درباره تعمیر کاتالیزور سانتافه بیشتر بدانید

درباره تعمیر کاتالیزور سانتافه مقالی است که گروه تخصصی کاتالیست وان که سال‌ها است در زمینه تعویض و تعمیر کاتالیزور سانتافه و دیگر خودروها فعالیت دارد با دیدن اشتباهاتی در نحوه نگهداری و یا تعمیر کاتالیزور تصمیم به درج مطالبی دریاره اهمیت کاتالیزور، نحوه نگهداری و تعمیر کاتالیزور سانتافه گرفت پس د ادامه با ما باشید شاید این سوالاتی که پاخ داده خواه شد سوال خیلی از شما عزیزان باشد و کمک کند تا از کاتالیزور خودروی خود بهره بیشتری ببرید.

درباره تعمیر کاتالیزور سانتافه بیشتر بدانید

علائم، علل و تشخیص گرفتگی کاتالیزور سانتافه و تعمیر کاتالیزور سانتافه

این قطعه با ارزش بخشی از سیستم اگزوز هیوندای سانتافهاست که هدف اصلی آن تبدیل گازهای خروجی مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن هایی است در واقع گازهایی را که برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند را به محصولات جانبی کمتر مضر مانند دی اکسید کربن و گاز نیتروژن تبدیل می‌کند. از کجا باید بفهمید که  کاتالیزور سانتافه شما مسدود شده است؟،   از عملکرد خودرو می2توانید متوجه این موضوع شوید چرا که  بر عملکرد وسیله نقلیه شما به شدت تأثیر می‌گذارد.

کاتالیزور سانتافه حاوی ساختارهای لانه زنبوری با منافذ ریز می­باشد که بسته به نوع کاتالیزور با پلاتین، رودیوم یا پالادیوم پوشیده شده است. اگر این منافذ مسدود شوند، گازهای خروجی نمی­توانند از آن عبور کنندو در نتیجه باعث خرابی کاتالیزور خودروی شما و در نهایت خودروی شما می‌شود.

البته نگران نباشید با تعمیر کاتالیزور سانتافه خود به دست تعمیرکار متخصص می‌توانید از بروز خرابی‌های بیشتر در خودرو جلوگیری کرده و ایرادات را بر طرف نمائید البته این به شرطی است که به موقع اقدام به تعمیر کاتالیزور نمائید همچنین این کار را حتما پیش متخصص انجام دهید چراکه تعمیر کاتالیزور سانتافه اصلا کار راحتی نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد.

چرا به تعمیر کاتالیزور سانتافه نیاز پیدا می‌کنید؟

همه  کاتالیزورها در نهایت از کار می‌افتند مانند تمام قطعات مصرفی دیگر فرسوده می­شود و کارآیی اولیه خود از دست می‌دهند. با گذشت زمان، رسوبات کربن انباشته شده و شبکه‌­های کاتالیزور را مسدود می­کند، به خصوص اگر خودرو  شما مسافت­ زیادی را طی کرده باشد دچار این مشکل زودتر از موعد خواهد شد. آلودگی هوا، ماندن در ترافیک و پشت چراغ قرمزهای طولانی نیز یکی دیگر از عواملی است که  عمر کاتالیزور خودروی شما را کوتاه می‌کند.

البته لازم به ذگر است که کیفیت پایین سوخت و بنزین نیز بی تاثیر نیست. هر چه کیفیت سوخت خودروی شما بالاتر باشد، کاتالیزور نیز مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهد کرد. ضربه، تکان­های شدید و تصادفات نیز می­توانند از دلایل خرابی کاتالیزور در سانتافه است که شما را مجبور می‌‌کند تا به تعمیر کاتالیزور سانتافه خود بپردازید.

تعمیر کاتالیزور سانتافه و شستشوی آن

شستشوی کاتالیزور سانتافه برای برطرف کردن رسوبات و آلودگی های بوجود آمده در آن بسیار مناسب است. همانطور که قبلا هم گفته‌ایم اهمیت این قطعه در خودرو بسیار زیاد است، به همین دلیل شستشو و سرویس آن نیز باید با دقت بالایی انجام شود.

