شما عزیزان می توانید تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207 خود را با خیال آسوده به گروه تخصصی کاتالیست وان بسپارید تا با کمترین هزینه  بهترین خدمات را دریافت نمائید.

مبدل کاتالیزوری جزء مهمی از سیستم اگزوزمی باشد که برای کم کردن انتشار آلاینده‌های مضر به گازها و بخار آب کمتر مضر عمل می‌نماید.

از سال 1993 این یک الزام قانونی برای همه خودروهای بنزینی می باشد که باید حتما تمامی این خودورها به مبدل کاتالیزوری مجهز گردند. این نیز در سال 2001 برای خودروهای دیزلی اجباری گشت.
مشکلات کاتالیزورها می تواند آلاینده های مضر را افزایش دهد و بازده موتور شما را کم نماید

کاتالیزورها یا همان کاتالیست یکی از حیاتی ترین قسمت های سیستم اگزوز خودرو شما می باسد. بین صدا خفه کن و موتور  واقع گشته است و وظیفه اصلی آن مدیریت و تبدیل آلاینده های مضری می باشد که از اگزوز خودرو شما می آیند به هوای غیر آلوده.

این قطعه ارزشمند تضمین می نماید که انتشار گازهای خروجی از صدا خفه کن به طور قابل توجهی ایمن تر می باسد.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207 و مشکلات مهم آن؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207، مبدل کاتالیزوری یک قطعه خودرو می باشد که معمولا تا ده سال عمر خواهد کرد. با این حال، امکان دارد مسدود گردد، و بیش از حد گرم گردد، آسیب ببیند و آلوده شود.

رایج ترین آلاینده هایی که امکان دارد مبدل کاتالیزوری با آن مواجه گردد، ناشی از بنزین سرب دار می باشد.

از سوی دیگر، کاتالیزورها امکان دارد در اثر نشت مایع خنک کننده، احتراق، واشر سر معیوب یا حتی روغن موتور آلوده گردد.

مبدل کاتالیزوری نیز  قادر می باشد در اثر گرم شدن بیش از حد موتور آسیب ببیند خرابی مبدل کاتالیزوری می تواند موجب افزایش قابل توجه بوی اگزوز گردد.

 برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور دایون Y5

علائمی که نشان می دهد به تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207 نیاز دارید؟چ

علائمی که نشان می دهد به تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207 نیاز دارید؟ اگر متوجه یک یا چند مورد از این علائم که گفته خواهد شد، خودروی خود را معاینه نمائید تا مشخص گردد آیا مبدل کاتالیزوری دچار مشکل گشته یا خیر:

موتور را بررسی نمائید نور اگزوز – در داخل سیستم اگزوز شما، سنسور اکسیژن سطوح اکسیژن را در گازهای خروجی تشخیص خواهد داد. اگر مبدل کاتالیزوری خراب گردد این سطوح تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این موضوع در بیشتر مواقع باعث می گردد تا چراغ چک موتور یا چراغ نماد اگزوز روی داشبورد شما ظاهر گردد

مبدل کاتالیزور یا کاتالیست
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

کم شدن عملکرد موتور – یک مبدل کاتالیزوری معیوب  قادر است تا مستقیماً بر گردش هوا در موتور تأثیر بگذارد. هر گونه ناهماهنگی در نسبت هوا به سوخت می تواند عملکرد موتور را کاهش خواهد داد. این می تواند دلیل کاهش شتاب، آتش سوزی ناقص، افزایش مصرف سوخت و سایر مشکلات گردد

تلاش موتور برای ادامه کار – اگر مواد شیمیایی داخل مبدل کاتالیزوری از هم جدا گردد، می توانند باعث انسداد داخلی شده این می تواند منجر به بالا رفتن فشار برگشتی در سیستم اگزوز گردد که دلیل خواهد بود تا موتور روشن نگشته یا برای روشن ماندن تلاش  نماید.

افزایش انتشار گازهای گلخانه ای – زمانی که مبدل کاتالیزوری می شکند، قادر نخواهد بود تا به درستی آلاینده ها را تمیز نماید این می تواند منجر به زیاد شدن انتشار گازهای گلخانه ای از لوله اگزوز شما گردد به این معنی که گازهای گلخانه ای مضر بیشتری وارد جو زمین خواهد شد.

تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207 و طول عمر آن ؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207، طول عمر مبدل کاتالیزوری بسته به عوامل مختلفی مانند شرایط رانندگی، تعمیرکاتالیزور و نگهداری و کیفیت خود مبدل می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، یک مبدل کاتالیزوری که به خوبی نگهداری گردد می تواند تا 100000 کیلومتر یا بیشتر دوام بیاورد.

در نتیجه، کاتالیزورها نقشی حیاتی در کاهش انتشارات مضر از وسایل نقلیه و حفاظت از محیط زیست دارند.استفاده از آنها در اکثر کشورها  الزامی می باشد و عدم رعایت آن می تواند منجر به جریمه یا مجازات های دیگر گردد.

برای درک اهمیت مبدل های کاتالیزوری و اتخاذ تدابیری برای محافظت از آنها، همه ما می توانیم به حفظ هوای پاک و محافظت از سیاره خود برای نسل های آینده کمک نمائیم.

 

امتیاز مطلب post