فروش وتعمیر کاتالیور تیگو

 

فروش و تعمیر کاتالیزور چری

در این مقاله درباره تعمیر کاتالیزور تیگو صحبت می‌کنیم پس اگر راننده خودروی تیگو هستید یا کاتالیزور خودروی شما به مشکل خورده این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد.

در مورد تعمیر کاتالیست تیگو چه می دانید؟ آیا اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد کاتالیزورها و اهمیت سلامت این قطعه در خودروی خود دارید؟ در این مقاله سعی داریم هر آنچه را که باید در مورد تعمیر کاتالیست تیگو بدانید در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین، اگر شما یک راننده تیگو هستید یا اگر کاتالیست خودروی شما مشکل دارد، این مقاله قطعا به شما کمک خواهد کرد.

قبل از هر چیز برای درک بهتر اهمیت این قطعه، بهتر است با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شوید تا بهتر متوجه صحبت های مربوط به تعمیر کاتالیست تیگو شوید.

امروزه خودروهای چینی بسیاری در ایران وجود دارند که رانندگان آن ها را به دیگر خودروهای داخلی و لوکس خارجی ترجیح می دهند و علت آن مصرف و قیمت مناسب آن ها می باشد. چندین شرکت خودروسازی چینی که خودروهای آن ها در داخل ایران هم خرید و فروش می شوند، در سال های اخیر توانسته اند نظر ایرانیان را نسبت به خودروهای چینی عوض کنند و مردم برای خرید اتومبیل به خودروهای چینی روی بیاورند.

البته نمی توان از کیفیت بالای خودروهای لوکس گذشت اما با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و وجود تحریم ها، ورود این خودروهای لوکس به داخل ایران بسیار سخت شده است و همچنین قیمت بالای آن ها باعث شده تا خرید و فروش آن ها بشدت کاهش پیدا کند و دلیل مهمی که باعث می شود تا خریداران از خرید خودروهای لوکس صرفه نظر کنند، لوازم و قطعات خودروها می باشد که بسیار کمیاب می باشند. اما با این حال قطعات خودروهای چینی نسبت به دیگر خودروهای لوکس راحت تر و با قیمت مناسب تری یافت می شوند.

با سپردن تعمیر کاتالیزور خودروی خود به گروه تخصصی کاتالیست وان بهترین خدمات را در ضمینه خرید و تعمیر کاتالیزور تیگو با ارزان ترین قیمت دریافت نمائید.برای دریافت اطلاعات بیشتر در زابطه با دیگر خودروهای چینی مانند فروش و تعمیر کاتالیزور جک با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تعمیر کاتالیزور تیگو 5 و دیگرخودروهای چینی

یکی از مهمترین قطعاتی که باعث می شود تا موتور خودرو بدون مشکل کار کند، کاتالیست می باشد. کاتالیزور قطعی است که در مسیر اگزوز قرار می گیرد و وظیفه آن خروج گازهای سمی حاصل از احتراق موتور می باشد که باعث می شود این گازها به موتور باز گرداننده نشود و همچنین تاثیر بسیار مهمی در آلایندگی هوا دارد. اگر کاتالیزور نبود گازهای سمی در هوا پخش می شدند و یک خطر جدی برای محیط زیست محسوب می شود و یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود تا خودروهای خارجی وارد ایران شوند، میزان آلایندگی آن ها می باشد.

عمر مفید کاتالیست خودروهای چینی بستگی به میزان استفاده از آن ها دارد ولی به طور معمول هر سه یا چهار سال یک بار باید کاتالیست خودرو را تعویض کرد. تعمیر کاتالیزور خودروهای چینی از مهمترین اقداماتی است که باید در اسرع وقت انجام شود و اگر کاتالیزور خودرو به درستی عمل نکند، ممکن است به موتور خودرو آسیب برساند.

برای تعمیر کاتالیزور خودروهای چینی باید به مراکز تخصصی مراجعه کنید و کاتالیست وان یک مرکز تخصصی تعمیر خودروهای خارجی و چینی می باشد و شما می توانید جهت تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو خود به مجموعه کاتالیست وان مراجعه کنید.

