در این مقاله که توسط گروه تخصصی کاتالیست وان تقدیم نگاه مهربانتان خواهد شد به بررسی عملکرد کاتالیست سمند، نحوه تعمیر کاتالیزور سمند و… خواهیم پرداخت. ما روش های تعمیر کاتالیست  را بررسی و آنها را با هم مقایسه کردیم.

نقش کاتالیزور چیست؟ و اهمیت تعمیر کاتالیزور سمند

سال هاست که قوانین و استانداردهای خودروسازی در اکثر کشورهای جهان باعث شده است که در خودروها از قطعه مهمی به نام کاتالیزور و همچنین سیمان که نقش اساسی در خودرو دارد استفاده شود. کاتالیزور بخشی است که حاوی شبکه لانه زنبوری از پالادیوم، رودیوم یا پلاتین است که فلزات بسیار گرانبهایی هستند. در حین کار موتور احتراقی گازهای آلاینده خطرناکی تولید می شود که در صورت ورود به هوا باعث آلودگی محیط زیست شده و زندگی ما را با مشکل مواجه می کند. کاتالیزور سمند با تصفیه این گازها و تبدیل آنها به گازهای کم خطر این مشکل را حل کرد.

کاتالیست سمند کجاست؟ ( تعمیر کاتالیزور سمند )

کاتالیست سمند کجاست؟ ( تعمیر کاتالیزور سمند ) در حین کار موتور و سیلندرها، گازهای حاصل از احتراق سوخت باید از خودرو خارج شود. بنابراین سیستم اگزوز و لوله های آن چنین کاری را انجام می دهند و گازها را تخلیه می کنند. کاتالیزور سیمانی نیز در مسیر خروجی اگزوز تعبیه شده است تا آلاینده های تولید شده قبل از خروج از خودرو و سپس ورود به هوا تا حد امکان تصفیه شوند. در این صورت از آلودگی بیش از حد هوا جلوگیری می شود.

علائم خرابی کاتالیست سمند
بوی نامطبوع و گوگردی زیر ماشین را استشمام کنید

قدرت موتور را کاهش دهید

افزایش مصرف سوخت

صدای تق تق از زیر ماشین بشنوید

· بررسی چراغ های خودرو

در صورت خرابی کاتالیست، رعایت تمامی فاکتورهای فوق ضروری نیست. اما وجود چند تای آنها در کنار هم می تواند نشانه ای جدی برای تعمیر کاتالیست سمند باشد. بوی نامطبوع و صدای کلیک از علائم جدی تری هستند زیرا ارتباط مستقیمی با عملکرد کاتالیزور خودرو دارند. اینها نشانه هایی است که نشان می دهد باید مشکل را جدی بگیرید و به تعمیرگاه بروید. اما برای اطمینان بیشتر تعمیرکار باید با استفاده از اسکنر و ابزار عیب یابی خودرو علت اصلی این علائم و روش روشن شدن چراغ چک خودرو را بررسی کند و پس از اطمینان و بررسی فیزیکی کاتالیزور پیشنهاد دهد. بهترین تعمیر روش بر اساس هزینه آن . در صورت مشاهده چنین علائمی وحشت نکنید و در اسرع وقت به تعمیرکار مراجعه کنید زیرا در صورت عدم دقت ممکن است آسیب جدی تری به خودروی سمند شما وارد شود.

تعمیر کاتالیزور زانتیا
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

روش های تعمیر کاتالیزور سمند

میزان خرابی و نوع خرابی کاتالیست سمند متفاوت است. به همین دلیل می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. جزئیات روش های زیر را بخوانید

استفاده از اضافه شارژ سوخت
اولین و ساده ترین استفاده از مکمل های سوخت مخصوص است. این روش زمانی استفاده می شود که شبکه کاتالیزوری رسوب زیاد و گرفتگی قابل توجهی نداشته باشد. روش معمول به این صورت است که ابتدا کمی بنزین داخل باک خالی ماشین بریزید و سپس مقدار اضافی آن را اضافه کنید و بقیه باک بنزین را پر کنید. پس از استارت زدن خودرو و رانندگی چند مایلی، رسوبات و انسدادها به آرامی حل شده و از بین می روند.

نحوه تعمیر کاتالیزور سمند و شستوی آن !!

اگر به دلایل مختلف گرفتگی و ته نشینی زیاد شد و روش قبلی جواب نداد باید کاتالیست سیمان را از خودرو خارج کرده و با محلول های مخصوص شست و شو داد. متأسفانه، برخی از افراد سعی می کنند شن و ماسه کاتالیزور را با استفاده از جوهر نمک شستشو دهند. این می تواند صدمات جدی و جبران ناپذیری به کاتالیست و سایر قسمت های خودرو وارد کند. بنابراین حتما به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید.

تعمیر کاتالیزور سمند و تعویض آن

اگر کاتالیست سمند ضربه محکمی خورده و شبکه لانه زنبوری آن کاملا از بین رفته است، متاسفانه کاری نمی توان کرد و باید به فکر حذف کاتالیست سمند خود باشید.

هزینه تعمیر کاتالیست سمند

با توجه به روش هایی که توضیح دادیم و میزان خرابی کاتالیست نمی توانیم قیمت گذاری دقیقی برای تعمیر کاتالیست سمند ارائه کنیم. تعمیرکار پس از مراجعه به تعمیرگاه و بررسی میزان خسارت، مدت زمان تعمیر و هزینه آن را مشخص می کند. اما اگر می خواهید قیمت تقریبی آن را بدانید با گروه تخصصی کاتالیست وان به شماره   09128385256 تماس حاصل نمائید.

مرکز تخصصی کاتالیست وان اولین مرکز شستشو و تعمیر کاتالیست شرق تهران
گروه تخصصی کاتالیست وان با کادری مجرب در زمینه خدمات تعمیر انواع کاتالیست در کنار شما خواهد بود. کارکنان ما ماشین شما را به دقت بررسی می کنند و تمام اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام می دهند. با پشت سر گذاشتن ماشین خود به رانندگی ایمن ادامه دهید.

کاتالیزور سمند ef7

سرویس کاتالیزور

 

5/5 - (1 امتیاز)