درباره تعمیر کاتالیزور زانتیا چه می‌دانید؟

تعمیر کاتالیزور زانتیا مبحثی است که در این مقاله به توصیح درباره آن خواهیم پرداخت پس اگر راننده خودروی زانتیا هستید و یا کاتالیزور خودری شما ایراد پیدا کرده تا انتها با ما باشید تا اطلاعات کاربردی را درباره تعمیر کاتالیزور زانتیا در اختیارتان قرار دهیم.

کاتالیزوریکه در این خودور استفاده می‌شود مورد استفاده برای خودروهای عمومی و پر مصرف است  که پیمایش بیشتری نسبت به خودروهای شخصی دیگر دارند.

برای درک بهتر مفحوم تعمیر کاتالیزور زانتیا و کاربرد کاتالیزور در ابتدا به نحوه عملکرد و کارآیی آن می‌پردازیم البته اگر به توضیحات بیشتری در این‌باره نیاز دارید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله بایدها و نبایدهای تعمیر کاتالیزور است تا بتوانید اطلاعات دقیق‌تری درباره نحوه عملکرد این قطعه ارزشمند به‌دست آورید.

درباره تعمیر کاتالیزور زانتیا چه می‌دانید؟

نحوه عملکرد کاتالیزورها:

نحوه عملکرد کاتالیزورهای زانتیا

کاتالیزورها در خودروها به منظور کاهش انتشار گازهای سمی موتورهای درون‌سوز استفاده می‌شود، چرا که این نوع از موتور خودروها،‌ اکسیژن کافی برای اکسید کردن کربن به دی‌اکسید کربن و آب را ندارد، پس تبدیل به محصولات جانبی می‌شوند که شامل اکسیدهای نیتروژن، مونو اکسید کربن و هیدروکربن‌ها هستند این گازها  سمی بوده و اعث آلودگی می‌شود.

مبدل‌های کاتالیستی که در اگزوز خودروها به منظور فراهم کردن محلی برای اکسایش و کاهش محصولات جانبی سمی حاصل از احتراق سوخت به کار برده

می‌شوند، این گازهای سمی را به فرآورده‌هایی کم‌خطر مانند دی‌اکسید کربن، بخار آب و گاز نیتروژن تبدیل می‌کنند.

تعمیر کاتالیزور زانتیا و اجزای تشکیل‌دهنده آن

تعمیر کاتالیزور زانتیا و اجزای تشکیل‌دهنده آن

در تعمیر کاتالیزور زانتیا این نکته اهمیت ارد که بخش‌های این قطعه ارزشمند را بدانید تا نحوه عملکرد آن را راحت‌تر درک کنید کاتالیزورها از سه بخش مهم که در عملکرد آن‌ها بسیار تاثیرگذار است تشکیل شده اند. هسته، لایه اکسیدی و ماده کاتالیست سه قسمت مهم تشکیل دهنده این قطعه ارزشمند هستندکه در ادامه به طور خلاصه نحوه عملکرد هرکدام شرح داده خواهد شد.

قیمت تعویض کاتالیست خودرو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

هسته: کاتالیزورهایی که ویژه خودروها هستند، از برخی بستر های سرامیکی مونولیتی که ساختار لانه زنبوری استفاده می شود.

لایه اکسیدی : بهتر سات بدانید که این لایه نگه دارنده ماده کاتالیست است که افزایش دهنده سطح مخصوص کاتالیست می باشد. این لایه معمولا از جنس اکسید آلومینیوم، دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا انتخاب می شود.

ماده کاتالیست : هر کدام از کاتالیزورها دارای یک ماده اصلی هستند که ماده کاتالیست نام دارد این ماده به طور معمول جزو فلز های گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم انتخاب می شود. ولی به دلیل صرفه جویی در هزینه معمولا از فلز های پالادیوم و رادیوم استفاده می شود.

تعمیر کاتالیزور زانتیا و کاتالیست وان

تعمیر کاتالیزور زانتیا و کاتالیست وان

تعمیر کاتالیزور زانتیا به خاطر نحوه قرار گیری و حساسیت این قطعه اصلا کار ساده‌ای نیست و باید افرای تعمیر کاتالیزور زانتیا و یا هر خودروی دیگری را انجام می‌دهند حتما از تجربه بالایی برخوردار باشند همچنین از دستکاهای پیشرفته نیز برای تشخیص ایراد کاتالیزور استفاده کنند تا بتواند با سرعت بالایی ایراد را بر طرف کزده و تعمیر کاتالیزور زانتیا به خوبی انجام دهند.

سخن آخر: در آخر گفتن این نکته الزامی است که شما به راحتی به گروه تخصصی کاتالیست وان می‌توانید اعتماد کنید چرا که تمام موارد بالا را رعایت کرده و شما با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود می‌توانید بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید و برایتان مفید بوده خواندن مقاله تعمیر کاتالیزور و تاثیر آن بر آلوگی هوا را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم

5/5 - (1 امتیاز)