گروه تخصصی کاتالیست وان تصمیم گرفته تا در مقاله‌ای جامع در مورد تعمیر کاتالیزور جک s5 و اینکه این قطعه ارزشمند چیست و کاربرد آن توضیحاتی دهیم و اطلاعاتی درباره وظیفه کاتالیزورها در خودروها در اختیارتان قرار دهیم. با توجه به افزایش  تردد تعدادخودرو ها چه ایرانی و چه چینی در  سطح خیابان می‌توان تخمین زد که روزانه مقادیر بالایی از آلاینده توسط این خودروها تولید می‌شود و باعث آلودگی روز افزون هوا خواهد شد، به خصوص در کلان شهرهایی مانند تهران خودروها یکی از عوامل اصلی آلودگی به شمار می‌آیند که این آلودگی تاثیرات منفی زیادی بر روی انسان و محیط زیست خواهد گذاشت.

همین دلیل باعث اختراع قطعه ای به نام کاتالیزور شد، این قطعه یکی از اجزای کلیدی سیستم کنترل آلایندگی خودرو به شمار می‌آید، که نقش مهمی را در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

در نطر داشته باشید که : اکنون که خودروهای بیشتری را در خیابان ها می بینیم، باید مراقب کیفیت هوا و کاهش آلودگی باشیم. خودروها به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی در شهرها شناخته می شوند. به همین دلیل، با پیشرفت علم، کاتالیزور به عنوان یک عنصر کلیدی در کنترل آلاینده های خودرو اختراع شد.

مشخصات و علائم خرابی کاتالیزور جک S5 را در این مقاله بیابید. نکات مربوط به تعمیر یا تعویض مبدل کاتالیزوری و همچنین توصیه هایی برای استفاده از سوخت با کیفیت بالا را بخوانید.

مبدل کاتالیزوری بخشی فلزی از سیستم اگزوز خودرو شما است. این قسمت بین منیفولد اگزوز موتور و صدا خفه کن قرار دارد و گازهای خروجی موتور از آن عبور می کند. در دماهای بالا، گازهای خام حاصل از فرآیند احتراق با فلزات موجود در کاتالیزور واکنش شیمیایی می دهند.

 فرآیند کاتالیزوری آلاینده های حاصل از احتراق را به مواد غیر آلاینده تبدیل می کند. مبدل کاتالیزوری کمی شبیه صدا خفه کن است، اما عملکرد متفاوتی دارد. بدنه آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده است تا در برابر دمای بالای اگزوز مقاومت کند.

برای تعمیر یا خرید کاتالیست جک اس 5 و سایر خودروها می توانید به کاتالیست سورنا مراجعه کنید. انواع کاتالیزورهای اصلی با سالها تجربه و رضایت مشتری در اینجا موجود است.

نشانه‌هایی که می‌گوید به تعمیر کاتالیزور جک s5 نیاز دارید؟

نشانه‌هایی که می‌گوید به تعمیر کاتالیزور جک s5 نیاز دارید؟راندمان حجمی موتور را با پارامتری به نام Calculated Load Value  به دست می‌آورند.  توجه داشته باشید که اگر مقدار این پارامتر کمتر از حد نرمال دیده شود به این معناست که موتور تنفس خوبی ندارد، معمولا هم این اشکال به خاطر گرفتگی مسیر اگزوز(در اثر مسدود شدن کاتالیزور یا صدا خفه کن ها (منبع ها) یا هر دلیل دیگر) به وجود می‌آید.

لازم به ذکر است که تنها دیدن این عامل  نشانه نیاز خودروی شما به تعمیرکاتالیزور جک s5 نیست ولی در صورت مشاهده این مشکل بایذ به خرابی کاتالیزور مشکوک شد و به تعمیرکار مطمئن مراجعه نمائید.

