مشخصات کلی منیفولد اگزوز کوپا

این قطعه به قسمت خروجی سرسیلندر متصل شده و وظیفه آن جمع آوری و هدایت گاز های خارج شده از هر یک از دهانه سر سیلندر به اگزوز خودرو می‌باشد.

منیفولد اگزوز کوپا به دلیل برخورد مداوم با حرارت، از آلیاژ بسیار قوی طراحی شده و برای خارج نشدن سریع گرما معمولا از جنس چدن ساخته می‌شوند و به همین دلیل  مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما دارد و در تنش حرارتی بسیار بالایی قرار خواهند گرفت در عین حال در مقابل سرد شدن آنی نیز بسیار حساس هستند.

اسامی دیگر منیفولد کوپا ؟

سایر نام‌های منیفولد کوپا عبارتند از: پنجه ای اگزوز کوپا ، چدنی اگزوز کوپا و بغل اگزوز کوپا است.

نحوه مراقبت از منیفولد اگزوز کوپا

نحوه مراقبت از این قطعه حساس به این صورت است که ابتدا توجه داشته باشید که حتما باید محافظ مخصوص به منیفولد دود (چدنی اگزوز)  روی آن قرار گیرد.

نکته بعدی که باید توجه داشته باشید این است که حتما در زمان شستن موتور به سرد بودن منیفولد خودروی خود دقت و حساسیت کافی داشته باشید.

طراحی منیفولد نیز در عملکرد موتور می‌تواند تاثیر گزار باشد، چرا که این قطعات در صورت وارد آمدن تنش بیش از حد دچار آسیب دیدگی و عموما ترکشده و در نهایت باعث ایجاد حفره برای خروج دود خواهند شد که وجود حفره، موجب ایجاد صدای اضافه درون موتور می گردد.

معمولاً بعد از این قطعه، کاتالیزور قرار خواهد گرفت که برای حفظ و سلامت محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

منیفولد ریگان کوپا در صورت تعویض باید همانند دستور العمل کارخانه سازنده دوباره نصب گردد تا از فشار بیهوده به کاتالیزور خودرو جلوگیری نماید پس برای تعویض یا تعمیر ان حتما به تعمیر کار متخصص مراجعه نمائید.

باورهای غلط درباره منیفولد اگزوز کوپا

باورهای غلط درباره منیفولد اگزوز کوپامتاسفانه بعضی فروشندگان  سودجو با سو استفاده از دانش فنی کم مشتریان، جنس منیفولد اگزوز کوپا را برای سودجویی خود نغییر داده و جنس آن را از چدن به استیل تغییر داده و در نهایت با تبلیغ اشتباه منیفولد اگزوز کوپا با این جنس، دارندگان این خودرو را به اشتباه می‌اندازند که آیا استیل محکم تر و دچار ترک و شکستگی نمی شود.

تعمیر کاتالیزور لیفان X50
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

این نکته را نیز باید بدانید که ، جنس استیل مستحکم تر است اما علاوه بر اینکه شما باید واشر را نیز با همین جنس انتخاب کنید باید بدانید که این امر برای شما هزینه و زحمت اضافی دارد و ممکن است پیدا کردن آن مشکل باشد.
موضوع مهم دیگری که وجود دارد ترکیب جنس استیل با عناص دیگر در دمای بالا می‌باشد و همین امر منجر به صدمه بسیار بیشتری به خودروی شما وارد خواهد کرد.

علائم خرابی منیفولد اگزوز کوپا

منیفولد به دلیل گرمای شدید دچار انبساط و انقباض می‌شود، که آنها در طول زمان گرم و سرد خواهند شد و همین امر منجر به ترک و نشت منیفولد اگزوز خواهد شد. علائمی که نشان از خرابی این قطعه می‌دهد مانند:

  • شنیدن صدای بلند از موتور خودرو
  • افت عملکرد موتور خودرو
  • کارکرد ضعیف سوخت.
  • روشن شدن چراغ موتور – مربوط به سیستم آلایندگی.
  • گازهای سمی که از موتور خودرو خارج می شوند.

خرید و یا تعمیر منیفولد اگزوز کوپا در کاتالیست وان

خرید و یا تعمیر منیفولد اگزوز کوپا در کاتالیست وانبرای تهیه منیفولد اگزوز کوپا به صورت اورجینال می‌توانید از طریق گروه تخصصی کاتالیست وان اقدام نمائید این گروه که با ارائه خدمات صادقانه توانسته طرفداران زیادی پیدا کرده همچنین شما عزیزان در این مجموعه تخصصی با کم‌ترین هزینه قادر خواهید بود بهترین خدمات را دریافت نمائید.

سخن آخر: سلامت منیفولد اگزوز در سلامت کاتالیزور و در نهایت عملکرد مناسب خودروی شما بسیار تاثیرگذار است و متاسفانه سودجویان نیز در این صنعت فعالیت دارند پس حتما برای تعمیر یا تعویض این قطعه به تعمیرگاه مطمئن مراجعه نمائید.

امتیاز مطلب post