تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 
کاتالیزور L90 بخش بسیار مهمی از سیستم کنترل آلایندگی این خودرو است. معمولا این قطعه عمری برابر با عمر مفید خودرو دارد اما گاهی اوقات به دلایل مختلف از کار می افتد. بهترین کاری که می توانید در چنین مواقعی انجام دهید این است که از علائم آن آگاه باشید و اگر مشکوک به ایراد کاتالیست هستید، به یک مرکز معتبر تعمیر کاتالیست L90 مراجعه کنید. در آنجا تکنسین ها می توانند با استفاده از دستگاه عیب یابی الکترونیکی منبع مشکل را بیابند و در صورت امکان آن را تعمیر کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد تعمیر کاتالیست L90 صحبت کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

کاتالیزور چیست؟
شاید از مدرسه شیمی به یاد داشته باشید که کاتالیزور ماده ای است که باعث واکنش شیمیایی می شود. مبدل کاتالیزوری L90 از این اصل استفاده می کند و از مواد کاتالیزوری برای تصفیه گازهای مضر موتور قبل از خروج از اگزوز استفاده می کند.

به طور کلی، یک مبدل کاتالیزوری شبیه صدا خفه کن اگزوز است، اما باریکتر و کوچکتر است. در خودروهای مدرن معمولاً این قطعه دقیقاً در کنار موتور قرار می گیرد تا سریعتر گرم شود. مبدل کاتالیزوری خودرو زمانی که کاملاً گرم است بهترین عملکرد را دارد، بنابراین نصب آن در نزدیکی موتور، جایی که دما بالاتر است منطقی است.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 و چرا خودروها به کاتالیزور نیاز دارند؟

اگزوز خودرو آلاینده های سمی تولید می کند که در صورت انتشار در هوا به محیط زیست آسیب می رساند، برای سلامتی انسان خطرناک است و باعث دود و باران اسیدی می شود.

این آلاینده ها عمدتا عبارتند از:

هیدروکربن ها
مونوکسید کربن
اکسیدهای نیتروژن
از دهه 1950، خودروسازان تلاش کردند تا راه های جدیدی برای کاهش آلایندگی خودروها بیابند. در سال 1975 کاتالیزور اختراع شد و امروزه مهمترین عنصر سیستم کنترل آلایندگی خودرو است. امروزه همه خودروهای جدید باید استانداردهای آلایندگی یورو را داشته باشند که برای کاهش آلایندگی اگزوز طراحی شده است. در صورتی که کاتالیست مشکل داشته باشد باید در اسرع وقت تعمیر شود تا آلودگی وارد هوا و محیط نشود. تیم متخصص و حرفه ای ما کاتالیست L90 را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تعمیر می کند. برای اطلاع از هزینه تعمیر کاتالیست L90 با ما تماس بگیرید.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 و نحوه عملکرد کاتالیزور

کاتالیزور با شکستن ترکیبات مضر آزاد شده توسط موتور خودرو، یک عملکرد حیاتی را انجام می دهد. داخل محفظه فلزی آن معمولاً دو بلوک سرامیکی وجود دارد که شبیه لانه زنبوری است. سطوح این بلوک های سرامیکی با فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم پوشیده شده است.

از آنجایی که کاتالیزور در نزدیکی موتور قرار دارد، بلوک های سرامیکی گرم می شوند و یک واکنش شیمیایی رخ می دهد. این واکنش گازهای سمی را تجزیه می کند و آنها را قبل از انتشار در هوا به دی اکسید کربن و بخار آب تبدیل می کند.

تعمیر کاتالیست L90

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 و علت خرابی کاتالیست چیست؟

با گذشت زمان، دوده کربن می تواند در داخل کاتالیزور L90 جمع شود و باعث مسدود شدن آن شود. همچنین ممکن است این قسمت حساس در اثر عوامل دیگری مانند گرمای بیش از حد، آلاینده ها و شوک آسیب ببیند. اگر می خواهید بدانید امکان تعمیر کاتالیست L90 وجود دارد یا خیر، باید از تعمیرکار متخصص و با تجربه ای که در این زمینه فعالیت می کند کمک بگیرید.

آلاینده هایی که باعث خرابی مبدل کاتالیزوری می شوند می توانند شامل نشت روغن و مایع خنک کننده به داخل موتور باشند. سپس این مایعات وارد مبدل کاتالیزوری شده و آن را مسدود می کنند. به این ترتیب عبور گازها از شبکه آلوئولی محدود می شود. اگر جریان اگزوز مختل شود، هوای کمتری وارد موتور می شود و خودرو آنطور که باید خوب و کارآمد کار نمی کند.

علاوه بر این، ورود مقادیر بیش از حد سوخت خام به مبدل کاتالیزوری به دلیل احتراق ناقص یا نشت دریچه خروجی باعث آتش گرفتن سوخت خام در دهانه کاتالیزور و ذوب شدن شبکه لانه زنبوری می شود. در چنین حالتی امکان تعمیر کاتالیست L90 وجود ندارد و باید تعویض شود.

نمای بیرونی مبدل کاتالیزوری نیز می تواند در اثر تصادفات جاده ای، سرعت گیرها یا چاله ها آسیب ببیند.

