درباره طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه بیشتر بدانید!

گروه تخصصی کاتالیست وان که سال ها است در زمینه تعمیر و تعویض کاتالیزور فعالیت دارد این بار تصمیم گرفته تا مقاله ای درباره تعویض کاتالیزور نو با کهنه و اهمیت آن و… به شما عزیزان ارائه دهد.

در ابتدا بهتر است کمی درباره عملکرد کاتالیزور بدانید تا به اهمیت سلامت این قطعه بیشتر پی ببرید:

کاتالیزور قسمتی از سیستم خروجی گازهای خودرو محسوب می شود که کارکرد آن تاثیر مستقیمی در آلایندگی گازهای خروجی خودرو دارد.

کاتالیست یا کاتالیزور بخشی از سیستم اگزوز و خروجی گازهای خودور می باشد که در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی دارد کربن منوکسید و هیدرو کربن های حاصل از سوخت های نسوخته موجود در دود اتومبیل ، از آلاینده های خطرناک هوا می باشد همچنین گازهای خارج شده از اگزوز اتومبیل همراه با مقداری هوا از روی کاتالیزور که شامل فلز اکسیدهاست عبور داده خواهد شد. گاز CO و هیدروکربن ها به CO2 و H2O تبدیل می‌شوند که نسبتا بی خطر می باشد و در هوا رها خواهد شد. کاتالیزور بخش مهمی از سیستم کنترل آلایندگی خودروی شما می باشد اما گاهی اوقات عملکرد آنها مختل خواهد شد و نیاز به تعمیر کاتالیزور و یا تعویض آن نیاز پیدا خواهید کرد.

طول عمر کاتالیزور و طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه!

همانگونه که می دانی کاتالیزور ها قطغات مصرفی هستند که مانند هر قطعه مصرفی دیگری تاریخ مصرف دارند و بعد از این تاریخ بهتر است اقدام به تعویض کاتالیزور نمائید چرا که بعد از آن این قطعه نه تنها به جلوگیری از آلودگی کمک نخواهد کرد بلکه باعث خواهد شد تا 10 برابر الودگی خودرو بیشتر شود.

البته توجه داشته باشید که عواملی نیز وجود دارد که باغث خواهد شد تا زودتر از تاریخ مصرف این قطعه خراب شود عواملی مانند استفاده از بنزین نامناسب، آلودگی بیش از حد هوا، وارد شدن ضزبه به این قطعه حساس و…

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانیذ از متخصصان گروه کاتالیست وان راهنمایی دریافت نمائید.

برای مطالعه بیشتر: شستشوی کاتالیزور با اسید

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه اورجینال یا تقلبی؟

تعویض کاتالیزور نو با کهنه اورجینال یا تقلبی؟ مدت ها است که سودجویان قطعه‌سازی، «کاتالیست تقلبی» در ایران تولید می نمایند بدون اینکه ترسی از نظارت یا تعطیلی کارگاه‌های خود داشته باشند.
این قطعه ارزشمند که روی ماشین‌های بنزینی با هدف کاهش آلایندگی نصب خواهد شد تاثیری روی عملکرد یا شتاب ماشین نخواهد داشت اما نبود آن می تواند باعث آلودگی و انتشار گازهای آلاینده و ذرات معلق خطرناک را تا ۲۰ برابر بیشتر خواد کرد.
همانطور که گفته شد مدت ها است که تعدادی از تولید‌کننده‌ها، کاتالیست‌های تقلبی تولید می نمایند که قطعا سهل‌انگاری نهادهای نظارتی فضا را برای این فیک‌سازان امن‌تر می نماید. سازمان بازرسی از وجود این کارگاه‌های زیرزمینی اطلاع خواهند داشت اما هنوز اقدامی برای برخورد با آنها انجام نداده اند .
تولید و فروش کاتالیست تقلبی، باعث خسارت مالی به شهروندان و مشتریان این قطعه خواهد شد از سوی دیگر هوای کلانشهرها را نیز آلوده خواهد کرد، همچنین بازار تولید‌کننده‌های کاتالیست اصل را به شدت کساد می نماید و این کارخانه‌دار‌ها را مجبور می کند تا کارگران خود را تعدیل نمایند.
فراموش نکنید داغ شدن کاتالیست تقلبی، درستی و دقت عملکرد مراکز معاینه فنی را هم زیر سوال خو اهد برد. چون اگر این مراکز در کنترل آلودگی ماشین‌ها، دستورالعمل‌های ابلاغی را که چندان هم سختگیرانه نبوده را، رعایت نمایند، قطعا ماشین‌هایی که کاتالیست تقلبی دارند، قادر نخواهند بودد تا گواهی معاینه فنی دریافت نمایند.
تخلف در این زمینه محدود به تولید کاتالیست تقلبی نیست چون عده‌ای هم کاتالیست اجاره‌ای را باب کرده‌اند. به این شکل که تعدادی از اگزوزسازی‌ها و تعمیرکارهای ماشین در ازای دریافت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان یک کاتالیزور با کیفیت روی ماشین نصب خواهند کرد و مالک خودرو بعد از دریافت برگه معاینه فنی، این قطعه را باز و به صاحب آن بر خواهند گردانند.

