Categories: خودرو

تعمیر شستشوی کاتالیزور سمند ef7

تعمیر شستشوی کاتالیزور سمند ef7

چگونه کاتالیست سمند ef7 را تعمیر کنیم؟
کاتالیزور یکی از اجزای اصلی سیستم اگزوز خودرو است که به آن کاتالیزور نیز می گویند. این بخش حیاتی وظیفه تصفیه گازهای سمی و آلاینده های حاصل از احتراق و تبدیل آنها به گازهای ایمن یا کم خطر را بر عهده دارد. می توان گفت که کاتالیزور فیلتر شگفت انگیزی است که از هوا و محیط زیست در برابر گازهای گلخانه ای تولید شده توسط موتور خودرو محافظت می کند. این قطعه حیاتی طول عمر بالایی دارد اما ممکن است بر اثر عوامل مختلفی دچار اختلال شود و نتواند عملکرد خود را انجام دهد. در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر کاتالیست سمند ef7 صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.
علت خرابی کاتالیست چیست؟
خودروسازان کاتالیزور خودرو را به گونه ای طراحی و تولید کرده اند که دوام بالایی داشته باشد. اما گاهی اوقات، عناصر خاصی می توانند در عملکرد کاتالیزور اختلال ایجاد کنند، کارایی آن را کاهش دهند یا آن را از کار بیاندازند.

تعمیر کاتالیست سمند ef7 همیشه امکان پذیر نیست و تنها در صورتی می توان امیدوار بود که شبکه لانه زنبوری کاتالیست آسیب نبیند. در غیر این صورت باید کاتالیست را تعویض کنید.

در ادامه به بررسی عوامل خرابی کاتالیزور خودرو با هم می پردازیم.

موتور ماشین مشکل داره
ممکن است تعجب کنید، اما در بسیاری از موارد، خرابی کاتالیست به دلیل وجود مشکل در موتور خودرو ایجاد می شود. اگر واشرهای موتور ساییده شود، سوپاپ های آن نشتی داشته باشد و پیستون آسیب ببیند، این باعث می شود روغن یا مایع خنک کننده وارد اگزوز شده و وارد کاتالیزور شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، در مدت زمان کوتاهی، دوده و سایر آلاینده ها منافذ شبکه آلوئولی را مسدود کرده و از جریان گازهای خروجی موتور جلوگیری می کنند. به همین دلیل کاتالیزور نمی تواند آنها را به خوبی تصفیه کند و کارایی خود را از دست می دهد. اگر برای تعمیر کاتالیست سمند ef7 در اسرع وقت اقداماتی انجام ندهید، علاوه بر کاتالیست، ممکن است موتور خودرو نیز آسیب جدی ببیند.

تعمیر شستشوی کاتالیزور سمند ef7 و علت خرابی کاتالیست چیست؟

ضربات فیزیکی
از دیگر عوامل خرابی کاتالیست می توان به ضربه های فیزیکی به این قسمت حساس اشاره کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که خودروی خود را در جاده های ناهموار و پر دست انداز رانندگی می کنید، توجه داشته باشید که احتمال برخورد با کاتالیزور وجود دارد. اگر خوش شانس باشید و ضربه ضعیف باشد، کاتالیزور آسیب قابل توجهی نخواهد دید. اما ضربه های قوی باعث خرد شدن توری لانه زنبوری می شود و تعمیر کاتالیست سمند ef7 فایده ای ندارد.

احتراق ناقص و امکان تعمیر کاتالیست سمند ef7
احتراق ناقص می تواند دلیل دیگری برای خرابی کاتالیست خودرو باشد. هنگامی که احتراق در سیلندر خودرو ناقص باشد، سوخت خام حاوی گازهای آلاینده وارد کاتالیزور شده و به دلیل حرارت زیاد کاتالیست آتش می گیرد. بنزینی که آتش می گیرد روی شبکه لانه زنبوری تأثیر می گذارد و آن را ذوب می کند. اگر این اتفاق افتاد، کاتالیست سیمانی ef7 باید تعویض شود.