خودروهای چینی

  • جک
  • لیفان
  • چری
  • جیلی

جهت تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای فوق می توانید به مجموعه تخصصی کاتالیست وان مراجعه نمایید. معمولا خودروهای نو و کم کارکرد نیازی به تعویض کاتالیزور ندارند و خودروهایی که حداقل 3 سال از عمر آن ها گذشته است نیاز به بررسی کاتالیزور دارند و در صورت نیاز امکان تعویض آن ها وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان کاتالیست وان تماس حاصل نمایید.

زمان مناسب برای تعمیر کاتالیزور تیگو

زمان تعمیر کاتالیزور

خودروهای تیگو معمولا خودروهای با دوام و خوبی می باشند که تا سال ها به خوبی کار می کنند. کاتالیزورهای خودرو نقش مهمی در عمر دیگر قطعات خودرو دارند که اگر به خوبی و به موقع سرویس شود، مشکلی پیش نخواهد آمد. کاتالیزور خودروهای تیگو معمولا بین 3 تا 4 سال عمر می کنند و البته اگر مسافت بیشتری با خودرو طی کنید زمان تعویض آن جلوتر میافتد. در ادامه چندین مورد که به پایان عمر کاتالیزور اشاره می کند را نام می بریم:

  • کاهش شتاب خودرو
  • بالا رفتن مصرف سوخت
  • پیچیدن بوی نامطبوع در خودرو
  • حرارت بالای موتور
  • رد شدن در تست آلایندگی

پیشنهاد می کنیم که سالی یک بار کاتالیزور خودرو خود را بررسی کنید و برای این کار می توانید به مجموعه تخصصی کاتالیست وان مراجعه نمایید. کاتالیست وان با سال ها تجربه در زمینه فروش و تعمیر کاتالیزور تیگو در خدمت شما است می توانید خودرو خود را با خیال آسوده به دست کارشناسان متخصص این مجموعه بسپارید. جهت اطلاع از قیمت فروش و تعمیر کاتالیزور تیگو می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور کوئیک
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

تعویض یا تعمیر کاتالیست تیگو؟

تعویض یا تعمیر کاتالیست تیگو؟ اگرچه تعمیر کاتالیست تیگو کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد، اما با توجه به بالا بودن قیمت کاتالیست به دلیل وجود پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم در ساختار این قطعه، اکثر رانندگان ترجیح می دهند. برای تعویض Pay for Tigo کاتالیست تعمیر.

با توجه به موارد ذکر شده از اهمیت وجود و سلامت کاتالیست در خودرو، بهتر است در اولین فرصت پس از مشاهده علائم خرابی این قطعه، کاتالیست تیگو را تعمیر کنید که در ادامه به شرح آن می پردازیم و شما باید بدانید که این علائم برای راننده خودرو به راحتی قابل درک است. به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و آن را تعمیر کنید، زیرا خرابی این قطعه می تواند به بقیه اجزای خودرو آسیب برساند و امکان کاتالیزور نیز کاهش می یابد و در صورت عدم امکان تعمیر آن را انجام می دهید. باید این قطعه را تعویض کنید و قیمت بیشتری بپردازید.

شما نیاز به تعمیر کاتالیست تیگو دارید
نشانه هایی که نیاز به تعمیر مبدل کاتالیزوری تیگو دارید
نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد نیاز به تعمیر کاتالیست تیگو دارید، در اینجا چند نمونه آورده شده است

اولین عامل که هنگام خرابی کاتالیزور با ان مواجه خواهید شد افزایش ناگهانی مصرف سوخت
افت شتاب گیری نیز از دیکر عواملی است که در خرابی کاتالیزور به وفور دیده می‌شود
روشن نشدن یا استارت خوردن بد خودرو
مردود شدن خودرو در تست های آلایندگی(به خاطر اهمیتی که وجود کاتالیزورها برای جلوگیری از آلودگی هوا دارند بسیاری از کشورها از جمله ایران وجود این قطعه ارزشمند را در خودروها اجبار ی کرده‌اند)
روشن شدن چراغ چک خودرو البته این عامل ممکن است دلالیل دیگری نیز جز ایراد کاتالیزور باعث روشن شدن چراغ چک خودرو شود تشخیص اینکه چه عاملی باعث شده تا خودرو آلارم دهد با تعمیر کار متخصص است.
بدکار کردن خودرو و لرزش در سرعت های پایین نیز می‌تواند از عوامل خرابی کاتالیزورها باشد

