کاتالیزورهای کارکرده در دسته کاتالیزورهای ضایعاتی محسوب می شود که دیگر کارایی خود را از دست داده اند و از آن ها نمی توان برای خودروها استفاده کرد اما می توان با خرید کاتالیزور کارکرده، فلزات داخل آن را استخراج کرد و به فروش رساند. مجموعه کاتالیست وان در زمینه خرید کاتالیزور کارکرده و خرید و فروش کاتالیزورهای نو فعالیت می کند و اگر کاتالیزورهای ضایعاتی دارید، می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

اکثر تعمیرکاران کاتالیزورهای ضایعاتی را به صورت یک جا با قیمتی تواقفی به کسانی که در زمینه بازیافت کاتالیزور فعالیت می کنند می فروشند و حتی اکثر خریداران آن ها کارخانه های صنعتی بازیافت هستند و از این طریق کاتالیزورهای ضایعاتی را بازیافت کرده و مواد اولیه آن را بار دیگر داخل صنعت های مختلف استفاده می کنند. کاتالیزور یکی از اجزای ارزشمند خودرو محسوب می شود و میزان آلایندگی خودرو را به میزان بیش از 90 درصد کاهش می دهد و اگر کاتالیزور مشکلی داشته باشد، خودرو در تست های آلایندگی رد می شود.

عمر مفید کاتالیزورهای خودرو بین 2 تا 3 سال و البته بستگی به میزان کارکرد خودرو دارد و پس از آن باید کاتالیزور خودرو را تعویض کرد چرا که پس از این زمان، کاتالیزور دیگر کارایی خود را ندارد. در داخل اجزای کاتالیزور از فلزات مهم و ارزشمندی مانند پلاتین، رودیوم و پالادیوم استفاده شده است که با بازیافت آن ها می توان این فلزات را به دست آورد و البته بازیافت کاتالیزورها به تعداد خیلی زیاد می تواند سودآور باشد و تعداد پایین آن ها نسبت به نیرو و زمانی که گذاشته می شود، ارزشی ندارد.

خرید خاک کاتالیزور

بازیافت کاتالیزور

خرید کاتالیزور کارکرده

برای بازیافت کاتالیزور و استخراج فلزات آن ها نیاز به دستگاه، ابزار و مواد شیمیایی می باشد و بدون این موارد استخراج کاتالیزور امکان پذیر نمی باشد و برای همین افراد کمی در این زمینه فعالیت می کنند و البته این کار نیاز به تجربه و تخصص دارد و کار هر کسی نیست. خرید کاتالیزور کارکرده به دو صورت کاتالیزور ضایعاتی و خرید خاک کاتالیزور انجام می شود و اکثر افراد برای بازیافت بهتر کاتالیزور آن را به خاک کاتالیزور تبدیل می کنند و سپس با مواد شیمیایی مانند اسیدها، فلزات آن ها را به دست می آورند.

خرید کاتالیزور کارکرده معمولا به صورت عمده صورت می گیرد تا هم برای خریدار و هم برای فروشنده سوددهی لازم را داشته باشد. برای خرید کاتالیزور کارکرده آگهی های بسیاری در اینترنت وجود دارد و اکثر فروشندگان کاتالیزور ضایعاتی، تعمیرکاران کاتالیزور می باشند که کاتالیزورهای جدید را با کاتالیزورهای غیر قابل استفاده و ضایعاتی جایگزین می کنند و زمانی که به تعداد بالایی رسید، به صورت یک جا با قیمت توافقی به فروش می رسانند.

مجموعه کاتالیست وان خریدار خاک کاتالیزور و کاتالیزور دست دوم می باشد و برای خرید کاتالیزور کارکرده می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

قیمت فلزات خاک کاتالیزور
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

استخراج فلزات خاک کاتالیزور

مقدار فلزات به کار در کاتالیزور خودروهای داخلی و خارجی با توجه به کیفیت ساخت آن ها ممکن است متفاوت باشد ولی مهمترین چیز، نحوه استخراج آن ها می باشد. در کاتالیزور فلزات دیگری هم به کار رفته است که مهمترین آن ها پلاتین، رودیوم و پالادیوم می باشد که این فلزات را می توان از طریق خاک کاتالیزور به دست آورد اما فرآینده استخراج این فلزات یک کار شیمیایی می باشد و به دلیل این که با اسیدهای مختلف این کار انجام می شود، یک کار حساس و خطرناک می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مجموعه کاتالیست وان تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند و همچنین برای خرید کاتالیزور کارکرده با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

خرید کاتالیزور کارکرده و عوامل موثر در قیمت کاتالیزور دست دوم

 قیمت کاتالیزور دست دوم، به عوامل زیادب بستگی دارد عواملی مانند :سایر محصولات و کالاهای دیگر به مواردی همچون نرخ ارز در بازار و قیمت هر اونس از فلزات گرانبهای مورد استفاده در ساختار کاتالیزور، بستگی خواهد داشت.

از سوی دیگر، برای هر مدل از خودرو از یک مدل کاتالیزور استفاده خواهد شد، بنابراین بسته به مدل خودرویی که دارید، کاتالیزورهای مخصوصی را باید خریداری نمایید.

چرا استفاده از کاتالیزور اهمیت دارد؟

ممکن است اولین و مهمترین موردی که در خصوص کاتالیزورها اهمیت داشته باشد، میزان بازیافت آلاینده های موجود در سوخت می‌باشد، به کمک این قطعه تا 90 درصد امکان تصفیه این گازها به وجود خواهد آورد.

از طرفی دیگر حذف این قطعه ارزشمند می‌تواند به افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب خودرو و موتور منجر شود که این موضوع در طولانی مدت حتما باعث آسیب های دائمی به موتور خودرو خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد خرید کاتالیزور و قیمت کاتالیزور دست دوم اهمیت دارد، توجه به این نکته می‌باشد که کاتالیزورهای دست دوم در بازار به دو هدف تولید و در بازار عرضه شده‌اند.

کاتالیزورهای دست دومی که کارایی خود را به طور کامل از دست داده اند و به منظور استخراج و استفاده مجدد از فلزات درون آنها مورد استفاده قرار خواهند گرفت، از طرفی دیگر کاتالیزورهایی که کارایی خود را دارند و قادر هستند جایگزین مناسبی برای کاتالیزورهای فرسوده به شمار آیند و از آنجایی که قیمت کاتالیزورهای نو بسیار بالا است و میتواند برای خریدار هزینه زیادی تولید کند، شما میتوانید کاتالیزورهای دست دوم یا استوک را با قیمتی مناسب تهیه و استفاده نمایید.

سخن آخر: علاوه بر مواردی که گفته شد باید توجه اشته باشید که تعمیر کاتالیزور یا تعویض آن اصلا کار ساده‌ای نیست و بهتر است هرگز به صورت خودسرانه اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه نکنید با سپردن کاتالیزور خودروی خود به گروه کاتالیست وان بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.

بیشتر بخوانید: قیمت خاک کاتالیزور