درباره تعمیر کاتالیزور خودروی شاهین بیشتر بدانید:

خودروی شاهین محصولی است که با حاشیه های بسیار از روز رونمایی تا به امروز مواجه شده است.به همین خاطر گروه تخصصی کاتالیست وان تصمیم به ایجاد این مقاله گرفت تا اطلاعات تکمیل‌تری در این‌باره را در اختیارتان قرار دهد.

از فروردین ماه امسال که این خودرو پا به خیابان های ایران گذاشت، بحث های زیادی درباره مسائل فنی آن شکل گرفته که از جمله آن‌ها خرابی و خاموشی خودرو در حال حرکت بوده ، تا آتش سوزی خودرو، خرابی کاتالیزور این خودرو و… که ما در این مقاله به کاتالیزور این خودرو و نحوه تعمیر آن خواهیم پرداخت:

 تعمیر کاتالیزور خودروی شاهین و معایب آن

کاتالیزور خودروها به دلایلی نظیر: نامرغوب بودن نوع بنزین، آلودگی بیش از حد هوا و.. با گذشت زمان دچار گرفتگی می‌شوند و  مالکین خودرو معمولا به جای تعمیر کاتالیزور و یا تعویض آن متاسفانه اقدام به حذف آن می کنند، در برخی مواقع نیز از هدرز برای افزایش شتاب خودرو استفاده خواهند کرد

در خودروهایی که دارای دو سنسور اکسیژن هستند مانند خودروی شاهین بعد از تخلیه کاتالیزور خودرو یا نصب هدرز چراغ چک خودرو برای نشان دادن وجود مشکل کاتالیزور روشن می‌شود رانندگان محترم برای بر طرف این مشکل حتما باید به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید تا با دانش فنی خود در زمینه ریمپ ایسیو  این خطا را برطرف کنند.

البته بهتر است بدانید که تخلیه کاتالیست از سمت گروه متخصص کاتالیست وان اصلا مورد تایید نبوده چرا که چراکه آلایندگی زیادی را ایجاد خواهد کرد و موجب خواهد شد تا خودرو دجار افت شتاب و خرابی‌های دیگر شود پس پیشنهاد ما به شما عزیزانی که اقدام به حذف کاتالیزور کرده‌اید نصب مجدد این قطعه ارزشمند می‌باشد

در بعضی خودروها که بیشتر خودروهای داخلی و چینی را شامل خواهد شد مانند خودروهای لیفان 620 و X60 و… که از موتور 1800  در طراحی آن‌ها استفاده شده است خطای کاتالیزور یکی از شایع ترین ایرادات در این خودرو ریمپ ایسیو می‌باشد البته لازم به ذکر است که این ایراد می‌تواند به طور کامل برطرف شود ، در 207 و 206 های ایرانیزه نیز این خطا بعد از نصب هدرز مشاهده خواهد شد که این مورد هم می‌توان با ریمپ ایسیو رفع شود.

درباره تعمیر کاتالیزور خودروی شاهین و معایب آن بیشتر بدانید:

درسال 1399 خودروی سدان با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری بنزینی توربو با نام شاهین توسط شرکت خودروسازی سایپا تولید و به بازارخودرویی عرضه گردید البته تمامی خودروهای تولید شده در دنیا دچار یک سری ضعف‌ها می‌باشند از لحاظ موتور، گیربکس،هندلینگ، اتاق و…

یکی از ضعف‌های شایع در خودروی شاهین که برای مالک خودرو اتفاق می‌افتد طراحی به اصطلاح اشتباه سیستم کاتالیزور این خودرو از لحاظ ابعاد نسبت به فاصله سینی زیر موتور خودرو می‌باشد.

اصولا تمامی خودروهایی که سدان سواری می‌باشند دارای یک قطعه به نام سینی زیر موتور می‌باشند این قطعه فلزی یا پلاستیکی است و در بخش زیرین موتور نصب می‌گردد.

این قطعه مانند یک محافظ از ورود اشیاء و هرگونه جسم خارجی به موتور خودرو، کارتل، گیربکس و جعبه دنده ممانعت می‌نماید،همچنین در فصل سرما و باران از ورود هوای سرد و گل و لای به درون موتور جلوگیری می‌کند.

اما در خودروی شاهین قطعه کاتالیزور به قدری از لحاظ طولی بزرگ طراحی شده که از سینی زیر موتور بیرون‌زده و از لحاظ فاصله با زمین فاصله بسیار کمی دارد و به برخی از سرعت‌گیرها آسفالت یا به اصطلاح ساندویچی‌ها کاتالیزورها برخورد کرده و باعث شکستن ان می‌شود و هزینه‌ای 12 تا 25 میلیون تومانی را برای مالک خودرو در بر دارد.

