تعمیر کاتالیزور موهاوی کار هر کسی نیست! چرا که این کار علاوه بر تجربه و تخصص بالایی به ابزارهای خاصی نیاز دارد تا بتوانند به درستی ایراد کاتالیزور را پیدا و ان را رفع نمایند، گروه تخصصی کاتالیست وان که بزرگترین تعمیرگاه کاتالیزور در ایران است، برای هر تعویض کاتالیزور گارانتی را در نظر دارد.

این گروه که سال‌ها است به‌صورت تخصصی در زمینه تعمیر کاتالیزور به خصوص تعمیر کاتالیزور موهاوی  فعالیت دارد با کمترین هزینه بهترین و سریع‌ترین خدمات را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

 تعمیر کاتالیزور موهاوی و اجزای تشکیل‌دهنده آن

 تعمیر کاتالیزور موهاوی و اجزای تشکیل‌دهنده آندر تعمیر کاتالیزور موهاوی شناسایی بخش‌های مختلف آن برای آشنایی با عملکرد کاتالیزور اهمیت زیادی دارد پس در این بخش تصمیم داریم شما را  با نحوه عملکرد هر بخش  از کاتالیزور آشنا سازیم تا ارزش و اهمیت وجود کاتالیزور در خودرو  را راحت‌تر درک کنید

 در ابتدا باید بدانید که کاتالیزورها از سه بخش مهم که در عملکرد آن‌ها بسیار تاثیرگذار است تشکیل شده اند. که این سه قطعه شامل  هسته، لایه اکسیدی و ماده کاتالیست هستند که نحوه عملکرد و کاربرد ان‌ها را در ادامه شرح خواهیم داد:

هسته: کاتالیزورهایی که ویژه خودروها هستند، از برخی بستر های سرامیکی مونولیتی که ساختار لانه زنبوری استفاده می شود.

لایه اکسیدی : بهتر سات بدانید که این لایه نگه دارنده ماده کاتالیست است که افزایش دهنده سطح مخصوص کاتالیست می باشد. این لایه معمولا از جنس اکسید آلومینیوم، دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا انتخاب می شود.

ماده کاتالیست : هر کدام از کاتالیزورها دارای یک ماده اصلی هستند که ماده کاتالیست نام دارد این ماده به طور معمول جزو فلز های گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم انتخاب می شود، ولی به دلیل صرفه جویی در هزینه معمولا از فلز های پالادیوم و رادیوم استفاده می شود.

زمان مناسب برای تعمیر کاتالیزور موهاوی

زمان مناسب برای تعمیر کاتالیزور موهاویکاتالیزور موهاوی نیز مانند تمام قطعات مصرفی دیگر تاریخ مصرف مناسب دارد که بعد از این زمان حتما باید اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کرده تا کالیزور آسیب بیشتری نبیند و یا به عملکرد کلی خودرو آسیب نرساند.

تعمیر کاتالیزور c3
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

علائمی که به شما می‌گوید کاتالیزور خودروی شما دچار مشکل شده و به  تعمیر کاتالیزور موهاوی و یا تعویض آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • زمانی که مصرف سوخت خودرو شما نسبت به حالت طبیعی بیشتر شده است.
  • خودرو به خوبی استارت نمی خورد یا روشن نمی شود.
  • لرزش در خودرو هنگام حرکت با سرعت پایین.
  • کاهش شتاب خودرو.
  • پیچیدن بوی بد در خودرو.

نکته مهم و حائز اهمیت این است که اگر  گازهای سمی از کاتالیزور خارج نشوند، امکان خفگی و گرفتگی در این قطعه وجود خواهد داشت و در این صورت گازها دوباره به موتور باز گشته که این عمل باعث خرابی موتور و بالا رفتن حرارت آن نیز می شود،  که این گازها ممکن است توسط شما استشمام شود که بسیار خطرناک و مضر می باشند.

تعمیر کاتالیزور موهاوی و یا حذف این قطعه؟

بعضی از رانندگان تصور اشتباهی درباره نحوه عملکرد کاتالیزورها دارند و به اشتباه فکر می‌کنند که وجود کاتالیزور در خودورها باعث شده تا شتاب خودرو ات پیدا کند اما به جرات می‌توانیم بگوئیم که این تفکر کاملا اشتباه بوده و با حذف این قطعه باعث خواهید شد تا شتاب خودروی شما به یکباره افت شدیدی پیدا کرده و شما مجبور به نصب مجدد این قطعه با هزینه گزافی خوهید شد.

سحن آخر: همانطور که گفته شد عملکرد کاتالیزور در خودروها بسیا حائز اهمیت بوده و بی‌توجی به سلامت آن هم باعث الودگی بیشتر هوا و ضربه به محیط زیست می‌شوید و نکته مهم این‌که باعث خرابی خود نیز خواهید شد پس حتما لطفا با دیدن علائم خرابی کاتالیزور که در بالا گفته به سرعت برای تعمیر آن اقدام نمائید.

امتیاز مطلب post