درباره تعمیر کاتالیزور پریوس، بهتر است بدانید که این قطعات به گونه‌ای ساخته شده اند که طول عمر یک وسیله نقلیه را دوام بیاورند، بیشتر آنها فقط مسدود خواهند شد و لزوماً خراب نخواهند شد.

این به خاطر اتفاق خواهد افتاد که شما در بیشتر مواقع رانندگی در شهر یا رانندگی‌های کوتاه انجام می‌دهید که در آن مبدل کاتالیزوری زمان گرم کردن نخواهد داشت.

دلایل دیگری که امکان دارد  مسدود گردد یا به طور کلی خراب گردد، دیگر اجزای خراب در رابطه مستقیم یا غیرمستقیم با مبدل کاتالیزوری می باشد.

اینها شامل تمام اجزایی می باشند که مخلوط هوا/سوخت را تغییر خواهند داد. به عنوان نمونه، انژکتور، فیلتر هوا معیوب، تنظیم کننده فشار سوخت، سنسور

MAF (جریان جرمی هوا)، سنسور O2 و …

اگر هر کدام از این اجزا از کار بیفتد یا کار خود را به درستی کار نکند، می تواند منجر به ترکیبی غنی از هوا و سوخت و در نتیجه افزایش رسوب کربن گردد.

علاوه بر این، این می تواند منجر به افزایش دمای اگزوز گردد که منجر به شوک حرارتی مبدل یا ذوب و در نتیجه خرابی آن خواهد شد.

دمای بالا همچنین می تواند ناشی از کارکردن خودرو با سوخت نامناسب (E85، گازوئیل، معمولی)، خاموش شدن موتور و نشت مایع خنک کننده داخلی گردد.

 این امر اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد و حتی اجزای احتمالی بیشتری را اضافه می نماید که می تواند یک مبدل کاتالیزوری را خراب نماید

در آخر، کاتالیزورها امکان دارد از نظر فیزیکی آسیب ببیند، یا دیگر اجزای اگزوز امکان دارد نشت داشته باشند که منجر به عملکرد ناکارآمد

مبدل خواهد شد. اما در اینجا لیست کاملی از دلایل امکان دارد که مبدل کاتالیزوری خراب گردد.

چرا به تعمیر کاتالیزور پریوس نیاز پیدا خواهید کرد؟

تعمیر کاتالیزور پریوس را به کاتالیست وان بسپارید با بالاترین کیفیت را دریافت نمائید. از دلایلی که باعث مسود شدن این قطعه ارزشمند خواهد شد شامل موارد زیر می باشد:( تعمیر کاتالیزور سمند ef7 )

کاتالیزور خودرو چیست ؟
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

تشکیل کربن

نشتی مایع خنک کننده داخلی یا خرابی واشر سر

روغن بیش از حد از محفظه احتراق وارد اگزوز خواهد شد

سوخت و مواد افزودنی سوخت با کیفیت پایین یا اشتباه

علائمی که به شما می گوید به تعمیر کاتالیزور پریوس نیاز خواهید داشت:

علائمی که به شما می گوید به تعمیر کاتالیزور پریوس نیاز خواهید داشت: در اصل بعضی از علائم خرابی مبدل کاتالیزوری با دیگر اجزای معیوب همپوشانی خواهند داشت.

بنابراین، اگر مشکوک می باشید که مبدل بدی دارید، مطمئن گرید که متوجه بوی سولفوریک، صدا دادن داخل آن یا تغییر رنگ شده اید. در غیر این صورت، امکان دارد چیز دیگری باشد  حتی اگر یک کد خطا نشان دهنده مبدل کاتالیزوری داشته باشید.

بوی سولفوریک
بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد نشان دهنده گرفتگی یا خرابی مبدل کاتالیزوری می باشد. این اتفاق رخ می دهد چرا که از خنثی کردن سولفید هیدروژن که منجر به تجمع آن و بوی بیش از حد آن خواهد شد، دست می کشد.

جغجغه کردن
صدای جغجغه در داخل مبدل کاتالیزوری به این معنی می باشد  که ساختار لانه زنبوری داخل آن شکسته یا متلاشی گشته است. اگر اینطور است، تنها کاری که باید انجام دهید تعویض آن می باشد.( سرویس کاتالیزور )

تغییر رنگ مسکن مبدل کاتالیزوری
منظور مشخصاً این است که مبدل علائم آشکاری از گرم شدن بیش از حد دارد، مانند تغییر رنگ یا تیره شدن هر فلز در هنگام انفجار یا سوختن. باز هم، تنها راه حل این می باشد که آن را جایگزین نمائید چرا که این معمولا نشان دهنده خرابی کامل می باشد.

چرا مبدل کاتالیزور به سرقت می رود؟

تعمیر کاتالیزور پریوس، سرقت مبدل کاتالیزوری
آن فلزات گرانبهایی که در مورد آنها در دیگر مقالات صحبت کردیم توجه نمائید که : مبدل های کاتالیزوری در بیشتر مواقع به دلیل وجود فلزات گرانبها در داخل دزدیده خواهند شد. مبدل ها دارای مقادیر کمی پلاتین، رودیوم و پالادیوم می باشند که همگی برای فروشندگان فلز ارزشمند هستند.

امتیاز مطلب post