درباره اینکه چرا تعمیر کاتالیزور برلیانس؟دلایل متعددی وجود دارد که دراین مقاله قصد داریم به مواردی از آن اشاره کنیم پس در ادامه با ما باشید تا پاسخ خود را به‌طور صریح و واضح درباره این سوال دریافت کنید.

در ابتدا باید بدانید تعمیر کاتالیزور واقعا از اهمیت بالایی بر خوردار است آن هم برای نحوه عملکرد فوق‌العاده این قطعه در خودروی شماست که البته ما در اینجا به طور اختصاصی درباره تعمیر کاتالیزور برلیانس صحبت می‌کنیم برای باز شدن بیشتر موضوع نحوه عملکرد کاتالیزور را برایتان توضیح می دهیم:

نحوه عملکرد کاتالیزور:دودی که خودروها تولید می‌کنند شامل آلایندهای خطرناک زیادی است این آلایندشامل: کربن منوکسید،هیدرو کربن و اکسیدهای نیتروژن، هستند وظیفه کاتالیزورها تجزیه این آلاینده‌ها با واکنش‌های شیمیایی می‌باشد تا به وسیله این قطعه آلاینده‌های خطرناک کمتری به هوا منتشر شود. اولین و مهم‌ترین وظیفه کاتالیزورها،این است که اکسیت ازت را به عنوان ماده سمی دریافت و به گاز ازت که یک گاز بی‌خطر است تبدیل کند.امروزه برای جلوگیری از آلودگی هوا بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده از کاتالیزور را در خودروها اجباری کرده‌اند.

تعمیر کاتالیزور برلیانس

تعمیر کاتالیزور برلیانس یا تعویض آن؟

پاسخ این سوال که تعمیر کاتالیزور برلیانس یا تعویض آن بهتر است؟ کاملا واضح و مشخص می‌باشد، چرا که کاتالیزور خودروی شما از مواد با ارزشی همچون پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم تشکیل شده به همین خاطر مبلغی را که برای دریافت و تعویض این قطعه پرداخت می‌کنید بالاست. پس اکثر رانندگان به جای هزینه بالای خرید و تعویض کاتالیزور تصمیم به تعمیر آن می‌گیرند، البته چند نکته را باید در نظر داشته باشید که:

1.به موقع برای تعمیر کاتالیزور برلیانس خود مراجعه کنید چرا که هرچه دیرتر اقدام کنید میزان آسیب بیشتر شده و ممکن است دیگر قابل تعمیر نباشد.

2. کاتالیزور قطعه بسیار حساسی است و با اشتباه در تعمیر ممکن است آسیب بیشتری ببیند، همچنین نحوه قرارگیری آن در خودرو به صورتی است که برای تشخیص آسیب این قطعه به دستگاه های خاص و افراد واقعا متخصص نیاز است.البته نگران نباشید،گروه تخصصی کاتالیست وان به عنوان بزرگترین و معتبرترین مرکز سرویس و تعمیر کاتالیزور، آمادگی دارد تا کاتالیزور برلیانس شما را به بهترین شکل ممکن سرویس و تعمیر نموده تا این قطعه مانند روز اول، به بالاترین راندمان خود برسد. برای اطلاع از خدمات ویژه این مرکز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

عدم تعمیر کاتالیزور برلیانس  و عوارض آن

عدم تعمیر کاتالیزور برلیانس 

عدم تعمیر کاتالیزور برلیانس و عوارض آن شامل موارد زیادی می‌شود که ما در اینجا به توضیح 9 مورد از ان می‌پردازیم:

1 – افزایش ناگهانی مصرف سوخت

2 – افت شتابگیری

3 – ممکن است خودروی شما روشن نشود یا بد استارت بخورد

4 – خودروی شما در تست آلایندگی مردود می شود (مقادیر HC و CO بیشتر از نرمال)

5 – چراغ اخطار (چک) در پشت آمپر روشن می شود

6 – بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام

7 – بوی بد یکی از شایع ترین علائم خرابی کاتالیست می باشد. اگر بویی شبیه تخم مرغ گندیده احساس کردید و به مرور زمان بو بیشتر شد نشانه خرابی کاتالیزور است

8 – کاهش دمای کاتالیزور (با توجه به اینکه بازدهی واقعی کاتالیزور هنگامی است که دمای آن بالا می رود و حتی احتمال دارد تا مرز 700 و 800 درجه هم نزدیک شود پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خود نرسیده باشد معیوب است)

البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد است.

