تعمیر کاتالیزور ولستر موضوعی است که به‌خاطر اهمیت آن گروه تخصصی تعمیر کاتالیزور تصمیم به گردآوری این مقاله گرفته، پس اگر به اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد کاتالیزور و تعمیر آن به خصوص کاتالیزور خودری ولستر نیاز دارید تا انتها با ما همراه باشید، توجه داشته باشید که هر قطعه ای که در خودرو وجود دارد مسئولیتی را انجام می‌دهد و در صورتی که قطعه‌‌ای وظیفه خود را نتواند به درستی انجام دهد باعث بروز مشکلاتی بعدی در کل عملکرد خودرو خواهد شد و تعمیر کاتالیزور ولستر یکی از مهمترین مسائلی است که رانندگان این خودرو باید به آن توجه داشته باشند.

کاتالیزور یکی از قطعات مهم خودروها محسوب می شود چرا که  وظیفه آن دریافت گازهای خطرناک خارج شده از موتور خودرو و تبدیل آن به گازهای بی‌خطر یا کم‌خطرتری است که این فرآیند بر روی جلوگیری از آلودگی هوا و کمک به محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

زمان مناسب برای تعمیر کاتالیزور ولستر

کاتالیزور ولستر نیز مانند هر قطعه مصرفی تاریخ مصرف دارد که بعد از این زمان حتما باید اقدام به تعمیر و یا تعویض کاتالیزور کرده تا این قطعه ارزشمند آسیب بیشتری ندیده و یا به عملکرد کلی خودرو آسیب نرساند.

علائمی که به شما می‌گوید کاتالیزور خودروی شما دچار مشکل شده و به  تعمیر کاتالیزور ولستر و یا تعویض آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • زمانی که مصرف سوخت خودرو شما به طور ناگهانی نسبت به حالت طبیعی بیشتر شده است.
  • خودرو به خوبی استارت نمی خورد یا اصلا استارت نمی‌خورد.
  • لرزش  شدید خودرو هنگام حرکت با سرعت پایین.
  • کاهش شتاب شدید خودرو.
  • پیچیدن بوی بد در خودرو.

توجه داشته باشید که اگر گازهای سمی که توسط کار کرد خودرو تولسد می‌شود از کاتالیزور خارج نشوند، امکان خفگی و گرفتگی در این قطعه ارزشمند وجود خواهد داشت چرا که در این صورت گازها دوباره به موتور باز گشته که این عمل باعث خرابی موتور و بالا رفتن حرارت آن نیز خواهد شد،  این گازها ممکن است توسط شما استشمام شود که باید بگوئیم این اصلا خوب نیست و استشمام آن بسیار خطرناک و مضر نیز می باشند.

علائمی که به شما می گوید به تعمیر کاتالیزور ولستر نیاز دارید

هنگامی که کاتالیزور مشکلی دارد، علائم و نشانه هایی را نشان می دهد که به شما امکان می دهد با تشخیص به موقع آن از مشکلات بعدی جلوگیری کنید. برخی از علائم خرابی کاتالیست عبارتند از:

1. روشن بودن چراغ موتور را بررسی کنید
اگر سیستم کامپیوتری خودرو مشکلی در موتور تشخیص دهد، چراغ چک موتور را روشن کرده و شما را از مشکل مطلع می کند. از آنجایی که بسیاری از مشکلات باعث روشن شدن چراغ چک می شود، برای اینکه متوجه شوید مشکل از کاتالیست است، باید از یک اسکنر استفاده کنید و کد مربوطه را بخوانید.

2. از دست دادن قدرت خودرو
اگر کاتالیزور خودرو به درستی کار نکند، ممکن است خودرو دچار لرزش و لرزش ناگهانی شود و کشش آنچنان که باید نداشته باشد. دلیل آن این است که قدرت مبدل کاهش یافته و به دلیل تخریب و گرم شدن سلول ها و همچنین مسدود شدن مسیر گازهای خروجی، موتور دیگر نمی تواند به درستی تنفس کند. در نتیجه خودرو قدرت کافی ندارد و قطعا آن را احساس خواهید کرد.