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه و دلایل پر هزینه بودن کاتالیزور

درباره طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه بهتر است بدانید که، کاتالیزورها از فلزات گرانبهایی نظیر پلاتین، پالادیوم یا رودیم به عنوان کاتالیزور برای تصفیه گازهای مضر اگزوز استفاده می نمایند. پیدا کردن آنها سخت می باشد و قیمت بالایی نیز دارند از آنجایی که قیمت فلزات در نوسانمی باشد، نتیجه این خواهد شد که قیمت کاتالیزور نیز تغییر خو اهد کرد.

کاتالیزور که بین منیفولد اگزوز و صدا خفه کن شما یافت خواهد شد، گازهای مضر اگزوز و ذرات سوخت نسوخته ای که وسیله نقلیه شما تولید می نماید را فیلتر خواهد کرد. به همین خاطر بهتر است به محض مشاهده مشکل، مبدل کاتالیزوری خود را توسط یک مکانیک متخصص بررسی نمائید.

چه عواملی بر هزینه های تعویض مبدل کاتالیزوری تأثیر گذار خواهد بود؟

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه، چیست؟  به این خاطر که تعویض کاتالیزور می تواند کار پیچیده ای باشد، در اینجا بعضی از عوامل موثر بر هزینه آورده گشته است:

تعمیر کاتالیزور ال نود
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

ساخت و مدل خودروی شما: در مقایسه با کاتالیزورهای پیچیده در وسایل نقلیه جدید، خودروهای قدیمی تر دارای مبدل کاتالیزوری ساده می باشد که در نتیجه هزینه تعویض پایینی خواهد داشت به عنوان نمونه کاتالیست یا همان کاتالیزور موتور استاندارد (تویوتا کرولا) امکان دارد هزینه جایگزینی کمتری نسبت به کاتالیزور خودروهای سطح بالا (BMW) داشته باشد.

کیفیت قطعات: زمان استفاده از قطعات با کیفیت، انتظار هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری بالا را داشته باشید.هزینه یکبار مصرف در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما خواهد شد

هزینه های نیروی کار: هزینه های نیروی کار به محل زندگی شما بستگی خواهد داشت مکانیک های شهر امکان دارد از شما بیشتر از روستاها هزینه دریافت نماید. به علاوه، هزینه نیروی کار در نمایندگی ها یا فروشگاه های تخصصی می تواند گران تر از یک مغازه محلی باشد.

علاوه بر این، امکان دارد  مکانیک شما نیاز داشته باشد وسیله نقلیه شما را بلند نماید و از ابزارهای تخصصی برای برداشتن مبدل کاتالیزوری جوش داده شده یا پیچ شده استفاده نماید، که بر هزینه های نیروی کار نیز تأثیر گذار خواهد بود.

اکنون که در مورد عواملی که هزینه مبدل کاتالیزوری گران قیمت شما را افزایش خواهد داد بیشتر می دانید، و طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه را می دانید اجازه دهید به چند سوال پرتکرار که از درباره این موضوع را بازگو نمائیم

1مبدل کاتالیزوری من چقدر باید کار کند؟

یک مبدل کاتالیزوری جدید به طور میانگین حدود 70000 تا 100000کیلومتر دوام دارد. با این وجود، طول عمر یک کاتالیزور تحت تأثیر عادات رانندگی شما می باشذ. برای اطمینان از دوام بیشتر مبدل کاتالیزوری، وسیله نقلیه خود را به دمای کارکرد مناسب برسانید و سفرهای کوتاه را به حداقل برسانید.