9 – در صورتی که خودرو کاملا سرد باشد اگر کاتالیزور را با دست تکان دهید و صدایی شبیه تکان خوردن سنگریزه در داخل آن به گوش برسد نشانه ای از ریختن شبکه های داخل آن است.

چه عواملی باعث خرابی کاتالیزور می‌شوند؟

چه عواملی باعث خرابی کاتالیزور می‌شوند؟

چه عواملی باعث خرابی کاتالیزور می‌شوند؟ و یا در واقع عواملی که باعث می‌شوند شما به تعمیر کاتالیزور برلیانس نیاز پیدا کنید،اولین و رایج‌ترین دلیل خرابی کاتالیزور به خصوص در خودروهای قدیمی تر گرفتگی بیش از حد شبکه های آن است که باعث می شود دود حاصل از احتراق موتور نتواند از کاتالیزور عبور کند و از اگزوز خارج شود. وقتی خروج دود با مشکل مواجه شود ورود هوا به موتور نیز مختل می شود و در نتیجه عملکرد موتور به شدت افت می کند.

همان‌طور که در بالا نیز گفتیم کاتالیزورها قطعه های بسیار حساسی هستند به طوری حتی  نسبت به تغییرات دما و ترکیبات موجود در گازهای خروجی حساس می‌باشند. مثلا خرابی واشر سرسیلندر باعث وارد شدن روغن و آب به محفظه احتراق شده و گازهای خروجی را آلوده می کند و به کاتالیزور آسیب می رساند.

از دیگر عوامل ریختن مکمل‌های انژگتورشور یا اکتان بوسترها در باک است این‌ها اصلا برای کاتالیزورها مناسب نیستند پس بهتر است استفاده نکنید.

اگر سیستم جرقه خودروی شما معیوب باشد باعث می شود مخلوط سوخت و هوا ناقس بسوزد و گازهای حاصل از احتراق ناقص عامل دیگری برای تخریب کاتالیزور هستند.

گرم شدن بیش از حد موتور نیز از  مواردی هست که باعث خرابی کاتالیزور می شود.

ضربه خوردن و صدمه دیدن پوسته کاتالیزور نیز می تواند کارکرد آن را مختل کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر هر یک از موارد فوق الذکر باعث خرابی کاتالیزور شده است باید ابتدا عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید. زیرا تا وقتی عامل اصلی خرابی ریشه یابی نشود صرفا تعویض کاتالیزور مشکل را حل نمی کند و پس از مدتی دوباره کارکرد آن مختل می شود.

تعمیر کاتالیزور برلیانس در کاتالیست وان

گروه تخصصی کاتالیست وان سال‌ها است که به صورت تخصصی در زمینه تعمیر کاتالیزور به خصوص تعمیر کاتالیزور برلیانس فعالیت دارد.

این گروه با بهره‌گیری از افراد متخصص و ابزارهای حرفه‌ای بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما عزیزان ارائه خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام و مقایسه قیمت‌ها می‌توانید به صفحه اصلی کاتالیست وان مراجعه نمائید

کلام آخر:  سلامت کاتالیزور و نحوه عملکرد درست آن بسیار در جلوگیری از آلودگی هوا و کمک به محیط زیست اهمیت دارد حتما با دیدن علائم خرابی این قطعه نزد متخصص برای تعمیر یا تعویض کاتالیزور بروید اگر به خواندن اینگونه مقالات علاقه‌مند هستید مطالعه تعمیر کاتالیزور لیفان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.