تعمیر کاتالیزور در سلامت خودرو

اهمیت تعمیر کاتالیزور در سلامت خودرو

اهمیت تعمیر کاتالیزور در سلامت خودرو موضوعی است که در این مقاله درباره آن می‌خواهیم صحبت کنیم البته ابتدا برای درک بهتر موضوع و اهمیت آن باید ابتدا درباره عملکرد این قطعه با ارزش و تاثیر آن بر روی سلامت خودرو صحبت می‌کنیم پس اگر اطلاعات کاملی درباره اهمیت تعمیر کاتالیزور نیاز دارید تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت تعمیر کاتالیزور و نحوه عملکرد آن:

بهتر است بدانید که گازهای آلاینده از ترکیبات مولکولی که مضرنیز هستند  تشکیل شده، در حالی که اتم های سازنده این مولکول ها به خودی خود مضر نیستند و در واقع بی ضرر هستند. بنابراین اگر بتوانیم راهی برای تجزیه مولکول ها، هنگام خروج گازها از موتور خودرو و قبل از منتشر شدن آن در هوا پیدا کنیم، مشکل آلودگی یا حداقل بخشی از آن حل خوا. این همانهد شد.این همان کاری است که کاتالیزورها انجام می دهند.

چرا اهمیت تعمیر کاتالیزور زیاد است؟

تعمیر کاتالیزور

درباره این‌که چرا اهمیت تعمیر کاتالیزور زیاد است؟ باید گفت که همانطور که از توضیحات بالا اختمالا متوجه شده‌اید کاتالیزورها تا حدودی زیادی جلوی آلودگی هوا را می‌گیرند و این باعث کم شدن آلودگی هوا و کمک به محیط زیست می‌شود.

اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که خیلی از کشورها از جمله ایران تصمیم گرفتن وجود این قطعه با ارزش را در خودروها اجباری کنند.

از اهمیت‌های وجود و سلامت کاتالیزور نحوه عملکرد خودرو است که خرابی این قطعه در نحوه عملکرد مناسب خودرو به شدت تاثیر گذار است که در ادامه به توضیح علائم خرابی کاتالیزور در خودروها خواهیم پرداخت.

 اهمیت تعمیر کاتالیزور و علائم خرابی آن‌ها

و اما اهمیت تعمیر کاتالیزور و علائم خرابی ان‌ها موضوعی است که باید توجه زیادی به ان داشته باشید چرا که با دیدن هر یک از این علائم باید به تعمیر کار متخصص مراجعه و ایراد را به درستی بر طرف نمائید.

علائم خرابی کاتالیزورها:

  1. . روشن‌شدن چراغ چک موتور

سیستم هوشمند اتومبیل هر گونه خطایی را در خودرو تشخیص دهد، روشن شده و مشکل را به شما اطلاع می‌دهد. ازآنجاکه مشکلات زیادی ممکن است باعث روشن‌شدن چراغ چک شود برای اینکه بفهمید مشکل از کاتالیزور است یا خیر باید از اسکنر استفاده کنید و کد مربوط به آن را بخوانید. که این کار را متخصص این کار باید انجام دهد.

2.افت‌خود به خودی شتاب خودرو

یکی از غلائم خرابی کاتالیزور این است که، اتومبیل ممکن است دچار تکان‌ها و لرزش ناگهانی شود و به آن اندازه که باید، کشش نداشته باشد. دلیل آن نیزاین است که توان مبدل کاهش یافته و به‌دلیل تخریب‌شدن و داغ‌شدن سلول‌ها و نیز مسدودشدن راه عبور آن، موتور نمی‌تواند به‌خوبی تنفس کند.

تعمیر کاتالیزور تیگو 7
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

در نتیجه ماشین قدرت کافی نداشته و این ائراد به راحتی توسط راننده خودرو قابل درک است. بعضی افارد به اشتباه برای بالا بردن شتاب خودرو کاتالیزور خودروی خود را حذف کرده اما بعد مدت کوتاهی خودروی ان‌ها دچار افت شتاب شدیدی می‌شود.

3. شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین

اگر در دور موتور بالای خودرو و یا هنگام استارت زدن صدای ضربه شنیدید، می‌توانید به سلامت کاتالیزور خودروی خود شک کنید. چرا که اصولا این صدا زمانی به گوش می‌رسد که سلول‌های سرامیکی تجزیه می‌شوند و ذرات آنها تحت‌تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌کنند و این صدا آن‌قدری بلند هست که به راحتی آن را بشنوید.

4.. اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند

این نیز می‌تواند یکی از دلایلی باشد که شما به سلامت کاتالیزور خودروی خود شک کرده و به تعمیر کار متخصص مراجعه می‌کنید.

کاتالیست وان و اهمیت تعمیر کاتالیزور

کاتالیست وانچرا باید کاتالیست وان را برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود انتخاب کنید؟ دلایل زیادی برای اینکه به راحتی بتوانید این گروه تخصصی را انتخاب کنید وجود دارد در ابتدا این گروه تخصصی سال‌هاست در زمینه تعمیر کاتالیزور فعالیت دارد و سابقه درخشانی نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

این گروه تخصصی با بهره گرفتن از افراد متخصص و با تجربه، همچنین استفاده از ابزارهای خاص به راحتی ایراد کاتالیزور خودروی شما را پیدا و در سریع‌ترین زمان ممکن ان را بر طرف می‌کنند.

و در آخر شما با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان می‌توانید بهترین خدمات را با ارزان ترین قیمت ممکن دریافت نمائید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه نخصصی کاتالیست وان در ارتباط باشید.

سخن آخر: در آخر لازم به ذکر است که بگوئیم تعمیر کاتالیزور اصلا کار ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد. پس هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر کاتالیزور خودروی خود نکنید. اگر به خوانذن این‌گونه مقالات علاقه‌مند هستید خواندن مقاله تعمیر کاتالیزور و تاثیر آن بر آلوگی هوا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)