بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که ارزش خاک کاتالیزور در چیست و چطور می توان از آن درآمد کسب کرد. کاتالیزور یکی از اصلی ترین و مهمترین اجزای خودرو محسوب می شود که در کنار اگزوز خودرو قرار می گیرد و وظیفه آن، خارج کردن گازهای حاصل از سوخت موتور می باشد و این گازها سمی و خطرناک است و اگر در فضای بیرون پخش شود، برای محیط زیست و انسان ها خطرناک می باشد.

کاتالیزور خودرو با توجه به خاصیتی که دارد، آلایندگی های خودرو را بیش از 90 درصد کاهش می دهد و امروزه تمامی خودروها دارای کاتالیزور می باشند که با توجه به نوع خودرو، با یکدیگر متفاوت می باشند. عمر کاتالیزور خودرو بستگی به میزان استفاده از آن و نوع ساخت کاتالیزور دارد ولی به طور میانگین هر کاتالیزور بین 3 الی 4 سال عمر می کند و پس از این مدت برای اطلاع از وضعیت کاتالیزور خودرو خود، باید آن را به یک تعمیرکار کاتالیزور نشان دهید.

کاتالیزورهای خودرو پس از این که عمرشان به پایان می رسد، دیگر هیچ ارزشی در خودرو ندارند و باید آن را با یک کاتالیزور جدید عوض کرد. با این که کاتالیزور کارکرده در خودرو هیچ ارزشی ندارد و همچنان کاتالیزور یک قطعه ارزشمند به شمار می رود. در مواد اولیه ساخت کاتالیزور از فلزات ارزشمندی استفاده شده است که پس از پایان عمر کاتالیزور با تبدیل آن به خاک کاتالیزور و بازیافت آن، می توان فلزات ارزشمند آن را به دست آورد و در جواب سوال دوستانی که گفته بودند ارزش خاک کاتالیزور در چیست می توان گفت که در فلزات خاک کاتالیزور می باشد.

فلزات خاک کاتالیزور

ارزش خاک کاتالیزور در چیست

مهمترین و کاربردی ترین فلز به کار رفته شده در کاتالیزور خودرو، فلزات گروه پلاتین می باشد و این فلز به دلیل خاصیت ضد آلایندگی که دارد، از آن در ساخت کاتالیزورها استفاده می شود و تمامی کاتالیزور خودروهای مختلف از این فلز در کاتالیزور خود بهره مند هستند. با بازیافت خاک کاتالیزور می توان فلزات ارزشمند آن را به دست آورد و بار دیگر در صنعت های مختلف از جمله ساخت کاتالیزور از آن استفاده کرد.

خرید خاک کاتالیزور خودرو خارجی
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

برای استخراج فلزات کاتالیزور باید ابزارها و مواد شیمیایی مورد نیاز مانند اسیدها را در دسترس داشته باشید و همچنین برای انجام این کار باید حتما تجربه بالایی داشته باشید و این یک کار حساس و خطرناک است و اگر با اسیدها آشنایی نداشته باشید، قطعا به مشکل بر خواهید خورد. افراد کمی در زمینه استخراج فلزات کاتالیزور فعالیت می کنند و خاک کاتالیزور خود را از تعمیرگاه های تعمیر کاتالیزور تهیه می کنند و فروشندگان خاک کاتالیزور، با قیمتی توافقی، کاتالیزورهای ضایعاتی خود را به خریداران خاک کاتالیزور می فروشند.

نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که، زمانی این کار صرفه اقتصادی دارد که شما خاک کاتالیزور زیادی برای بازیافت داشته باشید. با بازیافت تعداد کمی کاتالیزور، مقدار کمی از فلزات پلاتین آن را می توانید به دست آورید و این کار نسبت به زمان و مواد شیمیایی که استفاده می کنید ارزشش کم است و باید خاک کاتالیزور زیادی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ارزش خاک کاتالیزور خودرو

تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو

مجموعه کاتالیست وان یک مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور انواع خودروها می باشد و برای این کار می توانید به مجموعه کاتالیست وان مراجعه نمایید و تعمیرکاران ما صفر تا صد خدمات تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو را با بهترین کیفیت برای شما انجام می دهند. همچنین مجموعه کاتالیست وان در زمینه خرید خاک کاتالیزور هم فعالیت می کند و اگر خاک کاتالیزور برای فروش دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

امتیاز مطلب post