درباره تعمیر کاتالیزور لیفان بیشتر بدانید:

تعمیر کاتالیزور لیفان

کاتالیزور یکی از قطعات مصرفی خودرو می باشد که نقش مهمی در آلایندگی و مصرف میزان سوخت دارد و اگر این قطعه خراب شود یا به مشکل بر بخورد، مشکلاتی برای خودرو پیش می آید. خودروهای چینی در ایران مانند لیفان چندین سال است که مورد استفاده مصرف کنندگان می باشد و هنوز در بازار خودرو، خودروهای چینی معامله می شود.

وجود کاتالیزور بر روی تمامی خودروها به منظور کاهش آلایندگی الزامی می باشد و برخی از رانندگان به منظور شتاب بیشتره خودرو این قطعه را از خودرو جدا می کنند. این کار شاید باعث شتاب بیشتر خودرو شود ولی قطعا باعث بروز مشکلات بسیاری برای خودرو خواهد شد.

سوخت حاصل از احتراق موتور از اگزوز خارج می شود و کاتالیزور در مسیر این گازهای سمی قرار می گیرد تا آلایندگی ها به حداقل برسد. این گازهای سمی که شامل مونوکسید کربن، اکسید گوگرد، اکسیدهای نیتروژن، دی اکسید کربن و اکسیژن می باشد، برای محیط زیست بسیار خطرناک است و اگر این گازها در هوا پخش شوند، سلامت انسان به خطر میافتد.

فروش و تعمیر کاتالیزور لیفان

خودروهای قدیمی تر که کارکرد بیشتری نسبت به خودروهای جدیدتر دارند باید هر ساله کاتالیزور خود رو به یک مرکز تخصصی نشان دهند تا از سلامت آن مطلع شوند. اگر کاتالیزور خراب شده باشد در تست سلامت آلایندگی رد خواهد شد و در صورتی که قابل تعمیر نباشد باید یک کاتالیزور جدید و نو جایگزین آن نمایید.

مجموعه کاتالیست وان با سال ها تجربه در زمینه فروش و تعمیر کاتالیزور لیفان و دیگر خودروها فعالیت می کند و جهت تعمیر و تعویض کاتالیزور خودرو خود می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید. عمر کاتالیزورها بستگی به مصرف آن ها دارد ولی هر سال باید مورد بررسی قرار گیرند و به طور معمول طول عمر هر کاتالیست حدود 3 الی 4 سال می باشد و پس از این زمان باید تعویض شود.

برای مطالعه بیشتر:کاتالیزورلیفان X60

اهمیت تعمیر کاتالیزور لیفان:

خرابی کاتالیزور

کاتالیزور لیفان هم مانند سایر خودروها در مسیر اکزوز قرار داده شده و این توانایی را دارد که تا 90 درصد گازهای سمی که از پیشرانه اتومبیل  خارج شده را به گازهای غیر سمی تبدیل کند.به خاطر اهمیت بالای وجود این قطعه در خودرو 180 گشور جهان استفاده از آن را در خودروها اجباری کرده‌اند.

همچنین خودروسازان بزرگ جهان نیز از این وسیله در تولید خودروهایشان استفاده می‌کنند.سال 1381 در ایران نیز قانون استفاده از کاتالیزور، در تمامی خودروهای داخلی و وارداتی تصویب شد. به این نکته توجه داشته باشید که خودروسازان از کاتالیزورهای متفاوتی استفاده می‌کنندو دلیل آن‌هم سوخت وسایل نقیلیه است که در کاتالیزورهای متنوع واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند البته در اگثر موارد مانند کاتالیزور لیفان،تبدیل به هیدروکربن‌های نسوخته به آب و دی‌اکسید کربن است.

علائمی که نشان می‌دهد خودروی شما به تعمیر کاتالیزور لیفان نیاز دارد:

درست عمل نکردن کاتالیزور‌ها باعث بروز عوارض مخرب زیادی می‌شود و یکی از عمومی‌ ترین آن‌ ها که در کاتالیزور لیفان نیز به وجود می‌آید، افزایش یکدفعه و ناگهانی مصرف سوخت خودرو می باشد. کاتالیزورها اگر به‌درستی عمل نکنند تبدیل به یک سد برای خروج گازهایی که توسط پیشرانه تولید شده می‌ششوند

زمانی که فیلتر‌ های کاتالیزور به درستی کار نکنند این قطعه تبدیل به یک سد برای خروج گاز‌های تولید شده توسط پیشرانه می‌شود، و خود به خود هوای درون سیستم‌های داخلی افزایش یافته و برای‌اینکه این فشار هوا را خارج کند نیاز به تولید نیروی بیشتر و در نتیجه مصرف سوخت بالاتری دارد.

بعضی مواقع به همین دلیل است که مصرف سوخت خودروی شما یکدفعه بالا می‌رود. و در کنار آن مسائلی مانند افت شتاب خودرو و درست استارت نخوردن آن، جزء دیگر علائم خرابی کاتالیزور‌ها می‌باشد حتما با دیدن این علائم در خودروی خود را به تعمیرکار متخصص نشان‌دهید.