در این مقاله با انواع و نحوه رفع خطای کاتالیزور و دلایل ایجاد آن‌ها آشنا خواهید شد در واقع اطلاعاتی درباره رفع خطاهایی که در اثر خرابی کاتالیزور و در بعضی مواقع نیز بعد از تعویض کاتالیزور یا کاتالیست خودرو با آن مواجه خواهید شد در اختیارتان قرار داده خواهد شد. پس اگر به مشکلات این چنینی با کاتالیزور خودروی خود مواجه شده‌اید تا انتها با ما همراه شوید.

درباره نحوه رفع خطای کاتالیزور بیشتر بدانید:

درباره نحوه رفع خطای کاتالیزور بیشتر بدانید:کاتالیزورها به دلایلی مانند: نامرغوب بودن نوع بنزین، آلودگی بیش از حد هوا و.. به مرور زمان دچار گرفتگی خواهند شد و  مالکین خودرو معمولا به جای تعویض کاتالیست آن را خالی می کنند در برخی مواقع نیز از هدرز برای افزایش شتاب استفاده می کنند.

در خودروهایی که دارای دو سنسور اکسیژن هستند بعد از تخلیه کاتالیزور خودرو یا نصب هدرز چراغ چک خودرو برای نشان دادن وجود مشکل کاتالیزور روشن خواهد شد که برای بر طرف آن حتما باید به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید تا با دانش فنی خود در زمینه ریمپ ایسیو  این خطا را برطرف نماید.

البته لازم به ذکر است که تخلیه کاتالیست از گروه متخصص کاتالیست وان اصلا مورد تایید نمی باشد ان هم به این دلیل که چراکه آلایندگی زیادی را ایجاد کرده و موجب می‌شود خودرو دجار افت شتاب و خرابی‌های دیگر شود پس پیشنهاد ما به شما عزیزانی که اقدام به حذف کاتالیزور کرده‌اید نصب مجدد این قطعه ارزشمند است.

در بعضی خودروها که بیشتر خودروهای داخلی و چینی را شامل می‌شود مانند خودروهای لیفان 620 و X60 و… که از موتور 1800  استفاده می‌کنند خطای کاتالیزور یکی از شایع ترین ایرادات در این خودرو می باشد که با ریمپ ایسیو این ایراد می‌تواند به طور کامل برطرف شود ، در 207 و 206 های ایرانیزه نیز این خطا بعد از نصب هدرز مشاهده خواهد شد که این مورد هم می‌توان با ریمپ ایسیو رفع نمود.

علائم خرابی کاتالیزور و نحوه رفع خطای کاتالیزور

علائم خرابی کاتالیزور و نحوه رفع خطای کاتالیزورهر خرابی و نقصی که در قطعات خودرو ایجاد شود، نشانه هایی دارد که رانندگان با تجربه، به راحتی متوجه آن خواهند شد و برای رفع آن نیز سریعا اقدام خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنیم همیشه به صدا و رفتار خودروی خود دقت نمائید تا در مراحل اولیه، نقص خودرو متوجه آن شوید و از مشکلات جدی تر که بعدا بروز خواهد کرد جلوگیری نمایید.

بازیافت ضایعات کاتالیزور خودروها
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

در ادامه به علائم خرابی کاتالیزور خواهیم پرداخت که توجه به این موارد و اصلاح آن‌ها می‌تواند در سلامت خودروی شما بسیار تاثیرگذار باشند علائمی مانند:

  1. افزایش مصرف سوخت به صورت ناگهانی و یکدفعه ای
  2. کاهش شتاب خودرو و قدرت موتور
  3. بروز مشکل در استارت خوردن ماشین و روشن نشدن آن
  4. روشن شدن چراغ چک خودرو
  5. لرزش موتور در سرعت های پایین و بد کار کردن ماشین
  6. استشمام بوی بد شبیه به بوی تخم مرغ گندیده در کابین

ذلایل به وجود آمدن خطای کاتالیزور و نحوه رفع خطای کاتالیزور

  1. بهتر است بدانید که کاتالیزورها، قطعات بسیار حساسی هستند و به تغییرات دما و ترکیبات گازهای خروجی بسیار حساس می‌باشند، به‌طور مثال خراب شدن واشر سر سیلندر، منجر به ورود آب و روغن به محفظه احتراق می شود و در نتیجه گازهای خروجی ایجاد شده در نتیجه به کاتالیزور آسیب خواهند رساند.
  2.  اگر سیستم جرقه زنی ماشین نیز ایراد پیدا کند، باعث ناقص سوختن مخلوط سوخت خواهد شد و این مورد نیز باعث می‌شوتا به  مبدل کاتالیست آسیب برسد.
  3.  گرم شدن بیش از حد موتور و بالا رفتن دمای آن، از دیگر مواردی هستند که می تواند باعث ایجاد خرابی در  کاتالیزورها شود.
  4. استفاده از مکمل های شستشوی انژکتور و اکتان بوسترها هم می‌تواند به کاتالیزورها آسیب رساند.
  5.  ضربه شدید و صدمات فیزیکی نیز از علل بروز خرابی در کاتالیزورها می باشد.

نحوه رفع خطای کاتالیزور در کاتالیست وان

دلایلی که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو خواهد شد متنوع است که توسط تعمیرکار متخصص باید تشخیص داده شود اما یکی از دلایلی که باعث روشن شدن چراغ چک می‌شود خرابی کاتالیزور خودرو می‌باشد و در خیلی موارد نیز دیده شده به خاطر حرفه‌ای نبودن تعمیر کار بعد از نصب کاتالیزور خودرو پیغام خطا می‌دهد خبر خوب اینجاست که گروه تخصصی کاتالیست وان به رفع اینگونه خطاها خواهد پرداخت و به طور قطع آن را بر طرف خواهد کرد. بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت می‌توانید از گروه تخصصی کاتالیست وان دریافت نمائید.

 

4/5 - (1 امتیاز)