تعمیر کاتالیزور سمند ef7:

کاتالیزور سمند ef7، یکی از اجزای اصلی سیستم اگزوز خودروی سمند محسوب می‌ گردد که آن را با نام کاتالیست نیز می‌ شناسند. وظیفه این قطعه حیاتی این است که گازهای سمی و آلاینده‌ ناشی از احتراق را تصفیه نماید و به گازهای بی‌خطر یا کم‌خطر تبدیل نماید. ممکن است بتوان گفت که کاتالیزور، یک فیلتر شگفت‌انگیز می باشد که هوا و محیط‌زیست را از گازهای گلخانه‌ای تولید شده در موتور خودرو، مصون نگاه خواهد داشت. این قطعه حیاتی، داری عمری طولانی می اشد، اما امکان دارد در اثر عوامل گوناگونی دچار اختلال گردد و از عهده انجام وظیفه خود بر نیاید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد کاتالیزور سمند ef7، تعمیر کاتالیزور سمند، خرید کاتالیزور و هرآنچه مربوط به کاتالیزور خودروها می باشد صحبت نمائیم  پس لطفا تا پایان همراه ما باشید.

علت خرابی کاتالیزور سمند ef7 چه می باشد؟

خودروسازان، کاتالیزور خودرو را به گونه‌ای طراحی و تولید می نمایند که دارای دوام بالایی باشد. اما در بعضی مواقع پیش خواهد آمد که می‌تواند در عملکرد کاتالیزور اختلال ایجاد نماید و کارایی آن را کاهش دهد یا آن را کلا از کار بیندازد.

تعمیر کاتالیزور سمند ef7  در بیشتر مواقع امکان‌پذیر نمی باشد و تنها زمانی می‌توان به تعمیر آن امیدوار باشید که شبکه لانه زنبوری کاتالیزور آسیب ندیده باشد. درغیر این‌صورت حتما باید کاتالیزور را تعویض نمائید.

در ادامه عوامل خرابی کاتالیزور خودرو را با هم بررسی خواهیم کرد.

وجود ایراد در موتور خودرو و نیاز به تعمیر کاتالیزور سمند ef7

شاید تعجب نمائید، اما در بسیاری موارد، خرابی کاتالیزور ناشی از وجود ایراد در موتور خودرو می باشد. اگر واشرهای موتور فرسوده باشند، سوپاپ‌های آن آب‌بندی نشده باشد و پیستون نیزخراب باشد، باعث خواهد شد تا روغن یا مایع خنک‌کننده به اگزوز نفوذ نماید و وارد کاتالیزور گردد. زمانی که چنین اتفاقی رخ  خواهد داد، در مدت کوتاهی، دوده‌ها و آلاینده‌های دیگر منافذ شبکه لانه زنبوری را مسدود می‌ نماید و مانع از عبور راحت جریان گازهای خروجی از موتور می‌گردند. به‌همین‌خاطر کاتالیزور قادر نخواهد بود تا آن‌ها را به خوبی تصفیه نماید و کارایی خود را از دست خواهد داد. اگر هرچه زودتر اقدامی برای تعمیر کاتالیزور سمند ef7 نکنید، علاوه بر کاتالیزور امکان دارد موتور خودرو نیز با آسیب‌دیدگی جدی مواجه گردد.

کاتالیست آریزو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

برای مطالعه بیشتر: سرویس کاتالیزور

آیا ضربات فیزیکی باعث خواهد شد تا به کاتالیزور سمند ef7 نیاز پیدا کنید:

آیا ضربات فیزیکی باعث خواهد شد تا به کاتالیزور سمند ef7 نیاز پیدا کنید:از عوامل دیگر خرابی کاتالیزور، می‌توان به وارد شدن ضربات فیزیکی به این قطعه حساس اشاره نمائیم. اگر جزء آن دسته از اشخاصی می باشید که با خودروی خود، بیش از اندازه از مسیرها و جاده‌های ناهموار و دارای دست‌انداز عبور می‌نماید، بهتر است بدانید که احتمال برخورد ضربه به کاتالیزور وجود دارد. اگر شانس بیاورید و ضربه ضعیف باشد، کاتالیزور آسیب جدی نخواهد دید. اما ضربات محکم  قادر خواهند بود تا باعث خرد شدن شبکه لانه زنبوری گردند و تعمیر کاتالیزور سمند ef7 در این مواقع فایده‌ای نخواهد داشت و حتما باید تعویض انجام شود..

آیا بین احتراق ناقص و امکان تعمیر کاتالیزور سمند ef7 رابطه ای هست؟

احتراق ناقص می‌تواند از دلایل دیگر خرابی کاتالیزور خودرو باشد. وقتی احتراق در سیلندر خودرو به‌صورت ناقص انجام گردد، مقداری سوخت خام همراه گازهای آلاینده وارد کاتالیزور  خواهد شد و به دلیل حرارت بالایی که در کاتالیزور وجود دارد، آتش  خواهد گرفت. آتش گرفتن بنزین، شبکه لانه زنبوری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث ذوب شدن آن خواهد شد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، کاتالیزور سمند ef7 باید تعویض گردد.

چرا تعمیر کاتالیزور سمند ef7 را به کاتالیست وان بسپارید؟

کاتالیست وان یک مرکز تخصصی می باشد که سال ها است فقط به صورت تخصصی بر روی کاتالیزور فعالیت کرده و تعمیر کاتالیزور, خرید و فروش کاتالیزور، تعویض کاتالیزور و هرآنچه مربوط به کاتالیزور می شود را به بهترین نحو انجام می دهد چرا که از افراد حرفه ای بهره مند است و همچنین از دستگاه های مدرن اسفاده می نماید.

5/5 - (1 امتیاز)