پارامتر دیگری نیز در برخی خودروها برای تخمین سلامت کاتالیزور و خودرو وجود دارد مانند Manifold Absolute Pressure یا MAP  که نشان‌دهنده میزان مکش و فشارمنیفولد ورودی (هوا) را می‌باشد.

در صورت مسدود شدن کاتالیزور فشار معکوس در سیستم اگزوز وارد می‌شود و باعث کمتر شدن این پارامتر از حد نرمال خواهد شد.

این مورد نیز مانند مورد قبلی لزوما 100% نشانه خرابی کاتالیزور نمی‌باشد اما یکی از دلایل خرابی کاتالیزور می‌تواند کم شدن پارامتر MAP باشد.

وظیفه سنسور دوم یا بعد از کاتالیزور که Downstream نیز شناخته می‌شود، این است که مقدار اکسیژن خروجی از  کاتالیست را بررسی و بر اساس آن بازدهی کاتالیزور را مشخص نمایند.

سنسور اول وظیفع درد تا مقادیر اکسیژن خروجی از موتور را بررسی کرده و کامپیوتر موتور بر اساس داده های آن نسبت سوخت و هوا را تنظیم نماید. در شرایط کارکرد نرمال کاتالیزور تغییرات سنسور Downstream نباید زیاد باشد.  زیاد بودن تغییرات نشان دهنده کم شدن بازدهی کاتالیزور است و شما عزیزان باید با دیدن این علائم به یک تعمیر کار متخصص مراجعه نمائید تا به تعمیر کاتالیزور جک s5 شما بپردازد.

اگر مشکلات این قطعه ارزشمند باعث شود میزان آلاینده های خروجی 1.5 برابر حد مجاز شود چراغ چک روشن و خطای بازدهی پایین کاتالیزور در حافظه ثبت خواهد شد. کامپیوتر موتور با مقایسه داده های سنسور اول و دوم قادر خواهد بود پی به خرابی کاتالیزور ببرد.

بررسی مهم ترین ویژگی ها و ایرادات پژو 206
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

دلایلی که باعث خرابی کاتالیزور جک s5 می‌شود چیست؟

دلایلی که باعث خرابی کاتالیزور جک s5 می‌شود چیست؟1.عملکرد بد سیستم احتراق در خودرو

اگر سیستم احتراق عملکرد بدی داشته باشد ، کاتالیزور نیز خراب خواهد شد و قطعا به تعمیر کاتالیزور نیاز پیدا خواهید کرد، سوختن ناقص باعث تشکیل مقدار زیادی دوده خواهد شد، در نتیجه مخلوط سوخت نیز به طور ناقص خواهد سوخت و در نتیجه کاتالیزور خراب خواهد شد.

دلیل این خرابی این است که احتراق به‌درستی صورت نگرفته و بدسوزی رخ خواهد داد. در این مرحله از خرابی می‌توان با تمیز کردن قطعه  مشکل را برطرف نمائید.

اما اگر این عامل باعث ذوب شدن سیم پیچ شود، دیگر تمیزکردن آن کمک کننده نخواهد بود و شما مجبور به تعمیر کاتالیزور جک s5  خواهید شد .

2.استفاده از سوخت با کیفیت پایین

خرابی کاتالیزور در اثر استفاده از سوخت کم‌کیفیت نیز اتفاق می‌افتد، چرا که این سوخت‌ها به‌طور کامل نمی‌سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام خواهد شد، سپس ذرات ریز فیلتر را مسدود خواهند کرد و هوا نمی‌تواند از آن عبور کند. پس بهتر است از سوخت ها با کیفیت بالا استفاده نمائید.

3.استفاده از کاتالیست بی کیفیت یا تقلبی ممنوع

اگر کاتالیزور خدروی خود را تعویض کرده‌اید و نوع بی‌کیفیت یا تقلبی آن را خریدار کرده‌اید، باید بدانید که خیلی زود این قطعه خراب خواهد شد و یا اینکه بدعمل خواهد کرد.

