گروه تخصصی کاتالیست وان که سال‌ها است در زمینه تعمیر کاتالیزور فعالیت دارد این بار تصمیم گرفته تا در مقاله‌ای درباره تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو  اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. اما قبل از پرداختن به بحث تعمیر کاتالیزور بهتر است در مورد خود نیسان مورانو کمی بیشتر بدانید.

نسل اول این خودرو در دسامبر سال ۲۰۰۲  برای اولین بار به بازار های اروپا معرفی شد و بعد از آن توانسته موفقیت های بسیاری رو به خودش اختصاص دهد این محبوبیت را از آنجایی می‌شود درک کرد. که تا کنون ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رسیده ،

بهتر است بدانید که نیسان مورانو برای اولین باردر سال ۲۰۰۳ نامزد دریافت بهترین خودروی شاسی بلند آمریکا بوده و همچنین توسط موسسه “AutoPacific” نیز به عنوان برترین SUV متوسط انتخاب شده است .

به نظر کارشناسان نام این خودرو از شیشه مورانو گرفته شده است که  نشان دهنده کار هنرمندانه و زیبایی در طراحی این SUV می‌باشد.

تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو چیست و چرا باید انجام شود؟

تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو چیست و چرا باید انجام شود؟کاتالیزورها قطعات بسیار با اهمیتی هستند که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار گرفته و طی یک سری واکنش‌های شیمیایی با تبدیل گاز‌های سمی حاصل از احتراق خودرو به گاز‌های بی ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری خواهند کرد.

توجه داشته باشید که کاتالیست‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت  مصرفی آن متفاوت خواهد بود. به  طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام خواهد شد.

در اکثر مواقع طی واکنش هایی که برای تبدیل گازهای پر خطر به گازهای کم خطر یا بی‌خطر انجام می‌شود، مونو اکسید کربن، مشتقات اکسید نیتروژن، و کربوهیدرات‌های حاصل از احتراق ناقص سوخت، به دی اکسید کربن، نیتروژن، و آب تبدیل می‌شوند.

همانطور که می‌دانید بیش‌ترین کاربرد کاتالیزورها در خودرو‌ها می‌باشد، اما در ژنراتورها، لوکوموتیوها، و هواپیما‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

توجه داشته باشید که استفاده از این قطعه ارزشمند در واقع پیروی از مقررات دولتی و زیست محیطی مبنی بر رعایت حداکثر میزان آلایندگی خودرو‌ها ابداع شده می‌باشد.

مزایای تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو

 رانندگان عزیز می‌توانند با تعمیر این قطعه در نگهداری سیستم اگزوز خودروی خود بهتر عمل نمایند و همچنین در هزینه بنزین نیز صرفه جویی نمایند. توجه داشته باشید که کاتالیزورها در دمای بالا قادر خواهند بود تا به موتورها کمک کنند سوخت را به طور موثرتری بسوزانند.

پس با تعمیر به موقع کاتالیزور به سلامت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک خواهید کرد و همچنین باعث خواهید شد دیگر اجزای خودروی شما از جمله موتور خودروی شما نیز به درستی عمل کنند.

تعمیر کاتالیزور  KMC T8
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

دلایلی که باعث خرابی کاتالیزور نیسان مورانو خواهد شد چیست؟

یک سری دلایل و عواملی هستند که باعث خواهند شد زودتر از موعد مقرر به تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو نیاز پیدا کنید، در ادامه به برخی از ان‌ها خواهیم پرداخت:

  • شمع های با کیفیت بد یا سیم های شمع.
  •  ورود روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز 
  • ورود سوخت نسوخته به سیستم اگزوز 
  • سنسور اکسیژن به درستی کار نمی کند.
  • جاده / آسیب سازه، سفرهای کوتاه
  • و…

چرا شستشوی کاتالیزور لازم است؟

باید بدانید که  نکته حائز اهمیت در تعمیر کاتالیزورها این است که معمولا عمری به اندازه عمر مفید خودرو دارند. اما گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف، دچار گرفتگی شده و کارایی خود را زودتر از زمان از دست می‌دهند.

روشهایی مانند شستشو و تمیز کردن کاتالیزور در بعضی مواقع کمک خواهد کرد تا این قطعه به کارایی اولیه خود بازگردد اما به دلیل اینکه گاهی به کاتالیزور و دیگر قطعات خودرو  در حین شستشو آسیب میرسد.توصیه می‌کنیم به کار آمد ترین و مجهز ترین مرکزشستشوی کاتالیزور مانند کاتالیست وان مراجعه نمائید تا مشکلات ناخواسته بعدی برایتان پیش نیاید .

نحوه بررسی کاتالیزور برای نقص عملکرد آن

نحوه بررسی کاتالیزور برای نقص عملکرد آناین بررسی‌ها می‌تواند توسط رانندگان خودروها انجام شود.اما اگر نیاز به تشخیص دقیق‌تری را دارید که توسط افراد با تجربه و ابزارهای مدرن انجام شود، بهتر است به یک مرکز خدمات تخصصی مانند کاتالیست وان مراجعه نمائید .

  1. کاتالیزور را از لحاظ ظاهری بازرسی کنید. اگر آسیب مکانیکی، فرورفتگی و یا خراشیدگی پیدا کردید، به احتمال زیاد سلول­های داخلی نیز خراب شده‌­اند و نیاز به تعمیر دارد. اگر چه با کمک یک بازرسی خارجی نمی­توان با دقت 100 درصد وضعیت سلول­ها را تعیین کرد.
  2. علاوه بر این برای گرفتن نتیجه معاینه فنی حتما باید خودرو را به دست کاردان بسپارید.
  3. فشار اگزوز را بررسی کنید. برای انجام چنین بررسی، یک دستگاه خاص به نام مانومتر مورد نیاز است. به وسیله این دستگاه و تجهیزات تخصصی دیگر می­توانید فشار اگزوز را اندازه گیری کنید. اگر بالاتر از حد نرمال باشد،نشان‌دهنده یک نقص است که تشخیص جای نقص با تعمیر کار است.

.

امتیاز مطلب post