کاتالیزور خودرو و تعمیر کاتالیزور آوانته یکی از مطالب مهمی است که زمانی که راننده روی آوانته هستید باید درباره آن و نحوه عملکردش اطلاعات کافی داشته باشید پس اگر راننده خودروی آوانته هستید و به سلامت آن اهمیت می‌دهد تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت تعمیر کاتالیزور آوانته و نحوه عملکرد ان:

اهمیت تعمیر کاتالیزور آوانته و نحوه عملکرد ان:نحوه عملکرد  تعمیر کاتالیزور آوانته یا هر خودروی دیگری به این صورت است که، گازهای سمی تولید شده توسط کار کرد موتور را دریافت و آن‌ها را به گازهای بی‌خطر و یا کم‌خطرتری تبدیل می‌کنند بهتر است بدانید که اگر مشکلی برای این قطعه پیش بیاید، قطعا به دیگر قطعات و حتی موتور خودرو نیز آسیب می رساند، همچنین خرابی این قطعه باعث بروز آلودگی هوا خواهد پس حتما تعمیر کاتالیزور را جدی گرفته و به موقع برای انجام ان اقدام نمائبد.

آیا  روشن شدن چراغ چک موتور نشان‌دهنده زمان تعمیر کاتالیزور است؟

آیا  روشن شدن چراغ چک موتور نشان‌دهنده زمان تعمیر کاتالیزور است؟روشن شدن چراغ چک موتور دلایل مختلفی دارد که یکی از آن دلایل خرابی کاتالیزور است این چراغ به شما نشان می‌دهد که به تعمیر کاتالیزور آوانته نیاز دارد.

برای اکثر رانندگان، ظاهر شدن نماد هشدار روی پانل ابزار به معنای نیاز به مراجعه فوری به تعمیرگاه خودرو برای تشخیص و رفع علت علامت هشدار می‌باشد. اما در بعضی موارد، هنگامی که این علامت ظاهر می‌­شود، می­توانید خودتان بدون مراجعه به سرویس خودرو، علت را از بین ببرید، که باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که:  انجام بازدید دوره­ای سالانه و یا چند ماهه خودروی شما لازم است چرا که معمولا این بررسی­‌های دوره‌­ای برای پیشگیری از خرابی خودرو بوده و با اینکه هزینه زیادی برای شما ندارند، اما با انجام آن می‌توانید از هزینه­‌های گزاف بعدی به راحتی جلوگیری نمائید.

آیا می‌دانید با خرابی کاتالیزور چه بلایی سر خودوری شما خواهد آمد؟

آیا می‌دانید با خرابی کاتالیزور چه بلایی سر خودوری شما خواهد آمد؟نحوه عملکرد کاتالیزور و سلامت ان برروی همه قطعات دیگر خودرو و نحوه عملکردشان تاثیرگذار است که شامل موارد ریر است:

  1.  روشن‌شدن چراغ چک موتور: همچنان که قبلا نیز به اشاره کرده‌ایم، روشن شدن چراغ چک دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که تشخیص این‌که روشن شدن چراغ چک به دلیل خرابی کاتالیزور است یا خیر  با تعمیر کار متخصص است.
  2. افت‌کردن قدرت ماشین: افرادی به اشتباه فکر می‌کنند که وجود این قطعه باعث افت شتاب خودرو است و به همین دلیل به صورت خودسرانه اقدام به حذف این قطعه می‌کنند، اما بعد از مدت کوتاهی با افت شتاب شدید خودرو مواجه شده و مجبور می‌شوند تا مجددا این قطعه را روی خودوری خود نصب نمایند.
  3.  شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین: اگر در هنگام استارت زدن یا دور موتور بالا صدای ضربه به گوشتان رسید، به سلامت کاتالیزور خودوری خود شک کرده و خودور را نزد متخصص برای چک آپ سلامت کالیزور ببرید. چرا که این صدا زمانی به گوش می‌رسد که سلول‌های سرامیکی تجزیه می‌شوند و ذرات آنها تحت‌تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌کنند و این صدا آن‌قدری بلند هست که آن را بشنوید.
  4. اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آینداگر کف دستتان را در مقابل لوله اگزوز ماشین قرار دهید زمانی که این قطعه سالم است، حس خواهید کرد که جریان گاز خروجی حالت لرزشی یا نوسانی دارد. اما زمانی که کاتالیزور توسان به مشکل برخورده باشد، حس خواهید کرد که جریان خروجی این گازها ضعیف است یا حالت موجی ندارد، دلیلش هم این است که سلول‌های کاتالیزور از بین رفته‌اند.
تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

کلام اخر : تعمیر کاتالیزور به خصوص  تعمیر کاتالیزور آوانته کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه دارد همچنان استفاده از تجهیزات مدرن برای عیب‌یابی نیز بسیار اهمیت دارد که تمام این موارد در کاتالیست وان انجام می‌شود شما عزیزان با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود مطئن باشید بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت خواهید کرد.

 

 

امتیاز مطلب post