درباره تعمیر کاتالیزور لیفان 520i  بیشتر بدانید!

درباره تعمیر کاتالیزور لیفان 520i، ئانستن این نکته الزامی می باشد که این قطعه ای می باشد که نه تنها ضروری می باشد، بلکه قسمت گران قیمت از سیستم اگزوز شما می باشد. هدف اصلی آن جلو گیری از انتشارات گازهای سمی می باشد، این کار را با تبدیل آنها به دی اکسید کربن، نیتروژن و بخار آب انجام خواهد داد.

این آلاینده های سمی محصول جانبی احتراق موتور می باشد، به همین دلیل هیچ راه حلی برای تولید آنها وجود نخواهد داشت. اما اثرات آن را می توان بانصب کاتالیزور در خودروها کاهش دهیم، چرا که از فلزاتی نظیر پلاتین و پالیدیم برای تبدیل این سموم به گازهای ایمن قبل از خروج از لوله اگزوز استفاده می نماید.

علائمی که نشان می دهد به تعمیر کاتالیزور لیفان 520i  نیاز دارید چیست؟

در تعمیر کاتالیزور لیفان 520i، باید به این نکته توجه نمائید که زمانی که کاتالیزور دچار مشکل می شود، علائم متعددی وجود خواهد داشت، اما  این مشکلات امکان دارد نیاز به تعویض نداشته باشند. و فقط کمی گرفتگی داشته باشد یا کثیف شده باشد.

از این رو مهم می باشد که تفاوت علائم را بدانید که نشان می دهد مبدل کاتالیزوری شما در مقابل تمیز کردن نیاز به تعویض خواهد داشت.

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه می نمائید، ممکن است  مبدل کاتالیزوری شما ممکن است تعمیر نشود و تنها انتخاب تعویض باید گردد. این علائم شامل موارد زیر می باشد:

1. سر و صدا
مهم است که همیشه به صداهایی که ماشین شما تولید می نماید توجه نمائید، چرا که می تواند چیزهای زیادی در مورد تعمیر کاتالیزور لیفان 520i نشان دهد صدای جغجغه مبدل یکی از آنها می باشد .
این صدا زمانی آغتز می گردد که فلزات داخل آن از سیستم فیلتر مبدل که شبیه لانه زنبوری می باشد جدا خواهند شد. همانطور که آنها خرد می گردند، آنها می توانند شروع به جغ جغ نماید .

2. تغییر رنگ یا تاب برداشتن
تغییر در ظاهر کاتالیزور خودوری شما نشانه ای مطمئن از نیاز به تعویض می باشد تغییر رنگ یا تاب برداشتن به این معنی می باشد که نشتی داخلی دارد یا به طور مزمن گرم خواهد شد.

خرید کاتالیست تویوتا
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

3. بوی گوگرد
در حالی که این علامت می‌تواند نتیجه خرابی مبدل کاتالیزوری یا یکی از مواردی باشد که به سادگی نیاز به تمیز کردن دارد، بوی گوگرد معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که نمی‌تواند سموم را به مواد کمتر مضر دیگر تبدیل کند.

این بوی که شبیه به تخم مرغ فاسد می باشد، در اطراف اگزوز بیشتر به چشم می آید به طور خاص، مبدل کاتالیزوری، سولفید هیدروژن را که در اثر سوختن گاز توسط خودرو تولید می گردد، به دی اکسید گوگرد تبدیل نمی نماید که باعث ایجاد بو خواهد شد.

 روشن بودن چراغ موتور را بررسی نمائید:

این یکی از علائمی می باشد که باید در هنگام وقوع به آن توجه نمائید. معمولاً این اولین علامتی می باشد که نشان خواهد داد مشکلی در مبدل کاتالیزوری وجود دارد و باید تعمیر کاتالیزور لیفان 520i انجام گردد.

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور مزدا 2

چرا باید خدمات تعویض مبدل کاتالیزوری انجام خواهد شد؟

چرا باید خدمات تعویض مبدل کاتالیزوری انجام خواهد شد؟درباره تعمیر کاتالیزور لیفان 520i دانستن این نکته لازم است که مبدل های کاتالیزوری به خاطر نقشی که در ایمنی سرنشینان و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای ایفا خواهند کرد، اجزای مهم سیستم اگزوز می باشند.

بدون مبدل کاتالیزوری، سیستم اگزوز شما گازهای سمی و خطرناکی نظیر مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسید نیتروژن آزاد می نماید مبدل کاتالیزوری آسیب دیده باید در اولین نشانه مشکل تعویض گردد

گرفتگی مبدل های کاتالیزوری نیز خطرناک می باشد. اگر بخواهید شتاب بگیرید اما وسیله نقلیه شما سرعت خود را افزایش ندهد، یک سنسور اکسیژن آسیب دیده می تواند منجر به عملکرد کمتر مبدل کاتالیزوری و کاهش طول عمر آن گردد.

اگر اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، گازهای مضر کاهش نخواهد یافت، در حالی که اکسیژن بیش از حد می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مبدل و از کار افتادن آن شود و نیاز به تعمیر کاتالیزور لیفان 520i است.

امتیاز مطلب post