Categories: خودرو

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ساندرو

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ساندرو : تعمیر و شستشوی کاتالیزور رنو در مرکز تخصصی کاتالیست وان که یکی از برترین مراکز تخصصی کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی و ایرانی است که در تعمیر و تعویض خودروهای ایرانی و خارجی در تهران فعالیت می نماید،

مرکز تخصصی کاتالیست وان علاوه بر تعمیر کاتالیزور و شستشوی آن به عنوان تامین کننده انواع کاتالیزورهای اصلی خودرو نیز فعالیت می نماید . لازم به ذکر است که، فروش انواع کاتالیزور های اصلی خودرو شرکت رنو نظیر تندر 90، ساندرو، تالیسمن، داستر، کولیوس و … در این مرکز تخصصی کاتالیزور انجام خواهد شد.و قادر خواهید بود تا با بهترین قیمت کاتالیزور اورجینال را تهیه نمائید.

کاتالیزور چگونه عمل می نماید و تعمیر و شستشوی کاتالیزور ساندرو

پیش از اینکه درباره  تعمیر و شستشوی کاتالیزور اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم بهتر است تا با کاتالیزور و کارایی آن آشنا گردید، مبدل کاتالیزوری در اگزوز اتومبیل ها استفاده خواهند شد، و کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی دارند.

کربن منوکسید و هیدرو کربن های حاصل از سوخت های سوخته نشده موجود در دود اتومبیل ، از آلاینده های خطرناک هوا می باشند.

گازهایی که از اگزوز اتومبیل خارج می گردند همراه با مقداری هوا از روی کاتالیزور که شامل فلز اکسیدها هستند عبور داده خواهند شد. گاز CO و هیدروکربن ها به CO2 و H2O تبدیل می گردند که نسبتا بی خطر هستند و در هوا رها خواهند شد..

کاتالیست یا همان کاتالیزورها حاوی الیاف سرامیکی می باشند: این الیاف در یک واحد بسته قرار خواهند گرفت و قادر نخواهند بود تا پراکنده گردند. برش یا سوراخ کردن مبدل های کاتالیزوری ممنوع می باشد.

علائمی که می گویند به تعمیر و شستشوی کاتالیزور خودرو ساندرو نیاز دارید؟

در این بخش تصمیم داریم تا 9 مورد از شایع ترین علائمی که هنگام خراب شدن کاتالیزور رخ خواهند داد را بازگو کنیم:

1 – بالا رفتن ناگهانی مصرف سوخت

2 – افت شتاب خودرو

3 – امکان دارد خودروی شما روشن نگردد یا بد استارت بخورد.

4 – خودروی شما در تست آلایندگی مردود خواهد شد (مقادیر HC و CO بیشتر از نرمال)

خرید کاتالیزور هیوندای
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

5 – چراغ اخطار (چک) در پشت آمپر روشن خواهد شد.

6 – بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام

7 – بوی بد که یکی از شایع ترین علائم خرابی کاتالیست است اگر بویی شبیه تخم مرغ گندیده احساس نمودید و به مرور زمان بو بیشتر گشت نشانه خرابی کاتالیزور می باشد

8 – کم شدن دمای کاتالیزور (با توجه به اینکه بازدهی واقعی کاتالیزور زمانی که دمای آن بالا می رود و حتی احتمال دارد تا مرز 700 و 800 درجه هم نزدیک گردد بنابراین کاتالیزوری که بعد از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خود نرسیده باشد معیوب می باشد)

البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد می باشد.

9 – اگر که خودرو کاملا سرد است کاتالیزور را با دست تکان بدهید و صدایی شبیه تکان خوردن سنگریزه در داخل آن به گوشتان رسید نشانه ای از ریختن شبکه های داخل آن می باشد.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ساندرو چگونه است؟

مناسب ترین روش شستشوی کاتالیزور که نیازی به جدا کردن کاتنالیزور از خودرو در آن نیست، استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص کاتالیزور می باشد. این پاک‌کننده‌ها همینطور سیستم اگزوز و سیستم سوخت و سنسورهای اکسیژن را به‌خوبی شستشو خواهد داد و تمیز می‌نماید.

اگرچه کارشناسان این نظر را دارند که اگر سیستم اگزوز خیلی کثیف باشد یا شبکه لانه زنبوری کاتالیزور خودرو خراب باشد، این تکنیک جواب نخواهد داد.

برای اطمینان از اینکه این روش شستشوی کاتالیزور، مناسب خودرو شما هست  یا خیر، یا باعث تعمیر کاتالیزور رنو نمیشود با یک چکش یا آچار روی بدنه کاتالیزور ضربه وارد نمائید.توجه نمائید که شدت ضربه به اندازه‌ای نباشد که بر روی بدنه آن، فرورفتگی یا شکستگی ایجادنماید.اما بهترین روش این خواهد بود که به یک مرکز تخصصی مراجعه نمائید و کاتالیزور را چک نمائید و به روش خودشان به شستشوی کاتالیزور خواهند پرداخت تا صدمه ای وارد نگردد.

تعمیر کاتالیزور ساندرو

هزینه تعمیر کاتالیزور چقدر است؟

امتیاز مطلب post
مدیریت

Recent Posts

تعمیر کاتالیزور ام وی ام 550

تعمیر کاتالیزور ام وی ام 550 ام‌ وی‌ ام ۵۵۰، یکی از خودروهای برجسته و…

1 هفته ago

تعمیر کاتالیزور مزدا 323

تعمیر کاتالیزور مزدا 323 مزدا ۳۲۳ یک خودروی کوچک تولید شده توسط شرکت مزدا است.…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور سوزوکی ویتارا

تعمیر کاتالیزور سوزوکی ویتارا سوزوکی ویتارا یک خودروی کراس‌اوور چهار چرخ محرک (4WD) است که…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور پژو ۲۰۶

تعمیر کاتالیزور پژو ۲۰۶ پژو ۲۰۶، یکی از خودروهای محبوب و پرفروش در ایران در…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰

تعمیر کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰ چری کیو کیو ۳ با نام تجاری ام وی…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور پراید

تعمیر کاتالیزور پراید تعمیر کاتالیزور پراید یکی از خدمات اصلی برای افرادی است که خودروی…

3 هفته ago