زمان مناسب برای تعمیر کاتالیزور I30 و دلایل آن

کاتالیزور I30 یز مانند تمام قطعاتی که مصرفی هستند تاریخ مصرف دارد که بعد از آن تاریخ حتما باید اقدام به تعمیر و یا تعویض این قطعه کرده که از آسیب بیشتر به کاتالیزور و خودرو جلوگیری شود.

علائمی که به شما می‌گوید کاتالیزور خودروی شما نیاز به تعمیر کاتالیزور I30 و یا تعویض آن دارد شامل موارد زیر می‌باشد که با اقدامات به موقع و توجه به این علائم می‌توانید از آسیب‌ها و هزینه‌های بیشتر جلوگیری نمائید:

  • زمانی که مصرف سوخت خودرو شما به طور ناگهانی نسبت به حالت طبیعی بیشتر شده است.
  • خودرو به خوبی استارت نمی خورد یا اصلا استارت نمی‌خورد.
  • لرزش  شدید خودرو هنگام حرکت با سرعت پایین.
  • کاهش شتاب شدید خودرو.
  • پیچیدن بوی بد در خودرو.

بزرگترین مشکلی که خرابی کاتالیزور علاوه بر آلودگی هوا که برای سلامت محیط زیست بسیار اهمیت دارد به وجود می‌اورد این است که گازهای سمی تولید شده توسط کار کرد خودرو اگر از کاتالیزور خارج نشوند، امکان خفگی و گرفتگی در این قطعه ارزشمند وجود خواهد داشت چرا که در این صورت گازها دوباره به موتور باز گشته که این عمل باعث خرابی موتور و بالا رفتن حرارت آن نیز خواهد شد،  این گازها ممکن است توسط شما استشمام شود که باید بگوئیم این اصلا خوب نیست و استشمام آن بسیار خطرناک و مضر نیز می باشند.

هزینه تعمیر کاتالیزور I30 و یا تعویض آن

هزینه تعمیر کاتالیزور I30 و یا تعویض آنکاتالیست وان تعمیرگاه‌ تخصصی کاتالیزور است که سال‌ها است در این زمینه فعالیت دارد و در این سال‌ها با ارائه خدمات صادقانه توانسته اعتماد بسیاری از مشتریان را به خود جلب نماید،نحوه عملکرد این گروه تخصصی به این‌صورت است که ابتدا کارشناسان توسط دستگاه دیاگ ، عیب خودرو را تشخیص خواهند داد و اگر ایراد از کاتالیزور خودروی بوده به سرعت و با ارزان‌ترین قیمت اقدام به تعمیر کاتالیزور خودروی شما کرده طوری که کارایی این قطعه از روز اول آن هم بهتر خواهد شد.

از مزایای تعمیر گاه تخصصی کاتالیست وان می‌توان به مجهز بودن و داشتن پیشرفته ترین دستگاه‌ها مثال به همین خاطر نیز مشتریان با خیال آسوده به این تعمیرگاه تخصصی اعتمد کرده و با سپردن تعمیر کاتالیزور I30 خود به ما بهترین خدمات را در مدت زمان کوتاهی و با ارزان‌ترین قیمت دریافت خواهند کرد.

کاتالیزور چانگان
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

تعمیر کاتالیزور I30 و اجزای تشکیل‌دهنده آن:

تعمیر کاتالیزور I30 و اجزای تشکیل‌دهنده آن:در تعمیر کاتالیزور به خصوص تعمیر کاتالیزور I30 شناسایی بخش‌های مختلف این قطعه ارزشمند برای آشنایی با نحوه عملکرد آن و اهمیت وجود کاتالیزور در خودروها کمک زیادی می‌کند  پس در این بخش شما را  با نحوه عملکرد هر قسمت  از کاتالیزور آشنا می‌سازیم تا ارزش و اهمیت وجود آن  را راحت‌تر درک کنید

در ابتدا برای آغاز آشنایی با بخش‌های این قطعه بهتر است بدانید که کاتالیزورها از سه بخش مهم که در عملکرد آن‌ها بسیار تاثیرگذار است تشکیل شده اند. پس این قطعه ارزشمند دارای سه بخش مهم: هسته، لایه اکسیدی و ماده کاتالیست هستند که نحوه عملکرد و کاربرد ان‌ها را در ادامه شرح خواهیم داد:

هسته: کاتالیزورهایی که ویژه خودروها هستند، از برخی بستر های سرامیکی مونولیتی که ساختار لانه زنبوری استفاده می شود.

لایه اکسیدی : بهتر سات بدانید که این لایه نگه دارنده ماده کاتالیست است که افزایش دهنده سطح مخصوص کاتالیست می باشد. این لایه معمولا از جنس اکسید آلومینیوم، دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا انتخاب می شود.

ماده کاتالیست : هر کدام از کاتالیزورها دارای یک ماده اصلی هستند که ماده کاتالیست نام دارد این ماده به طور معمول جزو فلز های گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم انتخاب می شود، ولی به دلیل صرفه جویی در هزینه معمولا از فلز های پالادیوم و رادیوم استفاده می شود.

اگر به خواندن این‌گونه مقالات علاقه‌مند هستید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله جذاب تعمیر کاتالیزور سانتافه است

سخن آخر: اگر تصور شما این است که تعمیر کاتالیزور کار ساده ای است و انجام ان به راحتی امکان‌پذیر است باید به شما بگوئیم که کاملا اشتباه می‌کنید چرا که تعمیر کاتالیزور به خصوص تعمیر کاتالیزور I30 کار ساده‌ای نیست و برای انجام آن علاوه بر ابزارهای پیشرفته نیاز به تجربه و تخصص نیز دارد.

امتیاز مطلب post