیزی باعث می‌شود به تعمیر کاتالیزور لیفان X50 نیاز پیدا کنید؟

اگر به طور منظم خودروی خود را مطابق با مقررات تعمیر و نگهداری شرکت خودروسازی برای سرویس و تعمیر به تعمیرگاه برده و موارد نگهداری از کاتالیزور خودرو مانند استفاده از سوخت مناسب،وارد نشدن ضربه فیزیکی به این قطعه و… را رعایت کنید، کاتالیزور نباید خراب شود این قطعه در این صورت نگهداری مناسب تنها با تمام شدن طول عمر آن، نیاز به تعویض پیدا می‌­کند.

دلیل اصلی خرابی کاتالیزور، تعویض نکردن سنسور اکسیژنی که معیوب است و همچنین تعویض نکردن شمع‌­ها با وجود به پایان رسیدن تاریخ انقضا آن‌ها می‌­باشد.

هنگام از کار افتادن سنسور اکسیژن یا شمع­‌ها، تبدیل مونوکسید کربن موجود در کاتالیزور به مواد شیمیایی بی ضرر متوقف می‌شود و این امر باعث گرم شدن بیش از حد کاتالیزور و در نهایت خرابی آن خواهد شد.

حذف و یا تعمیر کاتالیزور لیفان X50 کدام مناسب‌تر است؟

حذف و یا تعمیر کاتالیزور لیفان X50 کدام مناسب‌تر است؟

همانطور که در مقالات پیشن مانند اهمیت تعمیر کاتالیزور نیز گفته شد وجود کاتالیزور در خودروها به دلیل نحوه عملکرد آن‌ها کمک زیادی به کم شدن آلودگی هوا می‌کنند که با خرابی و یا حذف این قطعه آلایندگی خودروها تا حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده همچنین باعث افزایش مصرف سوخت اتومبیل و افزایش صدای موتور نیز می‌شود.

البته افزایش صدای موتور یکی از دلایلی است که اصطلاحا می‌گویند خودرو راحت‌تر نفس می‌کشد و بعضی‌ها به همین دلیل اقدام به حذف این قطعه می‌کنند که کاملا اشتباه زیرا بعد از مدت کوتاهی با افت شدید شتاب خودرو مواجه شده و مجبور به نصب مجدد آن می‌شوند.

حذف کاتالیزور و معاینه فنی

اهمیت وجود این قطعه در خودروها به اندازه‌ای زیاد است که در معاینه فنی خودروها تست صحت عملکرد کاتالیزور انجام می‌شود و در صورتی که این قطعه را حذف کرده باشید خودروی شما در معاینه فنی رد خواهد شد.

سخن آخر: تعمیر کاتالیزور لیفان X50 نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد با سپردن تعمیر آن به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.

اگر راننده خودروی مدل‌های دیگری از خودروی لیفان هستید خواندن مقاله فروش و تعمیر کاتالیزور لیفان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اهمیت تعمیر کاتالیزور

امتیاز مطلب post