خرید کاتالیزور ماکسیما
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

3. شنیدن صداهای غیر عادی از زیر ماشین
اگر صدای تق تق در دورهای بالا یا هنگام استارت شنیدید، به کاتالیزور مشکوک شوید. این زمانی اتفاق می افتد که سلول های سرامیکی تجزیه می شوند و ذرات آنها تحت تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می کنند و این صدا به اندازه کافی بلند است که شنیده می شود.

4. مشکلات خروجی گاز صدا خفه کن اگزوز
اگر کف دست خود را جلوی لوله اگزوز خودرویی با کاتالیزور سالم قرار دهید، لرزش یا نوسان جریان گاز خروجی را احساس خواهید کرد. دلیل آن این است که دریچه های خروجی به طور متناوب عمل می کنند. اگر احساس می کنید که جریان این گازها ضعیف است یا موجی شکل نیست، سلول های کاتالیزوری از بین رفته اند.

اینطور نیست که مبدل کاتالیزوری ماشین یک شبه خراب شود. معمولاً قبل از خرابی کامل کاتالیست، عملکرد آن مختل می شود و با شناخت به موقع این علائم می توان از آسیب بیشتر جلوگیری کرد.

راه های تشخیص خرابی کاتالیست ولستر

( تعمیر کاتالیزور ولستر ) برای تشخیص دقیق خرابی کاتالیست باید تجربه کافی و ابزارهای تشخیصی لازم را داشته باشید. در غیر این صورت به مکانیک یا مراکز تشخیصی تخصصی مراجعه کنید.

معایب حذف کاتالیزور ولستر

معایب حذف کاتالیزورمعایبی که با حذف کاتالیزور با آن‌ها مواجه خواهیم شد بسیار با اهمیت است چرا که حذف این قطعه معایب مخربی زیادی مانند: بالا رفتن آلایندگی خودوری شما تا حدود 20 برابر، افزایش ناگهانی مصرف سوخت اتومبیل و همچنین افزایش صدای موتور  به همراه خواهد داشت.

دانستن این نکته الزامی است که برای گرفتن معاینه فنی خودرو اگر اقدام به حذف کاتالیزور کرده باشید یا حتی کاتالیزور خودروی شما به درستی عمل نکند دچار مشکل خواهید شد،و در معاینه فنی خودرو رد خواهید شد این تست صحت عملکرد مبدل کاتالیست را که از سال 73 در آمریکا ،از سال 77 در اروپا و از سال 91 در ایران اجباری شده است را خودروی شما رد خواهد شد.

هزینه تعمیر کاتالیزور ولستر در کاتالیست وان

هزینه تعمی کاتالیزور ولستر در کاتالیست وانکاتالیست وان تعمیرگاه‌ تخصصی کاتالیزور است که قدمت زیادی در این زمینه دارد،کارشناسان این تعمیرگاه تخصصی ابتدا توسط دستگاه دیاگ ، عیب خودرو را تشخیص می دهند و اگر ایراد از کاتالیزور خودروی شما باشد به سرعت و با ارزان‌ترین قیمت اقدام به تعمیر کاتالیزور خودروی شما کرده طوری که کارایی این قطعه از روز اول آن هم بهتر خواهد شد.

از مزایای تعمیر گاه تخصصی کاتالیست وان می‌توان به مجهز بودن و داشتن پیشرفته ترین دستگاه‌ها مثال به همین خاطر نیز مشتریان با خیال آسوده به این تعمیرگاه تخصصی اعتمد کرده و با سپردن تعمیر کاتالیزور ولستر خود به ما بهترین خدمات را در مدت زمان کوتاهی و با ارزان‌ترین قیمت دریافت خواهند کرد.

اگر به خواندن این‌گونه مقالات علاقه‌مند هستید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله جذاب تعمیر کاتالیزور سانتافه است

سخن آخر: تعمیر کاتالیزور اصلا کار ساده‌ای نیست و انجام ان تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد پس لطفا هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یاتعمیر کاتالیزور ولستر خود نفرمائید.

 

امتیاز مطلب post