تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان :

این مقاله توسط متخصصان گروه تخصصی کاتالیست وان گردآوری شده و تقدیم نگاه مهربانتان می گردد ، بسیاری از افراد درباره کاربرد و نحوه عملکرد کاتالیزور اطلاعات کافیی ندارند به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا در این سایت اطلاعات کاملی را درباره تعمیر کاتالیزور ، زمان تعمیر کاتالیزور ، تعویض کاتالیزور و… در اختیارتان قرار دهیم ، با ما به دنیای جذاب کاتالیزورها بیاید تا اطلاعات تخصصی در این باره دریافت نمائید.

قبل از توضیح اینکه درباره  تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم ، ابتدا باید در مورد کاربرد این قطعه گرانبها توضیح مختصری به شما بدهیم تا اهمیت تعمیر و نگهداری این قطعه گرانبها را بهتر درک کنید. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد تعمیر کاتالیست از جمله کاتالیست توسان در اختیار شما قرار دهیم.

کاتالیزور چیست؟

کاتالیست قطعه ای است که در مسیر خروجی گازهای موتور نصب می شود که می تواند اثر آلایندگی این گازها را تا 90 درصد کاهش دهد و در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است. وظیفه آن تبدیل مونوکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته به دی اکسید کربن است. و تبدیل به آب می شود. همانطور که گفتیم این قسمت برای جلوگیری از آلودگی هوا بسیار مهم است، زیرا قادر است اکسید نیتروژن را به گاز نیتروژن تبدیل کند.

تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان چیست؟ | خرید کاتالیزور توسان

تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان چیست؟تعمیر کاتالیست توسان چیست و چگونه انجام می شود؟ آیا تعمیر این قطعه مهم است؟ من مطمئن هستم که شما سوالات زیادی از این قبیل در ذهن دارید، به خصوص اگر راننده توسان هستید. برای توضیح این سوالات باید گفت که یک سری عناصر اصلی در کاتالیزور توسان وجود دارد که وظیفه کاتالیزوری را بر عهده دارند، این عناصر مانند فلزات گرانبها مانند رودیوم، پالادیوم، پلاتین و … هستند.

یا از فلزاتی مانند مس، نیکل، منگنز، آهن و … انتخاب می شوند. همچنین توجه داشته باشید که عنصر سریم به عنوان آزاد کننده اکسیژن، ذخیره و بافر در کاتالیزورهای سه گانه استفاده می شود تا مخلوط گاز را در محدوده استوکیومتری ثابت نگه دارد.

زیرا در این محدوده شاهد موثرترین کاتالیزورهای سه گانه خواهیم بود. اگر کاتالیزور توسان شما مشکلی دارد نگران نباشید خودرو خود را به مرکز تخصصی کاتالیست وان ببرید تا با استفاده از دستگاه های تشخیصی حرفه ای و متخصصین مشکل را پیدا کرده و در اسرع وقت آن را برطرف کنیم.

آیا امکان تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان  وجود دارد؟

در عصر جدید که همه ما توسط اتومبیل ها احاطه گشته ایم، آنها شامل کاتالیزورهایی می باشد که به سلامت محیط زیست کمک خواهد کرد و از آلودگی بیش از حد هوا جلوگیری می نماید.

یکی از وظایف کاتالیزورها حذف آلاینده ها از سوخت های فسیلی می باشد. اما نکته مهم در اینجا این می باشد که باید به آن توجه نمائید: کاتالیست ها قطعات بسیار حساسی می باشند و به خاطر گذشت زمان و آلودگی و ضربه های فیزیکی آسیب خواهند دید و باید تعمیر شوند.

زمانی که موتور خودرو دچار مشکل می گردد و فرآیند احتراق به خوبی پیش نخواهد رفت، سوخت خام خارج شده و به سمت موتور حرکت می نماید که بسیار بد می باشد چرا که احتراق این سوخت در دهانه کاتالیست باعث از کار افتادن این قطعه  خواهد شد.

در این مواقع، زمانی که با علائم خرابی کاتالیست مواجهخواهید شد، باید سریعا کاتالیست را تعمیر نمائید یا در صورت عدم امکان تعمیر، آن را تعویض نمائید.

لازم به ذکر است که یک موتور مشکل ساز گازهای آلاینده بیشتری تولید مینماید و این مشکل باعث خواهد شد تا کاتالیست خودروی شما برای تصفیه این گازها تحت فشار قرار بگیرد و به مرور زمان کارایی خود را از دست دهد.به همین خاطر نگهداری به موقع کاتالیست در بازه های زمانی معین می تواند در افزایش عمر این قطعه بسیار موثر گردد.

 تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان و چالش های آن:

 تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان و چالش های آن:در مورد تعمیر کاتالیست توسان و چالش های آن باید گفت که تعمیر این قطعه خودرو توسان به هیچ وجه آسان نیست و نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارد زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم این قطعه از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است. و به دلیل قرار گرفتن در خودروی توسان به خوبی دیده نمی شود بنابراین نیاز به دستگاه های حرفه ای و مکانیک های تخصصی دارد تا مشکل این قطعه ارزشمند را به درستی تشخیص دهد در غیر این صورت ممکن است به سایر قسمت های خودرو آسیب برساند.خودرو یا کاتالیزور شما که اینطور نیست. یک مکانیک خبره شما قادر به تعمیر آن نخواهید بود و باید کاتالیست را تعویض کنید چون می دانید قیمت آن بالاست پس ریسک نکنید و ماشین خود را برای تعمیر کاتالیست به هیچ مکانیکی بسپارید.

عواملی که باعث دمی شود تا به تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان نیاز پیدا کنید | فروش کاتالیزور هیوندای توسان

اولین و مهمترین عامل در خرابی کاتالیست توسان، ضربه فیزیکی است. همانطور که بارها اشاره کرده ایم این قسمت حساس و شکننده است و در صورت وارد شدن ضربه مستقیم توسط جسم خارجی شبکه اسفنجی آن له می شود و این امر منجر به آسیب به سایر قسمت ها نیز می شود.

یکی دیگر از عواملی که باعث از کار افتادن این قطعه گرانبها شده، دمای بالا است، بنابراین در صورت گرم شدن بیش از حد خواص خود را از دست می دهد و کارایی لازم را ندارد که ممکن است باعث افزایش دمای کاتالیزور شده باشد.

سومین عامل و عاملی که در سلامت و طول عمر این قطعه تاثیر بسزایی دارد، میزان ناخالصی های موجود در گازهای خروجی موتور است، زیرا اگر این گازها دارای ناخالصی باشند، مواد داخل کاتالیزور در نهایت خاصیت خود را از دست خواهند داد.

به عنوان مثال اگر در واشر سر خودرو ایرادی وجود داشته باشد، آب و روغن وارد موتور خودرو می شود و گاز خروجی سیلندر نیز حاوی آب و روغن بوده و ممکن است به قطعه آسیب برساند.

بنابراین اگر احساس کردید که واشر سر مشکل دارد، سریعا خودرو خود را به تعمیرگاه معتبر و مجاز ببرید تا قطعات مربوط به موتور را بررسی کرده و از سلامت آن ها اطمینان حاصل کنید. البته شایان ذکر است که گروه تخصصی کاتالیست وان با دستگاه های پیشرفته و ویژه ما در کمترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام خواهد داد.

تعمیر کاتالیزور لیفان 520i
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان و محل قرار گیری مبدل کاتالیزوری توسان !! | فروش کاتالیزور هیوندای توسان

تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان و محل قرار گیری مبدل کاتالیزوری توسان !! | فروش کاتالیزور هیوندای توسان
محل دقیق مبدل کاتالیزوری به سال مدل و اندازه موتور هیوندای توسان شما بستگی خواهد داشت. البته، یافتن آنها چندان دشوار نخواهد بود. کاتالیست ها یا همان کاتالیزورها خود بخشی از سیستم اگزوز می باشند  که  آن را جایی بین لوله دم و منیفولدهای ورودی جا گذاری خواهند کرد.
آنها تقریبا همیشه یک سپر حرارتی در اطراف خود دارند و یک حسگر اکسیژن در جایی پیش از این قطعه لازم است مبدل کاتالیزوری پیش از صدا خفه کن است. صدا خفه کن واقعاً تنها چیزی می باشد که ممکن است آن را با مبدل کاتالیزوری هیوندای توسان خود اشتباه بگیرید.مبدل کاتالیزوری بسته به سال و ساخت خودرو امکان داارد پیچ یا جوش داده شود.

تعمیر کاتالیزور هیوندای توسان و رایج ترین علائم خرابی کاتالیزور توسان چیست؟

تعمیر کاتالیزور توسان از اهمیت بالایی برخوردار  می باشد به همین خاطر لازم است دقیق و درست تعمیر گردد. علائم بد مبدل کاتالیزوری خراب شدن مبدل کاتالیزوری غیر معمول نمی باشد، زیرا سال ها و مسافت پیموده تا تاثیر خود را بگذارد. اگر مشکلی در احتراق ناقص یا مخلوط بد هوا/سوخت وجود داشته باشد، سریع‌تر از کار خواهد افتاد.
زمانی که خودروی توسان شما دچار مشکل گردد، چراغ چک موتور شروع به چشمک زدن مینماید. در بیشتر موارد، این وضعیت چشمک زن نشان دهنده این است که کاتالیزور خودروی شما دچار ایراد گشته است.
بیشتر علائم یک مبدل کاتالیزوری بد به عدم جریان اگزوز از طریق گربه مربوط خواهد شد . هنگامی که آنقدر مسدود گردد، توسان شما به سختی قابل رانندگی می باشد. در اینجا رایج ترین علائم خرابی مبدل کاتالیزور توسان را به شما بازگو خواهیم کرد.وقتی جریان اگزوز شروع به کند شدن می‌نماید، مسافت پیموده شده بنزین شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
موتور هر وسیله نقلیه ای که در 20 سال گذشته ساخته شده دارای یک کامپیوتر OBDII می باشد این «کد مشکل» را به شما نشان خواهد دااد که برای تشخیص و تعمیر سیستم آلایندگی توسان خود به آن نیاز خواهید داشت. استارت نخوردن یا بد استارت خوردن خودرو – هنگامی که مبدل کاتالیزوری  مسدود باشد، جریان هوای کافی برای راه اندازی توسان شما وجود نخواهد داشت. دود اگزوز تیره تر شده و بوی تخم مرغ فاسد خواهد داد.

