Categories: خودرو

شستشوی کاتالیزور با اسید

در این مقاله گروه تخصصی کاتالیست وان تصمیم دارد درباره شستشوی کاتالیزور با اسید و یا دیگر نوع های شستشوی کاتالیزور اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد.

در ابتدا باید بدانید که ایا همچین اقدامی برای قطعه ی مهمی همچون کاتالیزور که یکی از اصلی ترین قسمت های خودرو محسوب خواهد شد امکان پذیر است یا خیر؟ در پاسخ  به این سوال باید بگوئیم که بله، متخصصین در گروه تخصصی کاتالیست وان با استفاده از مایع مخصوصی که برای از بین بردن ضایعات و الودگی های درون کاتالیزور به کار خواهد رفت، این این کار را برای شما عزیزان انجام خواهند داد.

بهتر است بدانید که شستشوی کاتالیزور دارای یکسری قوائد و توضیحات پایه است که در این بخش به بررسی این اطلاعات از پیش تایین شده خواهیم پرداخت:

به خاطر قیمت بالای خودرو ها و همچنین قیمت بالای خود قطعه کاتالیزور در بیشتر مواقع صاحبان خودروها به دنبال روشی ارزان تر و به صرفه تر می باشند تا رفع مشکلات هزینه را کم کنند همانطور که می دانیدبا گرفتگی بخش لوله خارجی اگزوز، گاز های مضر نیز افزایش پیدا خواهند کرد برای اینکه شما عزیزان بتوانید به راحتی مراحل تست معاینه فنی خودرو را پشت سر بگذارند لازم است مشکلات این قطعه ارزشمند بر طرف شود چه با تعمیر کاتالیزور و یا با تعویض آن.

شست و شو کاتالیزور خودرو یکی از بهترین روش ها و اصول اولیه برای حفظ ایمنی خودرو و حفظ ایمنی لازم در کاتالیزور خودرو است، اما برای بسیاری از شما شاید این سوال پیش بیاید که چگونه شست و شوی کاتالیزور انجام خواهد شد؟

سریع ترین و ساده ترین روش برای شست و شوی کاتالیزور مورد نظر خود، خرید و استفاده از محلول شستشوی کاتالیست و سنسور اکسیژن می باشد که به راحتی قادر خواهید بود این محصول را ما خریداری کنید و آن را به باک مخزنی که سوخت در آن ذخیره خواهد شد نصب نمائید. بعد از استفاده از این محصول با استفاده از سنسور اکسیژن موجود در کاتالیزور خودرو عمل تصویه و پاکسازی قطعه مورد نظر آغاز خواهد شد.

نکات مهم درباره شستشوی کاتالیزور با اسید یا دیگر محصولات

محلول شست و شو کاتالیزور خودرو دارای ترکیبات و فرمول پیچیده ایی است به همین خاطر به هنگام پاکسازی این قطعه دیگر بخش های خودرو دچار خرابی و خسارت نخواهند شد .

تعداد بسیار کمی از شرکت های اروپایی قادر هستند تا  فرمولاسیون چنین محلولی را تولید نمایند خودروسازهای بزرگ اروپایی تاییدیه های لازم برای فروش مکمل های روغن، سوخت، اکتان بوستر و انواع مکمل روغن را دارد،همچنین از استاندارد TUV اتحادیه اروپا  نیز پیروی خواهند کرد.

Types of catalytic
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از محصولاتی که استاندارد های لازم را ندارند و تولید کننده آن ها نامشخص یا در ایران نمایندگی و مرجع مشخصی ندارند برای شستشوی کاتالیزور استفاده نفرمائید چرا که در بسیاری از موارد خسارت های سنگینی به مالکان خودرو وارد کرده اند. همین طور هم به هیچ عنوان شست و شوی کاتالیزور با اسید،جوهر نمک و .. پیشنهاد نمی کنیم چون باعث از بین رفتن فلزات فعال داخلی مبدل کاتالیست خواهد شد.

آیا شستشوی کاتالیزور با اسید بهترین روش شستشوی کاتالیزور است؟

تمیز کننده سنسور اکسیژن و مبدل کاتالیست GAT محصولی قدرتمند به طور خاص برای تمیز کردن سیستم اگزوز خودرو تولید شده و استفاده از آن بطور کامل دوده ها و رسوبات کربنی را از کلیه قسمت های اگزوز شامل شیر بازگشت گاز اگزوز (سیستم EGR)،سنسور اکسیژن و توربوشارژ از بین خواهد برد. استفاده منظم از این این محلول شستشوی کاتالیزور باعث جلوگیری از تشکیل مجدد آلودگی و رسوبات و افزایش بازده سوخت و بهبود عملکرد موتور خواهد شد، این محصول همچنین باعث کاهش گاز های خروجی از اگزوز می شود و در نتیجه آلودگی کمتر محیط زیست را خواهیم داشت .

این مکمل  موجب افزایش طول عمر سنسور اکسیژن و کاتالیست کانورتور در خودرو­های بنزینی و هیبریدی بنزینی خواهد شد.لازم به ذکر است که محلول پاک کننده مواد ته نشین شده در کاتالیزور مانند (ذرات روغن و ذرات نسوخته سوخت) را تمیز خواهد کرد و به همین خاطر باعث کاهش آلاینده ها خواهد شد.

مکمل تمیز کننده سنسور اکسیژن موجب کارکرد بهتر کاتالیزور و سنسور اکسیژن خواهد شد، .تمیز کننده سنسور اکسیژن و مبدل کاتالیست CAT CLEAN یکی از محصولات قدرتمند شرکت GAT آلمان می باشد که به طور خاص برای تمیز کردن سیستم اگزوز شامل کاتالیزور،سنسور اکسیژن (لامبادا) تولید شده و همانطور که گفته شد استفاده از تمیز کننده سنسور اکسیژن و مبدل کاتالیست CAT Cleanبه طور کامل دوده ها و رسوبات کربن را از کلیه قسمت های اگزوز، شیر سیستم EGR، سنسور اکسیژن و توربوشارژ از بین خواهد برد. استفاده منظم از این محصول باعث جلوگیری از تشکیل مجدد آلودگی و رسوبات، افزایش بازده سوخت و بهبود عملکرد موتور نیز خواهد شد.

امتیاز مطلب post
مدیریت

Recent Posts

تعمیر کاتالیزور ام وی ام 550

تعمیر کاتالیزور ام وی ام 550 ام‌ وی‌ ام ۵۵۰، یکی از خودروهای برجسته و…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور مزدا 323

تعمیر کاتالیزور مزدا 323 مزدا ۳۲۳ یک خودروی کوچک تولید شده توسط شرکت مزدا است.…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور سوزوکی ویتارا

تعمیر کاتالیزور سوزوکی ویتارا سوزوکی ویتارا یک خودروی کراس‌اوور چهار چرخ محرک (4WD) است که…

3 هفته ago

تعمیر کاتالیزور پژو ۲۰۶

تعمیر کاتالیزور پژو ۲۰۶ پژو ۲۰۶، یکی از خودروهای محبوب و پرفروش در ایران در…

3 هفته ago

تعمیر کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰

تعمیر کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰ چری کیو کیو ۳ با نام تجاری ام وی…

3 هفته ago

تعمیر کاتالیزور پراید

تعمیر کاتالیزور پراید تعمیر کاتالیزور پراید یکی از خدمات اصلی برای افرادی است که خودروی…

3 هفته ago