شاید برای شما هم سوال باشد که هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور در سال 1403 چقدر می شود و این که از کجا متوجه شویم که کاتالیزور به تعمیر یا تعویض نیاز دارد. این روزها برای خریدن هر چیزی ابتدا از قیمت آن ها مطلع می شوند و در صورت مناسب بودن قیمت، اقدام به خریدن آن می کنند. برای خرید کاتالیزور می توانید به جای مراجعه حضوری به فروشگاه های لوزام یدکی خودرو می توانید به وب سایت کاتالیست وان مراجعه کرده و ضمن مشاهده قیمت و نوع کاتالیزورهای متفاوت مانند کاتالیزور بنز و کاتالیزور ورنا و…  بعد از انتخاب کاتالیزور مورد نظر خود، آن را سفارش دهید.

قیمت کاتالیزورها با یک دیگر متفاوت می باشد و هر خودرویی کاتالیزور متناسب خود را دارد که قطعا قیمت آن ها با یک دیگر متفاوت می باشد. قیمت کاتالیزورها بر اساس نوع خودرو و کشور سازنده آن ها می باشد و طبیعتا هر چقدر خودرو شما قیمت بالایی داشته باشد، قیمت قطعات و لوازم یدکی آن هم به نسبت گران تر می باشد. به طور مثال کاتالیزور خودروهایی مانند بنز و بی ام و که جزء خودروهای لوکس و گران قیمت محسوب می شوند، به نسبت خودروهایی مانند هیوندای گران تر می باشد. البته مدل خودرو هم در قیمت کاتالیزور بی تاثیر نیست و هر چه مدل خودرو بالاتر باشد قیمت کاتالیزور آن نیز بیشتر است.

فروش و تعمیر کاتالیزور بنز

دلایل قیمت بالای کاتالیزور | هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

دلایل قیمت بالای کاتالیزور | هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزورکاتالیزور جزء مهمی از خودروهای نسل سوم و چهارم است که با هدف کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست نصب می شود، اما خاک ارزشمند حاوی فلزات گرانبهای این قطعه سودجویان را به سوی سوء استفاده از ناآگاهی صاحبان خودرو جذب می کند. او

قیمت این قطعه برای خودروهای تولیدی کشور به طور متوسط ​​بین 10 تا 12 میلیون تومان است و در صورت جدا شدن از خودرو، علاوه بر افزایش هزینه آلایندگی خودرو، راننده ممکن است با خطرات دیگر مواجه شوید.

تحریم های ظالمانه یکی از دلایل واردات نشدن این سکه و افزایش قیمت داخلی آن است، هرچند اخیرا خط تولیدی در کشور راه اندازی شده است، اما واقعیت این است که پاسخگوی 100 درصدی نیازهای ملی نیست و در چنین شرایطی در شرایطی برخی تعمیرکاران در خصوص جداسازی این قطعه رفتار غیراخلاقی می‌کنند: از خودروی مشتریان قطعات می‌گیرند و زمانی متوجه می‌شوند که برای معاینه فنی به مراکز مذکور مراجعه می‌کنند و به سادگی متوجه می‌شوند که کاتالیزور خودروی آنها به سرقت رفته است.

سرقت کاتالیزورهای خودرو حتی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و به عنوان مثال در گزارشی که مجله کانادایی “ژورنال دو مونترال” منتشر کرده است، دلایل افزایش سرقت مبدل های کاتالیزوری نصب شده در خودروها شده است. قیمت بالای رودیوم یکی از فلزات این قطعه است.

کاتالیست یکی از قطعات حساسی است که برای جلوگیری از آلودگی هوا و آسیب های زیست محیطی بر روی خودروهای نسل سوم و چهارم نصب می شود.

در شرایط کنونی به دلیل اعمال تحریم ها علیه کشورمان، کاتالیزور خودرو وارد نمی شود و اخیراً فناوری تولید آن در ایران توسط چند شرکت برای انواع خاصی از خودروها انجام می شود. با قیمت بالا خرید و فروش می شود.

متأسفانه برخی افراد در این زمینه تخلفات غیراخلاقی انجام می دهند و در بسیاری از موارد می شنویم که خودروها به تعمیرگاه رفته و پس از تلاش برای تست فنی در پایان سال متوجه می شوند که این کار را انجام شده و خودروی شما فاقذ کاتالیزور است در نتیجه متوجه سرقت این قطعه ارزشمند خواهید شد پس لطفا برای تعمیر به مراکز معتبری که آگاهی و اطمینان کافی دارند مراجعه کنید.

حذف کاتالیست علاوه بر ایجاد آلودگی در خودروها، مشکلات فنی دیگری را به دنبال دارد و جابجایی برخی قطعات می تواند جان مسافران را به خطر بیندازد.

حذف کاتالیزور به منزله سرقت است و ماهیت تنبیهی ندارد.

