تعمیر کاتالیزور تیبا، به عنوان یک مالک خودرو، یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی که باید با آن کنار آئید کاتالیزور معیوب می باشد . نه تنها می تواند باعث روشن شدن چراغ چک موتور شما گردد، بلکه قادر است تا منجر به عملکرد ضعیف موتور و افزایش مصرف سوخت گردد.

بعد از انجام بعضی تحقیقات، به این نتیجه خواهید رسید که دلایل گوناگونی وجودخواهد داشت که مبدل کاتالیزوری امکان دارد خراب گردد. یکی از شایع ترین دلایل بالا رفتن سن خودرو و مسافت پیموده شده می باشد. با گذشت زمان، کاتالیست یا همان کاتالیزور خودرو می‌تواند کارایی کمتری داشته باشد و باعث کاهش عملکرد و در نهایت خرابی خواهد شد.

از دیگر دلایل رایج خرابی مبدل کاتالیزوری سوخت نسوخته در سیستم اگزوز می باشد. این می تواند ناشی از مشکلات گوناگونی باشد، از جمله عملکرد نادرست سنسور اکسیژن، شمع های جرقه زن بد، یا تعمیر و نگهداری ضعیف موتور.

زمانی که سوخت نسوخته وارد مبدل کاتالیزوری می گردد، می تواند باعث داغ شدن بیش از حد کاتالیزور و خرابی آن گردد و منجر به خرابی خواهد شد.

علل رایجی که به تعمیر کاتالیزور تیبا نیاز خواهید داشت؟

علل رایجی که به تعمیر کاتالیزور تیبا نیاز خواهید داشت؟تعمیر کاتالیزور تیبا، نقش مهمی در کاهش آلودگی ناشی از اگزوز خودرو خواهد داشت.

با این وجود، این مؤلفه ها قادر است تا در طول زمان از کار بیفتند و باعث ایجاد مشکلات زیادی گردند. در اینجا شایع ترین دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری را ارائه خواهیم داد.

برای مطالعه بیشتر : کاتالیست آریزو

گرم شدن بیش از حد
موتور بیش از حد گرم خواهد شد، یکی از شایع ترین دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری گرم شدن بیش از حد می باشد. زمانی که مبدل خیلی داغ گردد، می تواند ذوب گردد، ترک بخورد یا تاب بخورد و آن را بی اثر نماید. گرمای بیش از حد می تواند ناشی از عوامل گوناگونی باشد، که در ادامه توضیح خواهیم داد :

مقادیر بیش از حد گاز نسوخته در سیستم اگزوز
نشتی سوپاپ اگزوز یا شمع ناقص
یک سنسور اکسیژن که کار نمی کند
اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، ممکن است نشانه گرمازدگی باشد:

موتور خاموش خواهد شد
بوی تخم مرغ گندیده
صداهای کوبنده از مبدل
آسیب فیزیکی
از دیگر علل شایع خرابی مبدل کاتالیزوری، آسیب فیزیکی می باشد. این می تواند ناشی از زباله های جاده، سرعت گیرها یا سایر موانعی باشد که می توانند به قسمت زیرین ماشین شما برخورد نمایند.

فروش و خدمات کاتالیزور بنز
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

اگر مبدل سوراخ گشته باشد، می تواند جریان گازهای خروجی را محدود نماید و باعث مشکلات عملکرد موتور گردد و باید تعمیر کاتالیزور تیبا انجام گردد.

آلودگی
آلودگی یکی دیگر از عواملی می باشد که می تواند باعث خرابی مبدل کاتالیزوری گردد. این می تواند ناشی از ورود روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز باشد که می تواند کاتالیزور را بپوشاند و کارایی آن را کاهش بدهد. سطح پایین مایع خنک کننده نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود که به مرور زمان به مبدل آسیب خواهد رساند.

در نهایت، مبدل های کاتالیزوری به سادگی قادر خواهند بود تا در طول زمان فرسوده گردند. کاتالیزور داخل مبدل می تواند با آلاینده ها پوشیده شده یا به سادگی در طول زمان شکسته شود و کارایی آن کاهش پیدا کند.

بیشتر مبدل‌ها برای دوام حدود 100000 کیلومتر طراحی گشته اند، اما بسته به شرایط رانندگی و دیگر عوامل می‌تواند متفاوت باشد.

علائم یک مبدل کاتالیزوری خراب چه خواهد بود؟

تعمیر کاتالیزور تیبا، علامت موتور را بررسی نمائید
اگر مشکوک می باشید که مبدل کاتالیزوری خودرو شما خراب گشته، باید به چند علامت توجه نمائید. در اینجا بعضی از رایج ترین علائمی وجود دارد که مبدل کاتالیزوری شما امکان دارد نیاز به تعویض داشته باشد را بیان خواهیم کرد:

چراغ موتور را بررسی نمائید
یکی از رایج ترین نشانه‌های بد بودن مبدل کاتالیزوری، چراغ چک موتور روی داشبورد شما می باشد این نور می تواند در اثر مسائل گوناگونی فعال گردد، اما اگر با هر یک از علائم دیگر ذکر شده در اینجا همراه باشد، احتمالا مبدل کاتالیزوری شما مقصر می باشد.

کاهش عملکرد موتور
اگر خودروی شما به سرعت گذشته شتاب نمی‌گیرد یا وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید متوجه تاخیر شدید، می‌تواند نشانه‌ای از گرفتگی یا خرابی مبدل کاتالیزوری بوده که باید حتما تعمیر کاتالیزور تیبا را انجام بدهید.

یک مبدل خراب می تواند جریان گازهای خروجی اگزوز را محدود نماید و عملکرد کلی خودرو شما را کم کند.

توجه نمائید که با خرید کاتالیزور اورجینال از گروه تخصصی کاتالیست وان می توانید از شر تعمیر کاتالیزور زود هنگام خلاص شوید

امتیاز مطلب post