فروش و تعمیر کاتالیزور چری

 

خودرو چری دیگر خودروی چینی است که در ایران حاضر می باشد و مدل های مختلف آن در ایران خرید و فروش می شود. خودروهای لوکس در سال های اخیر به دلیل قیمت بسیار بالا و تحریم هایی که در این زمینه وجود دارد به سختی در داخل ایران خرید و فروش می شود و به همین دلیل اکثر رانندگان به خودروهای چینی روی آورده اند که در سال های اخیر خودروهای چینی به ویژه خودرو چری در ایران مشتریان زیادی دارد. قطعات خودرو چری مانند کاتالیزور به راحتی در ایران یافت می شود و با قیمت مناسبی به فروش می رسد و مجموعه کاتالیست وان به صورت تخصصی در زمینه فروش و تعمیر کاتالیزور چری فعالیت می کند.

کاتالیزور یک قطعه مهم در خودروهای چری و دیگر خودروها به شمار می رود و تاثیر بسیاری در کاهش آلایندگی خودرو دارد و بدون کاتالزور گازهای سمی حاصل از سوخت موتور در هوا پخش می شوند که برای محیط زیست و انسان خطرناک می باشد. کاتالیزور یک قطعه مهم و حیاتی در خودرو می باشد و نقش مهمی در خروج گازهای موتور خودرو دارد. در ایران انواع محصولات خودرو چری حاضر می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چری آریزو 5
  • چری آریزو 6
  • چری تیگو 5
  • چری تیگو 7
  • چری ایکس 22
  • چری ایکس 33
  • چری ایکس 55

محصولات فوق از پرطرفداران ترین محصولات خودرو چری در ایران می باشد که توسط نمایندگی های مجاز به فروش می رسند.

 

زمان فروش و تعمیر کاتالیزور چری

پیشنهاد می کنیم که سالی یک بار کاتالیزور خودرو خود را بررسی کنید و برای این کار می توانید به مجموعه تخصصی کاتالیست وان مراجعه نمایید. کاتالیست وان در زمینه فروش و تعمیر کاتالیزور چری فعالیت می کند و شما می توانید خودرو خود را به دست کارشناسان متخصص این مجموعه بسپارید. جهت اطلاع از قیمت کاتالیزور چری مدل تیگو می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

علائمی که نشان دهنده خرابی کاتالیست چری است
هنگامی که کاتالیزور چری یا هر خودروی دیگری خراب می شود، علائم رایجی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

کاهش شدید شتاب خودرو در سرعت های بالا
اگر با سرعت بالا؛ خودروی شما افت شدید شتاب را تجربه می کند، کاتالیزور در وضعیت خوبی نیست. به عبارت دیگر، اگر کاتالیزور

ماشین به درستی کار نمی کند، ماشین کشش کافی ندارد.

این مشکل ممکن است در نتیجه بسته شدن مسیرهای فیلتر کاتالیزوری یا فیلترهای اگزوز باشد. در مجموع این خودرو قدرت کافی به خصوص در سرعت و شتاب بالا دارد.

دچار افت شتاب می شود.

افزایش ناگهانی مصرف سوخت خودرو
هنگامی که کاتالیزور آسیب می بیند، خودرو دچار افت شتاب می شود و قدرت و کشش کافی ندارد، بنابراین با مصرف بیشتر بنزین، توان مورد نیاز

نیازهای او را برآورده می کند. به طوری که در مدتی با افزایش ناگهانی مصرف خودرو مواجه خواهید شد.

ایراد استارت و جرقه در خودرو وجود دارد
اگر در دور موتور بالا و هنگام استارت زدن صدای تق تق یا لرزش شنیدید، باید به سلامت کاتالیست شک کنید. چون صدای ضربه شبیه هم است

هنگامی که سلول های داخلی شبکه اسفنجی آسیب دیده و خراب می شوند، سنگریزه شنیده می شود.

 

به عبارت دیگر سلول ها شکسته می شوند و ذرات آنها به دیواره های کاتالیزور برخورد می کند و صدایی مانند سنگریزه یا شن خواهید شنید. در صورت

با شنیدن چنین صدایی سریعا مبدل کاتالیزوری چری خود را تعمیر کنید.

چراغ چک یا اخطار خودرو را روشن کنید
اگر یک سیستم کامپیوتری یا عیب یابی را به خودروی خود متصل کنید، خطاهایی مانند نقص موتور، واشر سر یا کاتالیزور را نشان می دهد.

داده شده.

از آنجایی که چراغ ماشین برای اکثر خرابی ها روشن می شود، باید از یک اسکنر استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا ایراد دقیقاً در این قسمت است یا خیر.

تست آلودگی هوای خودرو منفی شد
تست آلایندگی خودرو منبع دیگری است که از طریق آن می توانید به خرابی کاتالیست چری پی ببرید. اگر تست آلایندگی خودرو منفی باشد، منفی است

کاتالیزور شما در جلوگیری از آلودگی هوا خوب عمل نمی کند و مانند خودروهایی که کاتالیزور ندارند،

این باعث آلودگی هوا می شود. در این صورت نیاز به شستشو، تعمیر کاتالیست چری یا تعویض کاتالیست دارید.

مشکلات خروجی گاز از صدا خفه کن اگزوز
اگر کف دست خود را در مقابل اگزوز خودروی مجهز به مبدل کاتالیزوری سالم قرار دهید، متوجه خواهید شد که جریان گازی که از اگزوز خارج می شود لرزش یا نوسان کمی دارد.

دلیل این لرزش این است که دریچه های اگزوز به طور متناوب عمل می کنند. اگر گازهای خروجی ارتعاش یا امواج را نشان ندهند، این نشان می دهد که فیلترهای اگزوز کاتالیست چری مسدود شده اند.

بوی بد (مثل تخم مرغ فاسد) در ماشین
بوییدن بویی شبیه به تخم مرغ فاسد در ماشین نیز می تواند نشانه ای از عملکرد نادرست کاتالیزور چری باشد. این بوی نامطبوع به دلیل گوگرد موجود در بنزین در هنگام احتراق است.

 

یادت نره بخونی : تعمیر کاتالیزور تیگو 7