تعمیر کاتالیزور لیفان X60 خود را به گروه تخصصی کاتالیست وان بسپارید، این گروه یکی از بزرگترین مراکز تعویض و تعمیر کاتالیزور انواع خودروهای داخلی و خارجی می‌باشد و حتما از نتیجه کار متخصصان این گروه شگفت زده خواهید شد. با سپردن تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود به ما بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت دریافت نمائید.

تعمیر کاتالیزور لیفان X60 و نحوه عملکرد آن

کاتالیزور یک قطعه ارزشمندی است که با انتشار گازهای گلخانه‌­ای مرتبط می‌باشد، بهتر است بدانید که این قطعه در لوله اگزوز نصب شده و هدف آن خارج کردن ذرات نسوخته که در گازهای خروجی اگزوز می‌باشد که به واسطه کار کرد موتور خودرو تولید می‌شوند  به این نکته نیز توجه داشته باشد که کاتالیزور ها تا دمای عملیاتی 500-1200 درجه فارنهایت گرم خواهند شد پس زمانی که خودرو روشن است سعی نکنید به آن دست بزنید .

این دمای بالا در کاتالیزورها به این علت است که در دمای بالا  ذرات موجود در اگزوز کثیف خواهند سوخت و به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل می­‌شوند.

تعمیر کاتالیزور لیفان X60 و مواد تشکیل‌دهنده آن

تعمیر کاتالیزورلیفان X60 و مواد تشکیل‌دهنده آن کاتالیزورها از فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، رودیوم یا پالادیوم تشکیل‌اند ، و به همین علت زمانی‌که کاتالیزور قادر به سوزاندن هیدروکربن­های نسوخته در اگزوز نباشد، امکان دارد بوی نامطبوعی ایجاد شده و یا شتاب خودرو کم شود و یا سرعت آن افت کند  که این موارد باعث خواهد شد تا چراغ چک موتور روشن شود.

همانطور که در بالا گفته شد، کاتالیزور لیفان از فلزات گرانبهایی ساخته شده‌اند و وظیفه‌ی سوزاندن ذرات ناخواسته هنگام خروج از موتور را دارد.

این عمل کاتالیزورها ایجاد آلودگی خودروها جلوگیری کرده و یا آسیب رساندن به سایر قسمت‌های خودروی لیفان جلوگیری می‌کند، این یکی از وظایف مهم کاتالیزورها می‌باشد که تنها در صورتی انجام  خواهد شد که کاتالیزور در شرایط خوبی باشد.

توجه داشته باشید که فرسودگی و پارگی در طول زمان باعث ایجاد مشکلات متعددی در رابطه با آلودگی و آسیب های داخلی به خودروها خواهد شد. به همین خاطر باید کاتالیزور را بررسی  و هنگامی که علائم خرابی را مشاهده کردید، آن را تعمیر یا  تعویض نمائید.

برای مطالعه بیشتر:

فروش و تعمیر کاتالیزور لیفان

مزایای تعویض کاتالیزور لیفان ایکس شصت

وجود کاتالیزورها در خودروها ضروری می‌باشد چرا که این قطعه بسیاری از اجزای موتور را نیز تمیز نگه داشته و مطمئن خواهد شد که همه اجزای خودرو به خوبی کار می‌­کند. ا

حتما اطمینان حاصل نمائید تا کاتالیزور  حودروی شما در زمان مناسب تعویض و یا تعمیر خواهد شد، و این موضوع باعث خواهد شد تا از رانندگی نرم­تر و مصرف سوخت کم‌تر خودروی خود لذت ببرید.

بسیاری از عملکرد خودروی لیفان x60 شما به عملکرد کاتالیزور بستگی دارد. اگر به موقع به تعمیر کاتالیزور لیفان X60، خود نپردازید باید هزینه­‌های زیادی را برای حفظ خودروی لیفان ایکس شصت خود و تعمیر آسیب­هایی که کاتالیزور خراب ایجاد کرده صرف نمائید.

زمان مناسب برای تعمیر کاتالیزور لیفان X60

همانطور که گفته شد توجه به سلامت کاتالیزورها اهمیت بالایی دارد، پس باید به برخی از علائم هشداردهنده که نشان‌دهنده وجود مشکلی در این قطعه می‌باشد توجه داشته باشید.

