برای درک بهتر تفاوت کاتالیزور اصلی و تقلبی در ابتدا باید کمی درباره نحوه عملکرد کاتالیزور آشنا شوید، این قطعه‌ با ارزش که روی ماشین‌های بنزینی نصب می‌شود باعث کاهش آلایندگی خواهد شد.

دانستن این نکته لازم و ضروزی است که وجود کاتالیزور تاثیری روی عملکرد و شتاب ماشین نخواهد داشت البته نبود آن باعث تولید آلودگی و انتشار گازهای آلاینده و ذرات معلق خطرناک را تا ۲۰ برابر خواهد شد.
متاسفانه چندین ماه است که بعضی از تولید‌کننده‌های، کاتالیزورها دست به تولید این قطعه با اهمیت به صورت تقلبی کرده‌اند که این موضوع باعث خرابی مداوم این قطعه، آلودگی هوا و… خواهد شد.

تفاوت کاتالیزور اصلی و تقلبی و معاینه فنی

تفاوت کاتالیزور اصلی و تقلبی و معاینه فنیتوجه داشته باشید که داغ شدن کاتالیست تقلبی، درستی و دقت عملکرد مراکز معاینه فنی را هم زیر سوال خواهد برد. چرا که این مراکز در کنترل آلودگی ماشین‌ها، دستورالعمل‌های ابلاغی را خیلی هم سختگیرانه نوشته نشده است، رعایت کنند قطعا ماشین‌هایی که کاتالیست تقلبی دارند، نمی‌توانند گواهی معاینه فنی بگیرند.
تخلف در این زمینه فقط به تولید کاتالیست تقلبی محدود نشده است و عده‌ای کاتالیزور اجاره‌ای را هم باب کرده‌اند. بدین ترتیب که تعدادی از اگزوزسازی‌ها و تعمیرکارهای ماشین در ازای دریافت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان یک کاتالیست با کیفیت روی ماشین نصب می‌کنند و مالک خودرو بعد از دریافت برگه معاینه فنی، این قطعه را باز کرده و این قطعه را به صاحب آن برمی‌گرداند.

تفاوت کاتالیزور اصلی و تقلبی و افزایش طول عمر آن

تفاوت کاتالیزور اصلی و تقلبی و افزایش طول عمر آنبرای اینکه کاتالیزور خودروی عمر بیشتر عمر کند و سلامت باشد حتما از کاتالیزور اصلی استفاده کنید چرا که با استفاده از تقلبی این قطعه باعث خواهید شد کاتالیزور شما مدام نیاز به تعمیرکاتالیزور داشته باشد و همچنین عمر کوتاه‌تری خواهد داشت اما استفاده اورجینال این قطعه دیرتر مجبور  خواهید شد تا آنرا تعویض کنید.

در نگهداری این قطعه باید توجه داشته باشید که به آن ضربه محکمی وارد نشود. همچنین استفاده از بنزین بی کیفیت نیز یکی از مواردی است که شدیدا باعث کاهش عمر کاتالیزور خودروی شما خواهد شد چرا که  ناخالصیهای بنزین بر روی روزنه های داخل کاتالیست قرار گرفته و آنرا مسدود خواهد کرد و همین امر طول عمل کاتالیزور را کاهش میدهد.

تعمیر کاتالیزور volvo xc90
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

بهتر است بدانید که مخلوط شدن بنزین با آب در بعضی جایگاه‌ها تایید شده و  در صورت وجود هرگونه ناخالصی در بنزین، خودرو به شدت آسیب خواهد دید، به همین دلیل توصیه می‌شود در فواصل کوتاه و به طور مرتب خودروی خود را دیاگ بزنید.

برای‌اینکه در اجرت و هزینه دیاگ زدن صرفه جویی شود می‌توانید یک دیاگ بلوتوثی که مختص خودروی شما ساخته شده را تهیه نمائید و برای دیاگ زدن خودروی خود از آن استفاده نمائید. این دیاگ‌ها به گونه ای طراحی و ساخته شده‌اند که به راحتی توسط راننده خودرو قابل استفاده بوده و برای استفاده از آنها نیازی به دانش تخصصی نباشد.

پیش از تست کاتالیزور خودروی خود، آنرا تعویض نکنید

پیش از تست کاتالیزور خودروی خود، آنرا تعویض نکنیدهمانطور که می‌دانید کاتالیزورخودروها قیمتهای بالایی دارند. این قیمتها نیز به صورت سالانه و گاهی چند بار در سال افزایش خواهد یافت پس تعویض کاتالیزور نباید اولین راه ممکن باشد و به جای تعویض آن که هزینه های زیادی را نیز به مالکان خودرو تحمیل خواهد کرد، به فکر حفاظت از قطعات باشیم.

می‌توان به جای اینکه قطعاتی که هنوز کارایی خوبی دارند را تعویض کنیم، با روشهای نوین عیب یابی کرده و اشکال اصلی را در خودرو پیدا کنیم. برای حل مشکل خودرو به صورت آزمون و خطا قطعات را تعویض نکنیم. حتما تست کاتالیزور به روشهای جدید را امتحان کنید و اگر بعد از تست کاتالیزور مطمئن شدیم که این قطعه مشکل دارد و قابل تعمیر نیست سپس آنرا تعویض نمائید.

خرید کاتالیزور اورجینال از کاتالیست وان

خرید کاتالیزور اورجینال از کاتالیست وانگروه تخصصی کاتالیست وان سال‌ها است که در زمینه فروش و تعمیر کاتالیزور فعالیت دارد و با استفاده از کاتالیزور اصلی توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است پس شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را با ارزان‌ترین هزینه دریافت نمائید.

 

امتیاز مطلب post