درباره کارآیی کاتالیزور ام وی ام X22 بیشتر بدانید:

گروه تخصصی کاتالیست وان واردکننده انواع کاتالیست خودرو است در این مقاله درباره اینکه کاتالیزور اول ام وی ام X22 چیست و چرا بر روی خودرو نصب می شود؟

کاتالیزور یا واکنش‌گر شیمیایی اول ام وی ام X22  به محفظه‌ای است در خودرو که حجم مشخصی را اشغال می‌کند و از آن‌ در جهت کاهش آلودگی هوا استفاده خواهد شد؛

کاتالیست یا همان کاتالیزورها بر سر راه خروجی موتورهای خودروهای بنزینی نصب می‌شوند چرا که از آلودگی بنزین استفاده شده در آن می‌کاهد.

توجه داشته اشید که این قطعه کاربردی نیز مانند هر قطعه مصرفی دیگری، عمر مفیدی دارد و پس‌ازآنکه عمر مفید آن تمام خواهد شد، باید اقدام به تعویض آن نمائید، به عنوان مثال عمر متوسط یک کاتالیزور که در خودرو استفاده می‌شود، بین 80 تا 100 هزار کیلومتر به صورت تقریبی می‌باشد و زمانی که به این میزان خودروی شما کار کرد، باید این قطعه را با مدل نو تعویض نمائید توجه داشته باشد که اگر تعویض کاتالیزور را در زمان مناسب انجام ندهید نتیجه‌ی معکوسی از استفاده این قطعه خواهید دید، به این صورت که خودرو شما می‌تواند با این شرایط به یک آلاینده محیط‌ زیست تبدیل شود چرا که کاتالیزور خراب به جای تصویه گازها آلودگی نیز تولید خواهد کرد؛پیشنهاد گروه کاتالیست وان این است که حتما 3 تا 4 سال که از عمر متوسط کاتالیست گذشت، این قطعه را تعویض نمائید.

کلاهی به بزرگی کاتالیزور ام وی ام X22 تقلبی

کلاهی به بزرگی کاتالیزور ام وی ام X22 تقلبیهمان‌طور که گفته شد کاتالیزورها  قطعاتی هستند که روی ماشین‌های بنزینی نصب می‌شوند تا از آلودگی هوا جلوگیری کنند. وجود این قطعه تاثیر خواصی روی عملکرد یا شتاب ماشین نخواهد داشت اما نبود آن باعث تولید آلودگی و انتشار گازهای آلاینده و ذرات معلق خطرناک تا ۲۰ برابر بیشتر خواهد شد.
مدتی است که تعدادی از تولید‌کننده‌ها، اقدام به تولید کاتالیزورهای تقلبی کرده‌اند در این‌باره قطعا سهل‌انگاری نهادهای نظارتی فضا را برای این افراد امن‌تر کرده است.
خرید و فروش تقلبی این قطعه، باعث خاهد شد تا خسارت مالی زیادی به شهروندان و مشتریان وارد شود و از طرف دیگر باعث خواهند شد تا هوای کلانشهرهایی مانند تهران آلوده‌تر شود، از دیگر مزایای تولید تقلبی این محصول این است که بازار تولید‌کننده‌هایی که کاتالیروزهای اصل به شدت کساد خواهد شد.
بهتر است بئانید که، داغ شدن کاتالیزورهای تقلبی، درستی و دقت عملکرد مراکز معاینه فنی را هم زیر سوال خواهند برد چرا که اگر این مراکز در کنترل آلودگی ماشین‌ها، دستورالعمل‌های ابلاغی را که چندان هم سختگیرانه نیست، رعایت کنند، قطعا ماشین‌هایی که کاتالیست تقلبی دارند، نمی‌توانند گواهی معاینه فنی را دریافت نمایند.
تخلف در این زمینه  کاتالیزور ام وی ام X22 فقط محدود به تولید تقلبی این قطعه نمی‌باشد متاسفانه عده‌ای هم کاتالیزورهای اجاره‌ای را باب کرده‌اند. بدین ترتیب که تعدادی از اگزوزسازی‌ها و تعمیرکارهای ماشین در ازای دریافت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان یک کاتالیست با کیفیت روی ماشین نصب خواهند کرد و مالک خودرو پس از دریافت برگه معاینه فنی، این قطعه را باز کرده و دوباره به صاحب آن باز می‌گرانند.

کاتالیزور میتسوبیشی
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

رفع خطای کاتالیست و خطای سنسور دوم اکسیژن در کاتالیزور ام وی ام X22

یکی از خدمات ربمپ برای این کاتالیزور برنامه ریزی و یا حذف سنسور دوم اکسیژن در آن می‌باشداین کار باعث افزایش گاز و حذف روشن شدن چراغ چک به‌دلیل وجود خطای سنسور اکسیژن دوم می‌باشد.

برای افزایش شتاب X22 روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها افزایش گاز ماشین توسط برنامه ریزی سنسور دوم اکسیژن می‌باشد.

دانست این نکته الزامی است که ام وی ام هایی که ایسیو بوش دارند را با برنامه ریزی سنسور اکسیژن به شتاب مطلوب می‌توانید برسانید.

در این حالت افزایش شتاب و قدرت خودرو X22  چشمگیر خواهد بود و طبق نظر سنجی، اکثر کسانیکه ریمپ را انجام داده‌اند، راضی هستند. توجه داشته باشید که حذف سنسور دوم اکسیژن در مواردی که خودروی شما با خطای کاتالیست و یا خطای خرابی سنسور دوم اکسیژن مواجه می‌شود در دستور کار قرار خواهد گرفت.

برای مطالعه بیشتر: تعمیرکاتالیزور چری X22

تفات سنسور اکسیژن بالا و پایین در کاتالیزور ام وی ام X22

تفات سنسور اکسیژن بالا و پایین در کاتالیزور ام وی ام X22 سنسور اکسیژن بالا و پایین، در واقع به سنسورهایی گفته می‌شود که قبل و بعد از کاتالیزور خودرو قرار گرفته‌اند. از نظر فیزیکی، هیچ تفاوتی بین سنسور اکسیژن بالا و پایین وجود نداشته اما از لحاظ عملکردی باهم متفاوت هستند.

سنسور اکسیژن پایین برای اندازه گیری گازهای خروجی در بخش خروجی اگزوز نصب خواهد شد در حالیکه سنسور اکسیژن بالا در بخش منیفولد خروجی هوا نصب شده است.

توجه داشته باشید که در بعضی مواقع این سنسور بر روی لوله های رابط و کاتالیست نصب خواهد شد اما به صورت کلی محل قرار گیری سنسور اکسیژن در بخش های مختلف سیستم اگزوز ماشین متناسب با مدل خودرو می‌باشد.

تفاوت اصلی بین سنسور اکسیژن بالا و پایین در اندازه گیری نوع عناصر آن ها می‌باشد. به این صورت که، سنسور اکسیژنی که بعد از کاتالیزور قرار گرفته سنسور پایین و سنسوری که قبل از کاتالیزور است به عنوان سنسور اکسیژن بالا شناخته می شوند.

سخن آخر: می‌توانید از گروه تخصصی کاتالیست وان اورجینال کاتالیزور ام وی ام X22 را با قیمت مناسبی خریداری نمائید و این نکته را در نظر داشته باشید که با استفاده از اورحینال این محصول تا مدت‌ها از هزینه تعمیر کاتالیزور، تعویض آن تا مدت‌ها راحت خواهید شد.