تعمیر کاتالیزور وولکس چیست؟

تعمیر کاتالیزور وولکس

تعمیر کاتالیزور وولکس چیست؟ و چرا و چگونه انجام می‌شود؟ مطالبی هستند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت پس اگر شما راننده خودروی وولکس هستید یا کاتالیزور خودروی شما به مشکل خورده با ما باشید تا اطلاعات کاملی را تا پایان مقاله در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اهمیت تعمیر کاتالیزور وولکس؟

تعویض یا تعمیر کاتالیزور وولکس؟ کدام روش مناسب تر است، برای اینکه پاسخ این را بدهیم بهتر است ابتدا درباره عملکرد این قطعه اطلاعات بیشتری ر اختیارتان قرار دهیم.

نحوه عملکرد کاتالیزور به این صورت می باشد که دود تولید شده توسط کار کرد موتور شامل آلایندهای خطرناکی مانند: کربن منوکسید،هیدروکربن و اکسیدهای نیتروژن هستند. وظیفه کاتالیزور وولکس این است که گازها را قبل از وارد شدن به هوا دریافت و بعد از واکنش‌های شیمیایی تبدیل به آلایندهای بی‌خطر یا کم‌خطرتری کرده و سپس این دود را وارد هوا می‌کند

این عملیات اهمیت زیادی برای جلوگیری از آلودگی هوا دارد، کاتالیزورها با این روند می‌تواند کمک زیادی به  سلامت محیط زیست کند، به همین خاطر  استفاده از کاتالیزورها در بسیاری از کشورها از جمله ایران اجبرای شده است.

تعویض یا تعمیر کاتالیزور وولکس؟

 

تعویض یا تعمیر کاتالیزور وولکس؟

تعویض یا تعمیر کاتالیزور وولکس؟ این سوال پاسخ کاملا ساده و واضحی دارد چرا که این قطعه ارزشمند از ساخته شده است همین امر باعث شده تا قیمت کاتالیزور نیز به نسبت بالا برود. پس بسیار طبیعی است که اکثر رانندگان به جای تعویض این قطعه تصمیم به تعمیر کاتالیزور خودروی خود بگیرند.

اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که تعمیر کاتالیزور وولکس اصلا کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه دارد،گروه تخصصی کاتالیست وان با سال‌ها تجربه و استفاده از افراد متخصص در زمینه تعمیر کاتالیزور در خدمت شماست تا با کم‌ترین هزینه بهترین خدمات را در اختیار شما قرار دهد.

علائمی که نشان می‌دهد خودروی شما نیاز به تعمیر کاتالیزور وولکس دارد:

خودروی شما نیاز به تعمیر کاتالیزور وولکس دارد:

د حتما باید به علائمی که نشان می‌دهد خودروی شما نیاز به تعمیر کاتالیزور وولکس دارد توجه زیادی داشته باشید چرا که نحوه جاگذاری این قطعه در خودرو به صورتی است که به راحتی قابل مشاهده نیست.

پس برای اینکه متوجه خرابی این قطعه ارزشمند شوید،باید به علائمی که در پائین گفته می‌شود توجه زیادی داشته باشید.

1-زیاد شدن مصرف سوخت

۲ – کم شدن شتاب خودرو

۳ –  خودروی شما ممکن است روشن نشود یا بد استارت بخورد

۴ – خودروی شما در تست آلایندگی مردود می شود (مقادیر HC و CO بیشتر از نرمال)

۵ – چراغ اخطار (چک) روشن می شود

۶ – بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام

۷ – بوی بد یکی دیگر از علائم خرابی کاتالیزور است که بسیار نیز شایع می باشد. پس اگر بویی شبیه تخم مرغ گندیده احساس کردید و به مرور زمان بو بیشتر شد نشانه خرابی کاتالیزور است

۸ – کاهش دمای کاتالیزور (با توجه به اینکه بازدهی واقعی کاتالیزور هنگامی است که دمای آن بالا می رود و حتی احتمال دارد تا مرز ۷۰۰ و ۸۰۰ درجه هم نزدیک شود پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خود نرسیده باشد معیوب است)البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد است.

۹ – در صورت سرد بودن خودرو  اگر کاتالیزور را با دست تکان دهید و صدایی شبیه تکان خوردن سنگریزه در داخل آن به گوش برسد نشانه ای از ریختن شبکه های داخل آن است.

کلام آخر: وجود کاتالیزورها و عملکرد صحیح آن در خودروها بسیار اهمیت دارد هیچ‌گاه سعی نکنید به صورت حودسرانه اقدام به تعمیر یا تخلیه آن نمائید. قبل از انجام هر کاری در زمینه تعویض یا تعمیر کاتالیزور با متخصص این کار مشورت کرده که باعث آسیب بیشتر به این قطعه نشوید.

اگر به خواندن مقالات درباره کاتالیزور علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله تعمیر کاتالیزور چانگان را نیز مطالعه نمائید.