هزینه تعمیر کاتالیزور چقدر است؟
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 و علائم خرابی آن

علائم خرابی کاتالیست L90 عبارتند از:

عملکرد ضعیف موتور
کاهش سرعت خودرو
دود سیاه از اگزوز خارج می شود
بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد که از اگزوز می آید را حس کنید
گرمای بیش از حد زیر ماشین
خوشبختانه، اکثر خودروهای مدرن دارای یک سیستم عیب یابی داخلی هستند که از سنسورهای اکسیژن برای تشخیص تغییرات در گازهای خروجی اگزوز استفاده می کند. بنابراین، اگر مبدل کاتالیزوری به درستی کار نکند، چراغ چک موتور روشن می شود.

اگر مشکوک به ایراد از کاتالیست خودروی خود هستید آن را برای بررسی به مرکز تخصصی تعمیرات کاتالیست ببرید تا تکنسین های مجرب و آموزش دیده ما با دستگاه های مدرن و پیشرفته قطعات مختلف آن را بررسی کرده و در صورت امکان کاتالیست L90 را تعمیر کنند. انجام دادن

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 و چگونه کاتالیست L90 را تعمیر کنیم؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 و چگونه کاتالیست L90 را تعمیر کنیم؟

اگر سطوح غیر قابل قبولی از آلاینده های مضر از اگزوز خارج شود، خودروی شما خراب می شود. بنابراین باید در سریع ترین زمان ممکن کاتالیست L90 خود را تعمیر کنید، به خصوص اگر بیشتر سفرهایی که با خودروی خود انجام می دهید کوتاه و بین شهری باشد.

برای رفع گرفتگی کاتالیزور می توانید از افزودنی های سوخت استفاده کنید. به سادگی مقداری از این مکمل ها را داخل مخزن گاز بریزید و سپس خواهید دید که گرفتگی کاتالیزور برطرف می شود.

همچنین توصیه می کنیم برای مدتی از سوپر بنزین به عنوان سوخت خودرو استفاده کنید. این نوع بنزین امکان پاکسازی هرگونه آلودگی از شبکه لانه زنبوری کاتالیست L90 را فراهم می کند.

راه دیگر تعمیر کاتالیست L90 رانندگی با سرعت بالا و دور موتور بالا در بزرگراه ها و بزرگراه ها است. این به کاتالیزور اجازه می دهد تا به دمای مطلوب برسد و تمام آلاینده ها را حذف کند. البته رانندگی با سرعت زیاد نباید خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی باشد و جان شما و سرنشینان خودرو را به خطر بیندازد.

بهترین راه برای تعمیر کاتالیست ال 90 این است که خودرو را نزد تعمیرکاران حرفه ای ما ببرید تا مانند روز اول آن را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت تعمیر کنند. برای اطلاع از قیمت تعمیر کاتالیست L90 با ما تماس بگیرید.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90 و قبل از تعمیر کاتالیست L90 چه باید کرد؟

گاهی اوقات با چند مرحله ساده متوجه می شوید که کاتالیست L90 قابل تعمیر است یا باید به فکر خرید کاتالیست جدید باشید. این تست های ساده عبارتند از:

تعیین میزان آلودگی شبکه لانه زنبوری کاتالیست: اگر کاتالیزور L90 بیش از حد با رسوبات کربن مسدود شده باشد، ممکن است موتور کار نکند. در مورد تعمیر کاتالیست L90 و علائم خرابی این قطعه حیاتی صحبت کردیم. همچنین نحوه تشخیص تعمیر مبدل کاتالیزوری را توضیح دادیم. کاتالیزور قطعه حساسی است که نیاز به نگهداری و مراقبت مداوم دارد. بنابراین توصیه می کنیم که خودرو خود را به صورت دوره ای به یک مرکز خدمات کاتالیست معتبر ببرید تا تکنسین ها عملکرد و کارایی آن را بررسی کرده و در صورت مشاهده هر گونه مشکل به سرعت مشکل را برطرف کنند. اگر می خواهید عمر کاتالیست L90 را افزایش دهید، توصیه های ما را جدی بگیرید و خودرو خود را برای بازدیدهای حرفه ای به مرکز تخصصی و پیشرفته ما بیاورید. منتظر دیدار شما هستیم.

سخن آخر درباره تعمیر و شستشوی کاتالیزور ال 90

در این مقاله در مورد تعمیر کاتالیست L90 و علائم خرابی این قطعه حیاتی صحبت کردیم. همچنین نحوه تشخیص تعمیر مبدل کاتالیزوری را توضیح دادیم. کاتالیزور قطعه حساسی است که نیاز به نگهداری و مراقبت مداوم دارد. بنابراین توصیه می کنیم که خودرو خود را به صورت دوره ای به یک مرکز خدمات کاتالیست معتبر ببرید تا تکنسین ها عملکرد و کارایی آن را بررسی کرده و در صورت مشاهده هر گونه مشکل به سرعت مشکل را برطرف کنند. اگر می خواهید عمر کاتالیست L90 را افزایش دهید، توصیه های ما را جدی بگیرید و خودرو خود را برای بازدیدهای حرفه ای به مرکز تخصصی و پیشرفته ما بیاورید. منتظر دیدار شما هستیم.

تعمیر کاتالیزور volvo xc90

تعمیر کاتالیزور ماکسیما

امتیاز مطلب post