کاتالیزور لیفان 620 چیست؟

تعداد زیادی از رانندگان خودروها از اهمیت وجود کاتالیزورها نظیر :کاتالیزور لیفان 620 بی‌اطلاع می باشند به همین خاطر گروه تخصصی کاتالیست وان که سال‌ها است در زمینه فروش، تعمیر و تعویض کاتالیزور فعالیت داشته تصمیم گرفته تا در این‌باره مقاله جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا درباره نحوه عملکرد کاتالیزور، اهمیت آن, تعمیرکاتالیزور و… اطلاعات بیشتری را داشته باشید.

کاربرد کاتالیزور لیفان 620 چیست؟

کاتالیست یا مبدل کاتالیستی قطعه‌ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار خواهد گرفت و طی یک سری واکنش های شیمیایی با تبدیل گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو به گازهای بی ضرر یا کم خطرتر، از آلودگی هوا جلوگیری می نماید.

باید بدانید که کاتالیزورها دارای نوع های مختلفی می باشند و واکنش های شیمیایی هر کدام از نوع‌های آن بسته به نوع موتور و سوخت مصرفی نیز متفاوت خواهد شد. مثلا مبدل برای خودروهای گازوئیلی طوری طراحی شده اند که در آن واکنش های اکسیداسیون انجام می گردد.

لازم به ذکر است که طی انجام این واکنش ها، مونو اکسید کربن، مشتقات اکسید نیتروژن، و کربوهیدرات های حاصل از احتراق ناقص سوخت، به دی اکسید کربن، نیتروژن، و آب تبدیل می گردد

کاتالیزورها نظیر کاتالیزور لیفان 620 بالا ترین عملکرد را در خودروها دارا می باشند، اگرچه در ژنراتورها، لوکوموتیوها، کامیون ها، و هواپیماها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که، کاتالیزورها  در حقیقت در راستای پیروی از مقررات دولتی و زیست محیطی مبنی بر رعایت حداکثر میزان آلایندگی خودروها ابداع گشته اند.

اجزای تشکیل‌دهنده کاتالیزور لیفان 620 را می شناسید؟

اجزای تشکیل‌دهنده کاتالیزور لیفان 620 را می شناسید؟کاتالیزورها قطعات ارزشمندی می باشند که به خاطر ساخته شدن ازفلزهای گرانبها قیمت بالایی دارند فلزاتی نظیر: پلاتین، رودیم، پالادیم و همینطور فلزهایی نظیر آهن، منگنز، نیکل، مس و عنصر سدیم در کاتالیزورهای سه ­گانه به عنوان بافر و ذخیره­ کننده و آزاد کننده اکسیژن به کار خوهند رفت و مخلوط گاز را همواره در حد نقطه استوکیومتری نگه خواهند داشت زیرا  در حول این نقطه کاتالیزورهای سه گانه بیشترین کارایی را دارا می باشد.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور لیفان X60

نحوه رفع خطای کاتالیزور لیفان 620 چگونه است؟

به خاطر نامرغوب بودن بنزین‌ها ، کاتالیزورهای خودروها نظیر کاتالیزور لیفان 620 با گذشت زمان دچار گرفتگی می شود متاسفانه بعضی مالکین خودرو به جای تعمیر کاتالیزور یا تعویض این قطعه ارزشمند آن را خالی می نمایند. یا در بعضی مواقع از هدرز برای افزایش شتاب خودرو استفاده می نمایند.

کاتالیزور از چیست
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

خودروهای یورو 4 که دارای دو سنسور اکسیژن می باشند بعد از تخلیه کاتالیزور یا نصب هدرز چراغ چک با خطای کاتالیزور روشن می گردد،گروه تخصصی کاتالیست وان با دانش فنی خود در زمینه ریمپ ایسیو قادر می باشد تا این خطا را برطرف کند.

بهتر است بدانید که تخلیه کاتالیزور اصلا از سوی گروه کاتالیست مورد تایید نبوده زیرا  آلایندگی زیادی با حذف کاتالیزور تولید می گردد و همینطور باعث آسیب به دیگر قطعات خودرو نیز می شود.

توجه داشته باشید که در خودروهای لیفان 620 و X60 که دارای موتور 1800 می باشندخطای کاتالیزور از شایع ترین ایرادات این خودرو است البته این ایراد با ریمپ ایسیو برطرف می گردد ، درخودروهای 207 و 206 این خطا بعد از نصب هدرز مشاهده خواهد شد که با ریمپ ایسیو قادر خواهید بود آن را رفع کنند.

نقش اگزوز خودرو چیست؟

کارآیی اصلی اگزوزها در خودورها، جمع آوری و خارج کردن دودهای حاصل از واکنش های شیمیایی در سیلندر است، البته اگزوزها عملیات دیگری نیز در خودرو انجام خواهند داد نظیر: کاهش آلایندگی، کاهش دما و کاهش صدا. توجه نمائید که  یکی از مهم ترین وظایف اگزوز، کم شدن صدای ایجاد شده توسط موتور خودرو است.

صدای زیاد اگزوز احتمالاً خبر از یک نشتی در اگزوز خودرو می دهد. پیدا کردن و رفع نشتی مورد نظر در خودرو می تواند به طور مؤثری در کاهش صدای اگزوز نقش داشته باشد.

اگر اگزوز خودروی شما در حالت طبیعی نیز صدای بلندی تولید می‌ نماید، دلیل آن را می توانید از کارخانه‌ی تولیدی آن جویا شوید و برای حل آن نیز کافی است یک صدا خفه کنِ اگزوز روی آن نصب کنید.

سخن آخر: شما عزیزان با خرید اورجینال کاتالیزور لیفان 620 از گروه تخصصی کاتالیست وان با قیمتی مناسب تا مدت‌ها از تعمیر کاتالیزور بی‌نیاز می شوید

 

 

امتیاز مطلب post