همانطور که اشاره کردیم، به مرور زمان که از عمر آن می گذرد، کارایی آن نیز کاهش پیدا می کندبا وجود قیمت نسبتا بالایی که هم که این قطعه کاربردی دارد، نمی توان در فواصل زمانی کوتاه آن را تعویض نمود. به همین جهت بهترین راه تعمیر کاتالیزور سانتافه است تا از این طریق کارایی افزایش یابد و بتواند به خوبی گازهای آلاینده را تصفیه کند.

کاتالیزور لیفان 620
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

شستشوی کاتالیزور سانتافه که یکی از روش‌های تعمیر کاتالیزور به حساب می‌آید نقش مهمی در کارکرد موتور و ایمنی آن دارد، چرا که  وجود ایراد در این قطعه موجب می گردد که گازهای خروجی از سیلندر به خوبی از آن عبور نکنند و در کارکرد موتور اختلال ایجاد نمایند.

روش‌ها و مزایای شستشو تعمیر کاتالیزور سانتافه

 شستشوی کاتالیزور را با محلول های مخصوصی انجام می‌دهند. باید به این نکته توجه کنید که محلولی که برای این کار استفاده می شود از مواد درجه یک درست شده باشد و باعث نگردد که به اجزای کاتالیزور خودروی شما صدمه وارد کند.

مرکز تخصصی کاتالیست وان برای تعمیر کاتالیزور سانتافه از بهترین مواد موجود در بازار استفاده می کند تا علاوه بر برطرف شدن آلودگی های درون آن، طول عمر کاتالیست نیر افزایش دهد.

روش شستشوی کاتالیزور به این صورت است که به مخزن سوخت خودرو نصب می شود و به کمک سنسور اکسیژن نسبت به پاکسازی آن اقدام می کند.

برخی افراد اقدام به شستشوی کاتالیزور خودروی خود با جوهر نمک می‌کنند بهتر است بدانید که این کار یک اقدام غیر اصولی و آسیب زا است، زیرا موجب از بین رفتن فلزات فعال درون این قطعه می شود و نه تنها مشکل انسداد شبکه های آن رفع نمی گردد، بلکه مالک خودرو را مجبور خواهید کرد تا آن را تعویض کند و به فکر قطعه جایگزین باشد.

تعمیر کاتالیزور سانتافه و کاتالیست وان

تعمیر کاتالیزور سانتافه و کاتالیست وان

چرا تعمیر کاتالیزور سانتافه خودر را به کاتالیست وان بسپارید؟ دلایل زیادی وجود دارد که شما عزیزان به این گروه کاربلد اعتماد کرده و تعمیر کاتالیزور خودوری خود را به آن‌ها بسپارید که ما در اینجا به برخی از آن‌ها می‌پردازیم، ابتدا اینکه این گروه تخصصصی سال‌ها است که به صورت تخصصی تعمیر کاتالیزور به خصوص تعمیرکاتالیزور سانتافه پرداخته و در این راستا با انجام کار حرفه‌ای توانسته مشتریان بسیاری را جذب این مجموعه کند.

در ضمن شما با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان می‌توانید بهترین خدمات در سریع‌ترین زمان و با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید. برای در یافت اطلاعات بیشتر و یا استعلام و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید به صفحه اصلی کاتالیست وان مراجعه نمائید و یا با شماره‌  09128385256 با کارشناسان ما در تماس باشید.

سخن آخر: مجموعه کاتالیست وان امیدوار است با گردآوری این اطلاعات درباره تعمیر کاتالیزور سانتافه کمکی هر چند گوچک به شما عزیزان کرده و به مقداری از سوالات شما توانسته باشد پاسخ دهد. اکر شما راننده مدل‌های دیگر کمپانی هیوندای هستید می‌توانید به مقاله تعمیر کاتالیزور هیوندای مراجعه نمائید و باقی اطلاعات مربوط به مدل خود را در آنجا دریافت نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)