آنچه باید از منیفولد دود بسترن B30 بدانید!

بهتر است بدانید که این قطعه نقش مهمی در سیستم اگزوز کامیون ها و سایر خودروها ایفا می‌کنند. منیفولد به خروجی سرسیلندر موتور متصل شده و همچنین گازهای داغ را به لوله اگزوز هدایت خواهد کرد.

واشرهای منیفولد اگزوز بسترن b30 از ورود گازهای سمی به داخل خودروها و در نهایت آسیب رساندن به سرنشینان جلوگیری می­‌کند.

کاربرد منیفولد دود بسترن B30 | کاتالیست وان

کاربرد منیفولد دود بسترن B30 | کاتالیست وانبرای درک بهتر عملکرد این قطعه باید در نظر داشته باید که منیفولد اگزوز بسترن b30 اولین قسمت از سیستم اگزوز خودرو می‌باشد که به طور مستقیم به سیلندر یا بلوک موتور، پیچ می­‌شود.

این قطعه کارآمد گازهای خروجی از تمام سیلندرها را به مبدل کاتالیزوری خودرو انتقال داده چرا که در موتورهای نوع V برای هر بانک سیلندر یک منیفولد جداگانه وجود دارد.

به این نکته توجه اشته باشید که اگر نشتی در منیفولد یا واشر وجود داشته باشد می‌تواند باعث خروج دود اگزوز شده و در نهایت سلامت سرنشینان را به خطر می‌اندازد، همچنین اگر سنسور اکسیژن را اشتباه خوانده و چراغ موتور را بررسی کند. سوراخ­های بزرگتر در منیفولد صدای بلندی در اگزوز ایجاد می‌­کند.

درباره نحوه عملکرد منیفولد دود بسترن B30 بیشتر بدانید:

منیفولد اگزوز بسترن b30  به طور مستقیم به سیلندرهایی متصل می­‌شود که در آنجا گاز و اکسیژن قبل از مشتعل شدن گاز توسط شمع با هم ترکیب شده و هنگامی که عملیات سوخت به اتمام می‌رسد، دریچه سیلندر باز شده تا  گازهای مضر آزاد و آنها را به منیفولد رها می­‌کند.

فشار داخل سیلندرها به گونه­‌ای طراحی شده که تمام گازها را خارج کند، اما وظیفه دیگر منیفولد ها حذف گازها از سیلندر می‌باشد.

بایدها و نبایدهایی که در درباره عملکرد منیفولد دود بسترن B30 بهتر است بدانید:

باید هایی که برای سالم ماندن و عملکرد درست منیفولد به خصوص منیفولد اگزوز بسترن b30 باید بدانید شامل موارد زیر می‌باشد:

  • چک کردن منیفولد هر 1 ماه یکبار تا ترک نخورده باشد
  • چک کردن ماهانه پیچ ها و واشر های آب بندی
  •  حتما در هنگام سرد بودن خودرو , این قطعه ارزشمند را مورد بررسی قرار داده چرا که هنگام روشن بودن خودرو بسیار داغ است.
  • هنگام داغ بودن این قطعه  از شسشو شوی آن بپرهیزید
  • و …
کارهایی که برای سالم ماندن منیفولد دود بسترن B30 بهتر است انجام ندهید:
  • همانطور که گفته شد نباید وقتی منیفولد داغ است آن را بشویید زیرا ممکن است باعث ایجاد ترک و خرابی آن شود
  •  شل و سفت کردن مداوم  و هر روزه پیچ‌های منیفولد
  • نباید بعد از 5 ماه آن را چک کنید
  • نباید در موتور شویی ها بافشار منیفولد را در هنگام داغی بشویید
  • هرگزخودتان اقدام به باز کردن این قطعه نکنید
  • هرگز نباید واشر را جدا کنید
  • نباید با بنزین منیفولد را بشویید به خصوص  هنگامی که این قطعه داغ است
  • و …
خرید کاتالیزور ماکسیما
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

اهمیت وجود منیفولد دود بسترن B30 در موتور خودرو بسترن؟

اهمیت وجود منیفولد در موتور خودرو بسترن b30؟بیایید از زمانی که می‌خواهیم ماشین را روشن کنیم و استارت بزنیم تا زمانی‌که خودرو به حرکت در می‌آید شروع کنیم:

بهتر است بدانید که زمانی که خودرو استارت می‌خورد، فلایویل شروع به چرخیدن کرده و این چرخش باعث به حرکت در آمدن می لنگ می‌شود، و در نتیجه این تغییرات پیستون و شاتون بالا و پایین می‌‌روند و همزمان سوپاپ ها نیز به وسیله  یک بادامک باز شده و سوخت را به داخل سیلندر هدایت می‌کنند .

اما کمی درباره اتفاقی که در انتهای کار خودرو می افتد بدانید که در واقع در این مقطع زمانی قطعه ای به نام ” شمع موتور ” جرقه زده که وظیفه آن انفجار سوخت‌های متراکم شده است این کار باعث افزایش موتور خواهد شد .

اما بعد از انفجار دود حاصل از این انفجار چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

بعد از احتراق , دود های حاصل از سوپاپ  وارد قطعه ای به نام منیفولد می‌شودکه راه های بسیار زیادی در آن تعبیه شده  که  از یک طرف به منبع اگزوز و از طرفی دیگر به سرسیلندر متصل می‌شوند .

لازم به ذکر است که همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم این قطعه بسیار بسیار داغ بوده و به هیچ وجه نباید هنگامی که خودرو روشن است سعی کنید آن را لمس کنید .

در انتها نیز این دود جمع‌آوری شده به منبع اگزوز هدایت می‌شود و بعد از ساکت کردن صدای موتور و کاهش دورهای مضر و بالا بردن شتاب خودرو این دوذ را به اگزوز فرستاده و در نهایت دود کم خطر تر یا بی‌ضررتری به محیط بیرونی فرستاه خواهد شد.

منیفولد دود بسترن B30 را از فروشگاه تخصصی کاتالیست وان تهیه نمائید.

چگونه بفهمیم منیفولد اگزوز بسترن b30 که تهیه کرده‌ایم اصل است؟ برای اینکه خیال شما راحت باشد که منیفولد اگزوز مناسبی را خریداری کرده‌اید و به درستی این قطعه بر روی خودروی شما نصب شده است کافی است این قطعه ارزشمند را از فروشگاه تخصصی کاتالیست وان تهیه نمائید چرا که این گروه سال‌ها است به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت داشته و تا کنون توانسته اند رضایت بسیاری از مراجعه ها را به خود جلب کنند بزرگترین افتخار این گروه جلب رضایت مشتریان عزیز است.

کاتالیزور پژو 2008

 

امتیاز مطلب post