به طور مثال در کاتالیست تقلبی ممکن است قطر سلول‌های آن کوچک‌تر از اندازه معمول باشد. به این ترتیب حفره‌ها نیز قطعا خیلی سریع‌تر مسدود و خراب خواهند شد.

کلام آخر : با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان که تشکیل شده از افراد متخصص و ابزارهای مدرن برای تشخیص دقیق ایراد کاتالیزور میتوانید بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید همچنین با خرید کاتالیزور اورجینال از این گروه از تعمیر یا تعویض کاتالیست خودروی خود راحت خواهید شد چرا که کاتالیزور اورجینال عمر مفید بیشتری دارد و شما را تا مدت‌ها از تعمیر بی‌نیاز خواد کزد.

اهمیت تعمیر کاتالیزور جک s5 در کاهش آلودگی هوا:

اهمیت تعمیر کاتالیزور جک s5 در کاهش آلودگی هوا:با توجه به اهمیت کاتالیزور در کاهش آلودگی هوا، حفظ و مراقبت از آن ضروریخواهد بود تا عملکرد بهینه خودرو حفظ گردد. در اینجا چند نکته برای مراقبت از کاتالیزور و پیشگیری از مشکلات آتی گفته خواهد شد.

مراقبت از سوخت تمیز و باکیفیت: استفاده از سوخت با کیفیت و خالص قادر خواهد بود تا به حفظ سلامت کاتالیزور کمک نماید. سوخت‌های ناسالم می‌توانند مواد ناخواسته به کاتالیزور منتقل نمایند و کارایی آن را کاهش بدهند.
تعمیرات سریع: هرگونه مشکل در سیستم اگزوز یا موتور که امکان دارد باعث افزایش آلاینده‌ها یا گرمای زیاد در اطراف کاتالیزور گردد، باید سریعاً تعمیر شود تا از آسیب به کاتالیزور جلوگیری گردد.
شارژ موتور منظم: حفظ وضعیت بهینه موتور با شارژ منظم و تعویض فیلترها و روغن می‌تواند به کاهش تولید آلاینده‌ها کمک نماید.
اجتناب از رانندگی سخت: رفتارهای رانندگی سخت  امکان دارد باعث افزایش آلاینده‌ها گردد. استفاده معقول از خودرو و اجتناب از شتاب زیاد و ترمزهای ناگهانی به حفظ کاتالیزور کمک می‌نماید.
بررسی نظام انتقال حرارت: مطمئن گردید که نظام انتقال حرارت خودرو به درستی عمل می‌نماید تا دمای کاتالیزور در محدوده مجاز باقی بماند.

کاتالیست بی کیفیت یا تقلبی | خرید کاتالیزور

کاتالیست بی کیفیت یا تقلبی | خرید کاتالیزوراگر کاتالیست را تعویض نموده اید و نوع بی‌کیفیت یا تقلبی آن را خریداری کرده اید، امکان این که این قطعه خیلی زود خراب شود یا اینکه بدعمل نماید بسیار زیاد است برای مثال در کاتالیزور تقلبی

امکان دارد تا قطر سلول‌های آن کوچک‌تر از اندازه معمول باشند. به این خاطر حفره‌ها خیلی سریع مسدود و خراب می‌گردند.

خرید کاتالیزور جک | فروش کاتالیزور

اگر به یک کاتالیزور فابریک جک نیاز دارید قادر خواهید بود تا به فروشگاه آنلاین کاتالیست وان مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید . کاتالیست وان دارای یک تیم تخصصی می باشد که می توانید خودروی خود را جهت بررسی و تعمیر  با خیال آسوده به آن ها بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش و تعمیر کاتالیزور جک می توانید با کارشناسان کاتالیست وان با شماره ی : : 09128385256 تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

برای مطالعه بیشتر : تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز AMG GT

5/5 - (1 امتیاز)