تعمیر شستشوی کاتالیزور سمند ef7 و علائم خرابی آن؟

هنگامی که مبدل کاتالیزوری خودرو خراب می شود، برخی از مهم ترین علائم و نشانه هایی که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم را نشان می دهد.

بررسی کنید چراغ موتور روشن شود
امروزه در سیستم اگزوز خودروها از سنسور اکسیژن استفاده می شود. این سنسور وظیفه ارزیابی مقدار اکسیژن موجود در گازهای خروجی از کاتالیزور و اطمینان از سلامت آن را بر عهده دارد. اگر کاتالیزور مشکلی داشته باشد، سنسور اکسیژن به سرعت متوجه آن شده و به کامپیوتر خودرو اطلاع می دهد. کامپیوتر خودرو نیز فرمان روشن شدن چراغ چک را صادر می کند.

اما مشکل اینجاست که علت چراغ چک موتور تنها خرابی کاتالیست نیست و می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. بنابراین در چنین مواقعی باید خودروی خود را نزد یک تعمیرکار مجرب ببرید تا کد خطای آن را با دستگاه عیب یابی بررسی کند.

در صورت بروز مشکل در کاتالیست، ما می توانیم با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته و با کمک تکنسین های حرفه ای و آموزش دیده، کاتالیست خودروی شما را به بهترین شکل و با مناسب ترین قیمت تعمیر کنیم. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیست سمند ef7 با ما تماس بگیرید.

استشمام بوی نامطبوع از اگزوز خودرو امکان تعمیر کاتالیست سمند ef7
بنزین مورد استفاده خودروها حاوی گوگرد است که در هنگام سوختن به سولفید هیدروژن تبدیل می شود. سولفید هیدروژن بوی نامطبوعی دارد اما وقتی از کاتالیزور عبور می کند تجزیه می شود و تنها گاز نیتروژن بی بو باقی می ماند. یک کاتالیزور آسیب دیده نمی تواند سولفید هیدروژن را به خوبی تجزیه کند و مقداری از آن مستقیماً از طریق لوله اگزوز وارد هوا می شود. این زمانی است که بویی شبیه بوی تخم مرغ گندیده احساس می شود. کارشناسان خودرو معتقدند در صورت بروز چنین شرایطی، کاتالیست سمند قابل تعمیر نیست.

افزایش مصرف سوخت
دلایل مختلفی برای افزایش مصرف سوخت خودرو وجود دارد، از جمله خرابی کاتالیزور. زمانی که منافذ شبکه لانه زنبوری به مرور زمان مسدود می شود، درصدی از حجم گاز ورودی به کاتالیست به موتور خودرو باز می گردد و عملکرد آن را مختل می کند. در این حالت راننده احساس می کند که قدرت خودرو کم است و به همین دلیل پای خود را بیشتر روی پدال گاز فشار می دهد. این عمل باعث افزایش مصرف سوخت می شود.

علائم خرابی کاتالیست سمند ef7 چیست؟

راه های تعمیر کاتالیست سمند ef7
راه های مختلفی برای تعمیر کاتالیست سمند ef7 وجود دارد. برخی از این روش ها را می توانید خودتان و با هزینه کم انجام دهید، اما برخی دیگر باید توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود. در این قسمت به چند روش برای تعمیر کاتالیست اشاره می کنیم.

تعمیر شستشوی کاتالیزور سمند ef7 و تعمیر کاتالیست سمند ef7 با تیونینگ ایتالیایی

اولین و ساده ترین راه برای تعمیر مبدل کاتالیزوری خود این است که یک تیونینگ ایتالیایی را امتحان کنید. هدف تیونینگ ایتالیایی گرم کردن مبدل کاتالیزوری به اندازه کافی برای سوختن و از بین بردن ناخالصی ها و دوده باقی مانده در شبکه لانه زنبوری آن است.

