تعمیرکاتالیزور مزدا 3 را در کمترین زمان ممکن با گروه تخصصی کاتالیست وان انجام دهید، اگر خرابی موتور به موقع تعمیر نگردد، یکی از دلایل مهم خرابی مبدل های کاتالیزوری می باشد. شرایط مخرب ایجاد شده توسط سیلندر ناقص موتور قادر خواهد بود تا عمر مفید کاتالیزورها  را سالها کم کند یا حتی در بعضی مواقع بدتر، مبدل را ذوب نماید.

تعمیرکاتالیزور مزدا 3 و کاربرد کاتالیزور؟

پیش از اینکه درباره تعمیرکاتالیزور مزدا 3 توضیحاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم بهتر است بدانید که، کاتالیزورها یک دستگاه کنترل آلایندگی می باشند که در سیستم اگزوز موتورهای بنزینی یا دیزلی نصب خواهن شد هدف آن کم کردن انتشار آلاینده‌های مضر نظیر مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن‌هایی می باشد که از طریق اگزوز خودرو در محیط منتشر خواهند شد.

کاتالیزورها با تبدیل آلاینده های مضر به مواد کم خطرتر از طریق یک واکنش شیمیایی کار خواهند کرد. در داخل این قطعات کاربردی دو نوع کاتالیزور وجود خواهد شد: کاتالیزور احیا و کاتالیزور اکسیداسیون.

کاتالیزور احیا میزان اکسیدهای نیتروژن در اگزوز را کم خواهد کرد، در صورتیکه کاتالیزور اکسیداسیون مونوکسید کربن و هیدروکربن ها را به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل نمابد.

از بعضی جهات می توان گفت که این قطعات ارزشمند خودرو نظیر موتور عمل خواهند کرد. کاتالیزورها، مولکول های هیدروکربن را با اکسید کردن هیدروژن و کربن به H2O و CO2 تجزیه خواهند کرد.

زمانیکه محتویات موجود در مبدل حدود 50 قسمت در میلیون هیدروکربن در 1٪ O2 موجود باشد، مخلوط موجود در مبدل یک واکنش شیمیایی را حفظ خواهد کرد

این واکنش انرژی گرمایی کافی برای حفظ مبدل در دمای “پخت” تولید می نماید

برای مطالعه بیشتر: تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207

علائمی که نشان می دهند به تعمیرکاتالیزور مزدا 3 نیاز دارید!

درباره تعمیرکاتالیزور مزدا 3، بهتر است بدانید که زمانی که کاتالیزورهای سه طرفه دچار آسیبشوند، بارزترین جلوه آن این می باشد که از قسمت عقب خودرو بوی بسیار تندی متصاعد می گردد.

چرا که مواد مضر نظیر دی اکسید گوگرد را نمی توان فیلتر کرد و مهم ترین چیز ایجاد آلودگی غیرقابل برگشت می باشد، کاتالیزورهای سه طرفه را به موقع بررسی نمائید تا ببینید مسدود گشته یا آسیب دیده است اگر هر کدام از موارد وجود داشت حتما به یک مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه نمائید.

وسایل نقلیه ای که در شهر تردد می نماید به خاطر کیفیت پایین سوخت و ازدحام جاده، احتمالاً مشکلاتی نظیر عمر کوتاه و گرفتگی آسان کاتالیزور خودرو را به همراه خواهند داشت که مستقیماً بر عملکرد طبیعی سنسور اکسیژن تأثیر گذار خواهد بود و باعث خواهند شد تا سنسور اکسیژن به طور دقیق کنترل نگردد .

بررسی مهم ترین ویژگی ها و ایرادات پژو 206
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

مصرف سوخت، هوای ورودی و احتراق بر این اساس افزایش پیدا خواهد کرد به علاوه بر حجم هوای ورودی تاثیر گذار خواهد بود و باعث افت قدرت موتور و ضعیف شدن شتاب می گردد.

از آنجا که گاز خروجی قادر نخواهند بود تا به موقع تخلیه گردند، به ناچار باعث ایجاد فشار برگشتی و جریان معکوس خواهد شد. زمانی که فشار از مقدار فشار تخلیه موتور بیشتر گردد، به داخل محفظه احتراق پس می رود و موتور تا زمانی که آتش را خاموش کنید تکان می خورد.

توجه نمائید از آنجایی که شتشوی کاتالیزور یکی از مراحل تعمیر کاتالیزور محصوب خواهد شد شما عزیزان می توانید شستشوی کاتالیزور خودروی خود را به کاتالیست وان بسپارید و بهترین خدمات را دریافت نمائید

علامت کلیدی خرابی مبدل کاتالیزوری مزدا 3 چه می باشد؟!

علامت کلیدی خرابی مبدل کاتالیزوری مزدا 3 چه می باشد؟!تعمیرکاتالیزور مزدا 3، در اکثر مواقع کاتالیزورها در طول عمر خودرو دوام خواهند آورد، اما در بعضی مواقع امکان دارد خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

در اکثر مواقع، زمانی که مبدل کاتالیزوری مسدود خواهد شد، این اتفاق در خودروهای قدیمی رخ خواهد داد در نتیجه، گازهای اگزوز خودرو قادر نخواهید بود به صدا خفه کن و سپس از خودرو خارج خواهد شد.

با گذشت زمان، خودروی شما قادر خواهید بود تا از تمام فلزاتی که به عنوان کاتالیزور در مبدل عمل می نماید، استفاده کند که می‌تواند باعث خرابی مبدل  گردد.

چگونه متوجه می شوید که مبدل کاتالیزوری شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؟ در اینجا چند علامت رایج مبدل کاتالیزوری بد یا خراب را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  •  چراغ موتور چک شما روشن می شود
  • راندمان سوخت به طور ناگهانی کاهش می یابد.
  •  وقتی پدال گاز را فشار می دهید، سریع تر نمی رود
  •  ماشین شما به راحتی ، یا اصلاً روشن نمی شود

امیدواریم که مقاله تعمیرکاتالیزور مزدا 3 که توسط کارشناسان گروه تخصصی کاتالیست وان تقدیم نگاه مهربانتان شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

امتیاز مطلب post