تعمیرکاتالیزور توسان و چالش‌های آن:

درباره تعمیر کاتالیزور توسان و چالش‌های آن باید بدانید که تعمیر این قطعه خودروی توسان اصلا کار ساده ای نمی باشد و نیاز به تعمیرکار متخصص خواهد داشت، چرا که همانطور که گفته شد، این قطعه فوق‌العاده حساس می باشد. و به خاطر نوع قرارگیری آن در خودروی توسان به خوبی قابل روئیت نخواهد بود بنابراین نیاز به دستگاه‌های حرفه‌ای و مکانیک منخصص خواهد داشت تا ایراد این قطعه ارزشمند را به درستی تشخیص داده و ایراد را رفع نمایند وگرنه امکان دارد به قطعه‌های دیگر خودو یا همان کاتالیزور شما آسیب وارد شود که دیگر مکانیک متخصص هم قادر به تعمیر آن نباشد و مجبور گردید تا تعویض  کاتالیزور  را انجام دهید که همان‌طور که می‌دانید این قطعه از قیمت بالایی برخوردار می باشد پس ریسک نکنید و برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود را به هر مکانیکی نسپارید.

تعمیر یا حذف کاتالیست توسان؟

تعمیر یا حذف کاتالیست توسان؟تعمیر یا حذف کاتالیست توسان؟ با توجه به آنچه در بالا ذکر کردیم، کاتالیزورها در جلوگیری از آلودگی هوا بسیار موثر هستند زیرا این قطعه ارزشمند می تواند تا 90 درصد گازهای سمی و آلاینده های خارج شده از موتور را تصفیه یا خنثی کند. احتراق در موتور و تبدیل آن به دی اکسید کربن و آب.

یکی دیگر از کاربردهای مهم این قطعه تبدیل اکسید نیتروژن به گاز نیتروژن است و به طور کلی مبدل های کاتالیزوری در کاهش گازهای آلاینده خودروها بسیار موثر هستند. بنابراین به هیچ عنوان برداشتن یا جدا کردن این قطعه را توصیه نمی کنیم، زیرا خارج کردن آن از اگزوز منجر به افزایش آلودگی هوا می شود.

یکی دیگر از معایب حذف کاتالیزور از اگزوز کاهش شتاب خودرو است. از آنجایی که کاتالیست دارای سنسور اکسیژن است که با استفاده از ECU یا مغز هوشمند خودرو، اکسیژن مورد نیاز برای احتراق سوخت را تنظیم و کنترل می کند و میزان ورودی هوا را تنظیم می کند، احتراق سوخت متناسب با دور موتور است. .

با برداشتن کاتالیزور و در صورت عدم اتصال به سنسور، مقدار هوای ورودی به محفظه احتراق تنظیم نشده و متناسب با دور موتور نیست، این امر باعث احتراق ناقص می شود که علاوه بر آلودگی بیشتر، باعث سایش می شود. قطعات موتور که منجر به کاهش قدرت موتور و احتمالاً کاهش شتاب خواهد شد.

حذف کاتالیزور نیز باعث ایجاد صدای اضافی از داخل موتور می شود. این مبدل در صداهای خروجی از موتور اختلال ایجاد می کند و به عنوان یک مسدود کننده صدای موتور نیز به حساب می آید، بنابراین با برداشتن این قطعه باعث خروج صداهای غیرعادی و اضافی از داخل موتور خواهید شد.

چراتعمیر کاتالیزور هیوندای توسان | فروش کاتالیزور هیوندای توسان

اگر شما هم به دنبال یک مرکز معتبر و تخصصی برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود هستید میتوانید به گروه تخصصی کاتالیست وان مراجعه نمائیدتا با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کاتالیزور اورجینال خودروهای وارداتی و یا چینی را تهیه نمائید. تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها. رفع بوی بد داخل کابین ماشین

برای مطالعه بیشتر : تعمیر کاتالیزور و یا شستن کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور خودرو

برقراری ارتباط: 09128385256

امتیاز مطلب post