خرید و فروش خاک کاتالیزور این روزها به یک روش کسب درآمد تبدیل شده است و این کار باعث می شود تا بتوان فلزات ارزشمند کاتالیزور را استخراج کرد و بار دیگر در صنعت های مختلف از آن استفاده کرد و بازیافت خاک کاتالیزور یک روش سودمند و عاقلانه برای استفاده دوباره از مواد اولیه آن می باشد. بازیافت قطعات ضایعاتی مانند بردهای کامپیوتری و کاتالیزور باعث می شود تا مواد اولیه ارزشمند آن ها به راحتی دور ریخته نشود و به عنوان مثال در بردهای کامپیوتری به میزان خیلی کمی طلا به کار رفته است و بر فرض مثال می توان گفت از هر یک کیلو بردهای کامپیوتری می توان حدودا یک تا دو گرم طلا به دست آورد و قیمت طلا در بازار جهانی مشخص است و رقم قابل توجهی می شود.

کاتالیزور خودرو هم به همین صورت است و داخل آن فلزاتی به کار رفته است که می توان گفت ارزشش با طلا برابری می کند. پلاتین یکی از فلزات گران قیمت و ارزشمند در جهان می باشد که در کاتالیزور خودرو به کار رفته است و با بازیافت کاتالیزور می توان فلزات گروه پلاتین را به دست آورد. میزان فلزات به کار رفته در هر کاتالیزور به نوع کاتالیزور خودرو و شرکت سازنده آن بستگی دارد و نمی توان به طور دقیق گفت از هر کاتالیزور چند گرم فلزات گروه پلاتین را می توان به دست آورد.

اما این کار زمانی سودآور است که شما مقدار زیادی کاتالیزور ضایعاتی داشته باشید و می توان میزان بیشتری از فلزات آن را به دست آورد. بازار خرید و فروش خاک کاتالیزور در ایران توسط افراد زیادی در حال چرخش است و مجموعه کاتالیست وان یک مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو می باشد و همچنین در زمینه خرید خاک کاتالیزور هم فعالیت می کند. اگر قصد فروش کاتالیزورهای ضایعاتی خود را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

خاک کاتالیزور

خاک کاتالیزور همان کاتالیزور ضایعاتی خودرو می باشد که برای بازیافت بهتر، آن را به خاک تبدیل می کنند و سپس باعث با استفاده از ابزارها و اسیدهای شیمیایی، می توان فلزات آن را به دست آورد. به دست آوردن فلزات خاک کاتالیزور یک کار تخصصی و حساس می باشد و اگر کسی تجربه لازم در این زمینه را نداشته باشد، نباید سمت این کار بیاید و به دلیل این که با اسیدهای مختلفی سروکار داریم، یک کار خطرناک محسوب می شود.

اهمیت خرید و بازیافت خاک کاتالیزور
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

برای همین اکثر تعمیرکارانی که کاتالیزورهای ضایعاتی دارند،به دلیل حساسیت های بالایی که این کار دارد، کاتالیزورهای خود را با یک قیمت توافقی به خریداران کاتالیزور می فروشند و این افراد به دلیل تخصص و مهارت هایی که دارند، اقدام به استخراج فلزات خاک کاتالیزور می کنند. در داخل کاتالیزور فلزات دیگری هم به کار رفته است که ارزشمندترین آن ها پلاتین می باشد و فلزات گروه پلاتین مانند رودیوم و پالادیوم در صعنت های مختلفی به کار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: خرید خاک کاتالیزور در تهران

تعمیر کاتالیزور خودرو

کاتالیزورهای خودرو در برخی مواقع قابل تعمیر می باشند و برای انجام این کار ابتدا باید یک تعمیرکار کاتالیزور آن را بررسی کند و اگر ارزش تعمیر کردن داشته باشد، این کار را برای شما انجام می دهد. عمر کاتالیزور خودروها معمولا به طور میانگین 3 الی 4 سال می باشد و البته این به میزان استفاده از خودرو هم بستگی دارد. برای این که متوجه شوید عمر کاتالیزور خودرو شما به پایان رسیده، باید آن را به یک تعمیرکار کاتالیزور نشان دهید. کاتالیزورها جزء آن دسته از قطعاتی هستند که خیلی دیر به دیر تعویض می شوند و این به دلیل خاصیت بالای فلزات گروه پلاتین می باشد که می توانند به میزان بیش از 90 درصد از آلایندگی های خودرو را کاهش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش خاک کاتالیزور می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

تعمیر کاتالیزور

 

امتیاز مطلب post