چرا تعمیر کاتالیزور ساده نیست؟

چرا تعمیر کاتالیزور کار ساده ای نیست؟

چرا تعمیر کاتالیزور ساده نیست؟ سوالی است که قرار است در این بخش به پاسخ آن بپردازیم البته در ابتدا باید با نحوه عملکرد کاتالیزور و اهمیت آن در خودرو آشنا شویم تا به مبحث چرا تعمیر کاتالیزورها کار ساده ای نیست نیز بپردازیم.

نحوه عملکرد کاتالیزور: 

وظیفه کاتالیزورها دریافت آلایندهای پر خطری است که توسط کار کردن موتور تولید و به واسطه اگزوز خودرو وارد هوا می‌شوند، آلاینده‌هایی مانند: کربن منوکسید ، هیدرو کربن و اكسيدهاي نيتروژن که آلایندها ی بسیار مضر و خطرناکی هستند. این قطعه ارزشمند با دریافت این آلاینده‌ها و انجام عملیات شیمیایی و تحزیه آن‌ها این گازها را تبدیل به گازهای بی‌خطر یا کم‌خطرتری می‌کند

از دیگر عملکردهای مهم کاتالیزورها، تبدیل نمودن ماده ی سمی اکسیت ازت به گاز بی خطر ازت است.

تعمیر کاتالیزور ساده نیست یا هست؟

تعمیر کاتالیزور ساده نیست یا هست؟

تعمیر کاتالیزور ساده نیست یا هست؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است. تعمیر کاتالیزور ساده نیست و نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد،البته علاوه بر این موارد نیاز به دستگاه‌ها و ابزارهای خاصی نیز دارد تا بتوان ایراد کاتالیزور را به درستی تشخیص داده و به رفع آن پرداخت.

نکته قابل توجه دیگر در تعمیر کاتالیزور این است که اگر به درستی قادر به تشخیص ایراد این قطعه نبوده و بخواهید آن را تعمیر کنید به خاطر حساسیت بالای این قطعه ممکن است مشکل را بیشتر کرده و یا باعث شوید این کاتالیزور دیگر قابل تعمیر نباشید و متحمل هزینه تعویض کاتالیزور شوید.

پس هزگز به صورت خودسرانه اقذاام به حذف یا تعمیر این قطعه نکنید و حتما تعمیر کاتالیزور خودروی خود را به دست متخصصان این کار بسپارید.گروه تخصصی کاتالیست وان با سال‌ها تجربه در خدمت شماست تا با ارزان ترین قیمت بهترن خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد برای آگاهی از قیمت‌ها و اطلاعات بیشتر از نحوه کار این مجموعه حرفه‌ای با کارشناسان ما در تماس باشید.

تعمیر کاتالیزور ساده نیست پس چرا ان را انجام دهیم؟

سوال اینجاست حال‌که تعمیر کاتالیزور ساده نیست پس چرا باید آن را انجام دهیم؟ دلایل زیادی ما را مجیور به تعمیر این قطعه می‌کند. اولین و مهم‌ترین دلیل کمک به محیط زیست است.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم کاتالیزورها باعث می‌شوند آلودگی کم‌تری از خودرو به هوا وارد وارد شود و این امر به‌امر به‌طورمستقیم بر روی محیط زیست نیز تاثیر می‌گذارد.

دلایل دیگر برای تعمیر به موقع این قطعه آسیبی است که خرابی کاتالیزورها بر روی سلامت خودرو و نحوه عملکرد آن می‌گذارد. با تعمیر یا تعویض به موقعه کاتالیزور از خرابی خودروی خود و آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری کنید. در ادامه به دلالیلی می‌پردازیم که با اینکه تعمیر کاتالیزور ساده نیست ما وادار به انجامش می‌شویم دلایلی مانند:

تعمیر کاتالیزور ساده نیست پس چرا ان را انجام دهیم؟

1. روشن‌شدن چراغ چک موتور البته روشن شدن چراغ چک دلایل متعددی دارد و حتما باید توسط تعمیرکار تشخیص داده شود که ایراد از کاتالیزور خودرو است یا خیر

2. افت‌کردن قدرت ماشین:با خرابی کاتالیزور شتاب و قدرت ماشین به شدت افت می‌کند، البته بعضی از رانندگان برای بالا رفتن شتاب خودرو اقدام به حذف کاتالیزور می‌کنند که کار بسیار اشتباهی است چرا که بعد از مدت زمان کوتاهی شتاب ماشین به شدت افت کرده و باعث خرابی خودرو نیز می‌شود.

3. شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین: با شنیدن صداهای غیر طبیعی مانند سنگ‌ریزه از زیر خودرو می‌توانید به سلامت کاتالیزور شک کنید.

4. اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند:اگر کف دستتان را در مقابل لوله اگزوز ماشینی که کاتالیزور آن سالم است قرار دهید، حس خواهید کرد که جریان گاز خروجی حالت لرزشی یا نوسانی دارد. دلیل ان این است که دریچه‌های خروجی به نوبت کار می‌کنند. اگر حس می‌کنید که جریان خروجی این گازها ضعیف است یا حالت موجی ندارد، سلول‌های این قطعه از بین رفته‌اند.

 کلام آخر: همانطور که با توضیحاتی داده شد در بالا متوجه شده‌اید تعمیر کاتالیزور ساده نیست و نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد به همین خاطر هرگز نباید به صورت خودسرانه اقدام به حذف یا تعمیر این قطعه ارزشمند کنید و قبل از ان حتما با متخصص مشورت کنید. اگر به خواندن این‌گونه مقالات علاقه‌مند هستید خواندن مقاله تعمیر کاتالیزور بسترن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.