کاری که برای اجرای تیونینگ ایتالیایی باید انجام دهید این است که ماشین خود را به یک جاده آرام و صاف ببرید و با سرعت بالا و دور موتور بالا رانندگی کنید. این امر باعث می شود کاتالیزور به دمای مفید خود برسد و بیشترین بازده را داشته باشد. البته رانندگی با احتیاط شرط عقل سلیم است و نباید جان خود و سرنشینان خودرو را به خطر بیندازید.

استفاده از محلول تمیز کننده کاتالیست برای تعمیر کاتالیست سیمانی EF7
روش دیگری که افراد مبتدی می توانند برای تعمیر کاتالیست استفاده کنند، استفاده از محلول های پاک کننده کاتالیست است. این محلول ها توانایی حذف هرگونه آلودگی ناشی از رسوبات دوده و آلاینده های موجود در کاتالیست را دارند. روش استفاده از آنها به این صورت است که وقتی باک بنزین ماشین شما فقط یک چهارم پر است، یک قوطی از آن را در باک خالی کنید، سپس باک را دوباره پر کنید. پس از آن، ماشین را با یک باک پر بنزین برانید تا محلول تمیزکننده کار خود را انجام دهد. اگر مشکل گرفتگی شبکه لانه زنبوری باشد، این مشکل حل می شود.

کاتالیزور شستشوی سیمان ef7
راه حل سومی که برای تعمیر کاتالیست سمند ef7 به شما ارائه می کنیم شستشوی آن است. اما این کار چندان آسان نیست و نیاز به مهارت و تجربه دارد. زیرا کاتالیزور باید حذف شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم خودروی خود را به ما بیاورید تا تکنسین های متخصص ما بتوانند آن را با ابزار استاندارد باز کرده و کاتالیست را با محلول های مخصوص شستشو دهند. شستشوی کاتالیست سیمانی ef7 باید با مواد استاندارد انجام شود تا به سایر قسمت های این قطعه آسیبی وارد نشود. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیست سمند ef7 با ما تماس بگیرید.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد کاتالیست و علل و علائم خرابی آن صحبت کردیم و به تعمیر کاتالیست سمند ef7 پرداختیم. کاتالیزور نقش منحصر به فردی در کاهش آلایندگی خودرو دارد. به همین دلیل باید نگهداری و تعمیر به موقع آن جدی گرفته شود. در صورتی که کاتالیزور خودروی شما معیوب باشد، آماده ایم با تجهیزات پیشرفته آن را عیب یابی کرده و در اسرع وقت و به بهترین نحو آن را تعمیر کنیم. برای تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تعمیر کاتالیزور سمند

کاتالیزور سمند ef7

امتیاز مطلب post
مدیریت

Recent Posts

تعمیر کاتالیزور ام وی ام 550

تعمیر کاتالیزور ام وی ام 550 ام‌ وی‌ ام ۵۵۰، یکی از خودروهای برجسته و…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور مزدا 323

تعمیر کاتالیزور مزدا 323 مزدا ۳۲۳ یک خودروی کوچک تولید شده توسط شرکت مزدا است.…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور سوزوکی ویتارا

تعمیر کاتالیزور سوزوکی ویتارا سوزوکی ویتارا یک خودروی کراس‌اوور چهار چرخ محرک (4WD) است که…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور پژو ۲۰۶

تعمیر کاتالیزور پژو ۲۰۶ پژو ۲۰۶، یکی از خودروهای محبوب و پرفروش در ایران در…

2 هفته ago

تعمیر کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰

تعمیر کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰ چری کیو کیو ۳ با نام تجاری ام وی…

3 هفته ago

تعمیر کاتالیزور پراید

تعمیر کاتالیزور پراید تعمیر کاتالیزور پراید یکی از خدمات اصلی برای افرادی است که خودروی…

3 هفته ago