بررسی قطعات مختلف خودرو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

یکی از رایج­‌ترین علائم که ممکن خرابی کاتالیزور باعث آن شود روشن شدن چراغ چک موتور خودروی شما می‌باشد بدیهی است که روشن بودن این چراغ می­‌تواند معانی زیادی داشته باشد و مشکلات زیادی  در خودروی شما وجود که ممکن است باعث روشن شئن این چراغ شود پس لزوما ایراد از کاتالیزور لیفان شما نیست و برای تشخیص این که ایراد کجاست باید حتما به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید.

یکی دیگر از دلایل این است که متوجه شوید که خودروی لیفان x60 شما قدرت کمی نسب به قبل دارد. اگر کاتالیزور کار خود را انجام ندهد، آلاینده‌ها باعث گرفتگی شده و موتور را مسدود و کثیف خواهند کرد  و  همین موضوع باعث عملکرد ضعیفی در خودروی شما خواهد شد.

دلایل دیگر که ممکن است نشان‌دهنده خرابی کاتالیزور باشد و باید به آن توجه داشته باشید  بوی گندیده‌ای است که از خودرو به مشام می‌رسد.

این بو چیزی شبیه به تخم مرغ فاسد است که به دلیل تجمع آلاینده­ها به ویژه گوگردیدر خودرو ایجاد می‌شود.

و در نهایت مصرف سوخت بیشتر خودروی شما است به این معنی است که لیفان ایکس شصت شما باید برای انجام وظایفی که در گذشته انجام میداده، سوخت بیشتری مصرف می‌کند.

نحوه تعویض و تعمیر کاتالیزور لیفان X60

نحوه تعویض و تعمیر کاتالیزورلیفان X60برای تعویض کاتالیزور و جایگزین کردن کاتالیزور قدیمی با جدید فرآیند طولانی را لازم نیست، طی نمائید اما توجه داشته باشید که این مراحل کوتاه دشوار و حساس است.

لازم به ذکر است که برای هر مرحله از فرآیند تعمیر و یا تعویض کاتالیزور به ابزارهای تخصصی و افراد متخصصی که در استفاده از آنها تجربه داشته باشند پیشنهاد گروه کاتالیست وان به شما عزیزان این است که نباید هرگز به تنهایی این کار را انجام دهید.

زمانی که مکانیک شروع به خارج کردن کاتالیزور قدیمی می‌­کند، یا آن را قطع و اره می‌کند باز ممکن است به دلیل جوش این قطعه به خودرو به زور از خودرو خارج شود. مکانیک باید مراقب باشد تا در طی این فرآیند به هیچ بخش دیگری از خودروی لیفان x60 آسیب نرسد.

بعد از مراحل خروج کاتالیزور جدید این قطعه جوش داده خواهد شد و یا پیچ می‌شود. و بار دیگر باید تاکید نمائیم که این کاری نیست که هر کسی بتواند آن را انجام دهد به این خاطر که انجام این کار مهارت بالایی را نیز دارد.

سیستم اگزوز تازه تعویض شده توسط مکانیک بررسی خواهد شد.در بعضی مواقع بعد از تعویض یا تعمیر کاتالیزور ممکن است با خطای خودرو و روشن شدن چراغ چک خودرو مواجه شوید که همکاران متخصص ما در کاتالیست وان قادر خواهند بود این خطا را برایتان رفع نمایند.

هزینه تعمیر کاتالیزور لیفان X60

هزینه تعویض و تعمیر کاتالیزور لیفان x60 چقدر است؟ به دلیل وجود مواد تشکیل‌دهنده گران در این قطعه ممکن است این سوال برای خیلی رانندگان که خودروی آن‌ها به مشکل کاتالیزور برخورد کرده پیش بیاید، باید بدانید که مانند تعمیر هر قطعه‌ی دیگری در خودروها، هزینه تعویض و تعمیر کاتالیزور لیفان ایکس شصت از مدل‌های دیگر متفاوت می‌باشد.

امتیاز مطلب post