پس توجه نمائید به دلیل اینکه خاک کاتالیزور داری مواد ارزشمندی می باشد قیمت کاتالیزور هم بالا خواهد بود شور بختانه افراد سود جو در این حوزه هستند که زمانی که شما برای تعمیر خودرو مراجعه می نمائید بدون اینکه شما متوجه شوید کاتالیزور خودروی شما را بر خواهند داشت که همانطور که گفته شد باعث آلو دگی هوا و ایجاد خطراتی برای راننده و مسافران خواهد شد.

دلیل ارزش خاک کاتالیست چیست؟

به دلیل مواد خام مورد استفاده در ساخت کاتالیزورهای خودرو؛ کاتالیزور خودرو طلای گرانبها محسوب می شود. اگر بتوانیم کاتالیزورهای ضایعات انواع خودروها را بازیافت کنیم، می توانیم فلزات گران قیمت و مهم را به دست آوریم.

فلزات پلاتین، پالادیوم و رودیوم از جمله فلزات مهم و مفید در تمامی صنایع هستند که در صورت بازیافت صحیح کاتالیزورهای ضایعات از انواع خودروها می‌توانیم آن‌ها را دوباره استخراج کنیم. در نتیجه، تنها راه حل عملی در مورد کاتالیزورهای زباله از انواع خودروها، بازیافت آنهاست. کاتالیزورها بسته به نوع سوخت مصرفی متفاوت هستند. عمر مفید این قطعه در خودروهای دیزلی و بنزینی متفاوت است. اما عمر مفید کاتالیست در خودروهای بنزینی حدود 4 سال یا 80000 کیلومتر تخمین زده می شود که پس از آن به مرور زمان بازده آن کاهش می یابد.

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور | زمان تعویض کاتالیزور

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور

بسیاری از رانندگان این سوال را دارند که از کجا بفهمیم کاتالیزور به تعویض نیاز دارد؟ کاتالیزورها معمولا جزء قطعاتی محسوب می شوند که دیر به دیر تعویض می شوند و به طور طبیعی طول عمر یک کاتالیزور حدودا 3 الی چهار سال می باشد و حتی اگر در این زمان کاتالیزور مشکلی نداشت، باید آن را به یک مکانیک نشان دهید تا به طور کامل آن را بررسی کند.

علت خرابی کاتالیزور
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

خودروهایی که هنوز از آن ها زیاد استفاده نشده است و کارکرد پایینی دارند نیازی به تعویض کاتالیزور ندارند و خودروهایی که حداقل 3 الی 4 سال از عمر آن ها می گذرد نیاز به تعمیر و شاید تعویض کاتالیزور دارند. اگر قبل از پایان عمر کاتالیزور مشکلاتی کانند کاهش شتاب خودرو، بالا رفتن حرارت موتور، مصرف سوخت بالا و احساس بوی نامطبوع مشاهده کردید، می تواند یکی از دلایل خرابی کاتالیزور باشد.

فروش و تعمیر کاتالیزور هیوندای

قیمت کاتالیزور

قیمت کاتالیزورها با یکدیگر متفاوت می باشد و هر خودرویی کاتالیزور متناسب با خود را خواهد داشت. قیمت کاتالیزورها بر اساس نوع خودرو و کشور سازنده آن متغیر می باشد و هر چه خودرو شما دارای قیمت بالاتری باشد، قیمت قطعات و لوازم یدکی آن نیر بالا تر خواهد بود. به عنوان نمونه، کاتالیزور خودروهای لوکس و گران‌قیمت نظیر بنز و بی‌ام‌و به نسبت خودروهای ارزان‌تر مثل هیوندای گران‌تر می باشد. مدل خودرو هم در قیمت کاتالیزور تأثیری نخواهد داشت اما هر چه مدل خودرو بالاتر باشد، قیمت کاتالیزور آن نیز بیشتر خواهد شد.

بسیاری از رانندگان سوال دارند که چگونه بفهمیم کاتالیزور به تعویض نیاز دارد؟ کاتالیزورها معمولاً جزء قطعاتی می باشند که دیر به دیر تعویض می‌گردند. طبق طراحی استاندارد، طول عمر یک کاتالیزور حدود ۳ تا ۴ سال می باشد و حتی اگر در این مدت مشکلی نداشته باشد، باید آن را به یک مکانیک نشان بدهید تا کاملاً بررسی گردد. خودروهایی که هنوز از آن‌ها زیاد استفاده نشده و کارکرد پایینی دارند، نیاز به تعویض کاتالیزور نخواهند داشت و خودروهایی که حداقل ۳ تا ۴ سال از عمر آن‌ها گذشته، نیاز به تعمیر و شاید تعویض کاتالیزور خواهند داشت .

هزینه تعمیر و تعویض کاتالیزور و خرید کاتالیزور

اگر خودرو شما به یک کاتالیزور جدید نیاز دارد می توانید از مجموعه کاتالیست وان این محصول را با قیمت مناسب و به صورت تضمینی خریداری نمایید. مجموعه کاتالیست وان دارای یک تیم تخصصی در زمینه تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو می باشد که می توانید جهت انجام این کار به این مجموعه مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

امتیاز مطلب post