تعمیر کاتالیزور پریوس
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

مکز تخصصی کاتالیست وان با 10 سال سابقه درخشان در زمینه کاتالیست و اگزوز تمامی تعمیرات و کف تراشی چدنی اگزوز شاهین را نسبت به این مشکل را با هزینه بسیار کم انجام می‌دهد.

علائمی که نشان خواهد داد خودوری شما به تعمیرکاتالیزور خودروی شاهین نیاز دارد:

باید توجه داشته باشید که تمامی خرابی‌ها و نقص‌هایی که در قطعات خودرو ایجاد می‌شوند، نشانه هایی دارد که رانندگان با تجربه، به راحتی متوجه علائم خواهند شد و برای رفع آن نیز سریعا اقدام خواهند کرد. پیشنهاد گروه تخصصی کاتالیست وان به شما عزیزان این است که همیشه به صدا و رفتار خودروی خود دقت کنید تا در مراحل اولیه، نقص خودرو متوجه آن شوید و از مشکلات جدی تر که بعدا بروز خواهد کرد جلوگیری نمایید.

در ادامه به علائم خرابی کاتالیزور خواهیم پرداخت توجه نمائید که بر طرف کردن این ایرادات در زمان مناسب می‌تواند در سلامت خودروی شما بسیار تاثیرگذار باشد علائمی مانند:

  1. افزایش مصرف سوخت به صورت ناگهانی و یکدفعه ای
  2. کاهش شتاب خودرو و قدرت موتور
  3. بروز مشکل در استارت خوردن ماشین و روشن نشدن آن
  4. روشن شدن چراغ چک خودرو
  5. لرزش موتور در سرعت های پایین و بد کار کردن ماشین
  6. استشمام بوی بد شبیه به بوی تخم مرغ گندیده در کابین

ساهین چرا آتش گرفت؟

ساهین چرا آتش گرفت؟

سیستم جرقه زنی خودوری شاهین برای مشکلاتی که در این خدرو به وجود آمد مانند آتش گرفتن آن فراخوان‌های زیادی زده‌اند که یکی از فراخوان مهم درباره سیستم جرقه زنی و وایرهای این خودرو بوده است.

بهتر است بدانید که طرح ترمینال وایرها در این خودروها عوض شده و همچنین مسیر عبور وایرها نیز تغییر یافته است، این مشکل یکی از مواردی است که ما هشدار آن را داده بودیم.

یکی از مشکلات خودرو شاهین داغ شدن بیش از حد محفظه موتور و برخی از قطعات حساس این خودرو می‌باشد چرا که این موتور بخاطر هشت سوپاپ بوده و توربوشارژر شدن بیش از حد گرم خواهد شد و این امر باعث برخی مشکلات شده است.

از قطعات خطرناکی که با گرمای بیش از حد و به علت نزدیکی به خروجی دود به سرعت آسیب می بیند، وایرشمع ها میباشد.

گرم شدن بیش از حد اگزوز و انتقال این گرما به وایرها باعث ذوب شدن آنها خواهد شد و در نهایت باعث فرار جرقه، ریپ زدن و بد کار کردن خودرو شده است. اما سایپا طی فراخوانی واشر جدیدی را در نظر گرفت که محافظی بین وایرها و اگزوز خودرو باشد.

برای مطالعه بیشتر:  منیفولد اگزوز خودروی شاهین چیست؟

چرا تعمیر کاتالیزور خودروی شاهین را به کاتالیست وان بسپارید

چرا تعمیر کاتالیزور خودروی شاهین را به کاتالیست وان بسپاریداز دلایلی که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو خواهد شد بروز مشکل در کاتالیزور خودروها می‌باشد البته دلایل روشن شدن چراغ چک خودور متنوع است به همین خاطر توسط تعمیرکار متخصص باید دلایل آن تشخیص داده شود.

اما همانطور که گفتیم یکی از دلایلی که باعث روشن شدن چراغ چک خواهد شد خرابی کاتالیزور خودرو می‌باشد و در خیلی موارد نیز دیده شده به خاطر حرفه‌ای نبودن تعمیر کار بعد از نصب کاتالیزور خودرو پیغام خطا خواهد داد خبر خوب اینجاست که گروه تخصصی کاتالیست وان به رفع اینگونه خطاها نیز خواهد پرداخت و به طور قطع آن را بر طرف خواهد کرد. لازم به ذگر است که بهترین خدمات را با ارزان‌ترین قیمت می‌توانید از گروه تخصصی کاتالیست وان دریافت نمائید.

امتیاز مطلب post