اطلاعات تکمیلی درباره فروش و تعمیر کاتالیزور تیگو:

درباره فروش و تعمیر کاتالیزور چری مدل تیگو:

خودروهای چری  مدل تیگو معمولا خودروهای با دوام و با کیفیتی هستند که تا سال ها به خوبی کار می کنند. کاتالیزور این خودرو نیز با دوام و با کیغیت است و از آنجایی که سلامت این قطعه در خودرو نقش مهمی در عمر دیگر قطعات خودرو تاثیر دارند پس حتما توجه داشته باشید که به خوبی و به موقع سرویس شود، تا مشکلی پیش نیاید. کاتالیزورهای خودرو چری مدل تیگو معمولا بین 3 تا 4 سال عمر می کنند و البته اگر مسافت بیشتری با خودرو طی کنید و یا با استفاده از بنزین نامناسب و در کل درست استفاده نکردن از این قطعه حساس باعث می‌شود تا زمان تعویض آن جلوتر بیافتد.

انواع کاتالیزور

انواع کاتالیزورکاتالیزورها انواع مختلفی دارند که در ادامه به توضیح سه نوع آن‌ها خواهیم پرداخت:

• مبدل‌های کاتالیستی اکسیداسیون دو طرفه: این نوع کاتالیزور همان طور که از نامشان نیز پیدا می‌باشد قادر هستند به طور همزمان دو گاز سمی حاصل از احتراق داخلی خودرو یعنی مونوکسید کربن و هیدروکربن‌ها را به ترتیب به کربن دی‌اکسید و آب – کربن دی‌اکسید تبدیل نمایند.

البته این کاتالیزورها امروزه عمدتا برای پیشرانه‌های دیزلی به کار خواهند رفت، اما به دلیل عدم توانایی در تجزیه اکسیدهای نیتروژن (NOx) تولید و استفاده از آنها در آمریکای شمالی منسوخ و ممنوع می‌باشد.

• مبدل‌های کاتالیستی اکسیداسیون – کاهش سه طرفه: این مدل کاتالیزورها با توجه به مشکلات تجزیه اکسیدهای نیتروژن در مبدل‌های دو طرفه ساخته شده و وظیفه آن‌ها تبدیل همزمان مونوکسید کربن، هیدروکربن‌های حاصل از احتراق و همچنین اکسیدهای نیتروژن (NOx) را به گازهای بی‌خطر یا کم‌خطرتری مانند نیتروژن و اکسیژن، کربن دی‌اکسید و آب بر عهده خواهند داشت.

• کاتالیست اکسیداسیون دیزل:کاتالیزور اکسیداسیون دیزل که به اختصار با حروف DOC نیز نشان داده خواهد شد معمولا به عنوان کاتالیزوری در احتراق‌های فشاری به کار خواهند رفت.

اصول کار این مبدل‌ها به‌نوعی می‌باشد که از جریان عبوری اکسیژن برای تجزیه و تبدیل گازهای سمی مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن‌های حاصل از سوختن گازوییل به ترتیب به کربن دی‌اکسید و آب – کربن دی‌اکسید استفاده می‌نمایند. بهتر است بدانید که مبدل‌های DOC قادر به جلوگیری از انتشار بوی گازوییل و دوده‌های غلیظ خروجی از اگزوز خودروهای دارای موتورهای دیزلی هستند و بازده کارکرد این کاتالیزورها بیش از ۹۰ درصد ذکر شده است.

کلام اخر:تعمیر کاتالیزور تیگو اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد زیرا به خاطر نحوه قرارگیری و حساسیت این قطعه ممکن است به اشتباه آسیب بیشتری به این قطعه وارد نمائید و دیگر قابل تعمیر نبوده و مجبور به تعویض این قطعه ارزشمند شوید پس هرگز به‌صورت خودسرانه اقدام به تعمیر یا حذف این قطعه نکنید اگر به خواندن این‌گونه مقالات علاقه‌مند هستید خواندن مقاله نعمیر کاتالیزور ساده نیست را به شما پیشنهاد می کنیم.

امتیاز مطلب post