2چگونه بفهمم مبدل کاتالیزوری خودوری من معیوب می باشد؟

طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه ، مراقب علائم زیر مبدل کاتالیزوری بد باشید:
بوی تخم مرغ های فاسد به دلیل سوخت نسوخته حاوی سولفید هیدروژن که از لوله اگزوز شما خارج خواهد شد.
چراغ چک موتور شما روشن است زیرا سنسور اکسیژن شما مشکلی را در سطوح گازهای خروجی تشخیص می دهد.
به دلیل تجمع کربن در سیستم اگزوز و محدود شدن دود اگزوز، شتاب ضعیفی را تجربه خواهید کرد.
خودروی شما در تست آلایندگی رد خواهد شد.
در حین کار یا رانندگی صدای تق تق  به گوش خواهد رسید.

3چه زمانی باید مبدل کاتالیزوری خود را تعویض نمائیم؟

اگر مکانیک شما تشخیص دهد که کاتالیزور خودروی شما آسیب دیده، حتما باید فورا آن را تعویض نمائید. کاتالیزورهای آسیب دیده در بیشتر مواقع از مرحله تمیز کردن یا تعمیر گذشته اند و گازهای مضر اگزوز را به طور موثر تبدیل نمی نمایند. اما اگر زودتر مشکل را پیدا کنید، به احتمال زیاد می توانید با تعمیر مبدل کاتالیزوری خلاص گردید.

نکاتی درباره طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه که بهتر است بدانید!!

نکاتی درباره طرح تعویض کاتالیزور نو با کهنه که بهتر است بدانید!!

مدت ها است که سودجویان قطعه‌سازی، «کاتالیست تقلبی» در ایران تولید می نمایند بدون اینکه ترسی از نظارت یا تعطیلی کارگاه‌های خود داشته باشند.
این قطعه ارزشمند که روی ماشین‌های بنزینی با هدف کم کردن آلایندگی نصب خواهد شد تاثیری روی عملکرد یا شتاب ماشین نخواهد داشت اما نبود آن می تواند باعث آلودگی و انتشار گازهای آلاینده و ذرات معلق خطرناک را تا ۲۰ برابر بیشتر می نماید.
همانطور که گفته شد مدت ها است که تعدادی از تولید‌کننده‌ها، کاتالیست‌های تقلبی تولید خواهند کرد که قطعا سهل‌انگاری نهادهای نظارتی فضا را برای این فیک‌سازان امن‌تر میکند. سازمان بازرسی از وجود این کارگاه‌های زیرزمینی اطلاع دارد اما هنوز اقدامی برای برخورد با آنها انجام نداده اند .
تولید و فروش کاتالیست تقلبی، باعث خسارت مالی به شهروندان و مشتریان این قطعه می شود از طرف دیگر هوای کلانشهرها را نیز آلوده می نماید، همچنین بازار تولید‌کننده‌های کاتالیست اصل را به شدت کساد  خواهد کرد و این کارخانه‌دار‌ها را مجبور خواهد کرد تا کارگران خود را تعدیل کنند.
فراموش نکنید داغ شدن کاتالیست تقلبی، درستی و دقت عملکرد مراکز معاینه فنی را هم زیر سوال می برد. چون اگر این مراکز در کنترل آلودگی ماشین‌ها، دستورالعمل‌های ابلاغی را که چندان هم سختگیرانه نبوده را، رعایت نمایند، قطعا ماشین‌هایی که کاتالیست تقلبی دارند، قادر نخواهند بودد تا گواهی معاینه فنی دریافت خواهند کرد.
تخلف در این زمینه محدود به تولید کاتالیست تقلبی نیست چون عده‌ای هم کاتالیست اجاره‌ای را باب کرده‌اند. به این شکل که تعدادی از اگزوزسازی‌ها و تعمیرکارهای ماشین در ازای دریافت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان یک کاتالیزور با کیفیت روی ماشین نصب خواهند کرد و مالک خودرو بعد از دریافت برگه معاینه فنی، این قطعه را باز و به صاحب آن بر می گردانند.

شما می توانید برای دریافت کاتالیزور اورجینال به صورت حضوری به گروه تخصصی کاتالیست وان مراجعه نمایند و یا با شماره 09128385256 با کارشناسان ما در تماس باشید.

امتیاز مطلب post