تعمیر کاتالیزور volvo xc90 چیست؟

پیش از اینکه درباره تعمیر کاتالیزور volvo xc90  توضیحات دهیم بهتر است ابتدا کمی درباره خود خودروی volvo بدانید:

ولوو XC90 یکی از زیباترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلندهای کمپانی سوئدی ولوو می باشد که از سال 2015 تا خالا در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است. ولوو XC90 در کارنامه خود افتخارات درخشانی جای داده است  که ازجمله آن‌ها می‌توان به ایمن‌ترین محصول کمپانی ولوو، خودرو سال کشور آلمان یا بهترین شاسی‌بلند سال 2016 از نگاه مجله موتورترند آمریکا اشاره نمائیم.

پیش از شروع بررسی مشخصات فنی ولوو XC90 نخست نگاهی به تاریخچه ورود این خودرو به ایران خواهیم انداخت؛ در سال 2016 به‌ خاطر فعالیت‌های شرکت افرا موتور، ولوو XC90 در سه تیپ Momentum ،R-Design و Inscription راهی بازار ایران گشت. از بین تیپ‌های ذکرشده، اینسکریپشن فول‌ترین تیپ ولوو XC90 می باشد که جلو پنجره کرومی‌ آن بارزترین تفاوت ظاهری این مدل نسبت به سایر تیپ‌ها محسوب خواهد شد.

طراحی جذاب، امنیت بالا و مشخصات فنی ولوو XC90 در کنار تصویب طرح ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی، باعث گشت تا این خودرو قادر باشد تا در ابتدای ورود به بازار کشورمان فروش قابل‌توجهی را تجربه نماید.

تعمیر کاتالیزور volvo xc90 و مشخصات فنی آن!

این کمپانی برای نسل اول XC90 پیشرانه‌های متنوعی را در نظر داشت، البته نسل دوم این خودرو در همه ی تیپ‌ها به پیشرانه‌هایی با حجم 2 لیتر مجهز گشت. یکی از جذاب‌ترین نکاتی که در میان مشخصات‌فنی ولوو XC90 به چشم دیده می شود، استفاده هم‌زمان این خودرو از توربوشارژر و سوپرشارژر می باشد. در این میان سوپرشارژر تنها برای جلوگیری از تأخیر عملکرد توربوشارژر در دورهای پایین مورد استفاده قرار خواهند گرفت، اما به‌هرحال وجود دو سیستم پرخوران در موتور این خودرو پیچیدگی‌های فنی بسیاری را نیز برای آن ایجاد کرده است.

کمپانی سازنده درون سینه این غول 2 تنی، یک پیشرانه 4 سیلندر ۱۹۶۹ سی‌سی قرار گرقته است که به لطف بهره‌گیری از سیستم پرخوران توان تولید 320 می باشد بخار قدرت در 5700 دور در دقیقه و 400 نیوتن‌متر گشتاور در 5400 دور در دقیقه را خواهد داشت. کمپانی ولوو به این خاطر که بتواند توان خروجی موتور این خودرو را به هر چهارچرخ آن منتقل نماید، از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک از نوع GearTronic استفاده می نماید که باعث خواهد شد تا ولوو XC90 قادر باشد تا در کمتر از 7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا نماید.

هزینه تعمیر کاتالیزور خودرو
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

برای مطالعه بیشتر: تعمیر کاتالیزور ماکسیما

تعمیر کاتالیزور volvo xc90 و ایمنی آن

تعمیر کاتالیزور volvo xc90 و ایمنی آناگر بخواهیم مشخصات فنی ولوو XC90 را از نظر ایمنی مورد بررسی قرار دهیم، کمتر خودرویی را پیدا می نمائیم که رقیب ولوو XC90 قرار گیرد. XC90 یکی از ایمن‌ترین خودروهای SUV جهان محسوب خواهد شد و در تست‌های متنوع قادر بوده تا بالاترین رتبه‌ها را از موسسات معتبر بین‌المللی کسب نماید. در سال 2015 این شاسی‌بلند سوئدی توانسته تا 5 ستاره ایمنی را از موسسه Euro NCAP کسب نماید و به‌عنوان ایمن‌ترین شاسی‌بلند سایز بزرگ تست شده توسط این موسسه بلژیکی معرفی گشت؛ هم‎ینطور ولوو XC90 طی سال‌های متمادی قادر بوده تا از موسسه IIHS(بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا) امتیاز Top Safety Pick را کسب نماید.

فروش و تعمیر کاتالیزور ولوو XC9

عمر این قطعه به طور میانگین برابر خواهد بود  با عمر خودرو البته به خاطر کیفیت نامطلوب سوخت یا ضربه فیزیکی یا … امکان دارد لازم باشد تا تعمیر کاتالیزور زودتر انجام شود و اگر که مشکل آن برطرف نگشت باید جایگزین گردد.

توصیه ما به عنوان متخصص این حوزه این است که سرویس کاتالیست ولوو XC90 را فراموش نفرمائید و آن را به صورت دوره ای انجام دهید، سرویس این قطعه شامل شستشوی اجزای متنوع آن با محلول های تمیز کننده استاندارد می باشد.

تاکید ما بر استاندارد بودن محلول شستشوی کاتالیزور ولوو XC90 به این دلیل است که بعضی اشخاص کم تجربه و ناآگاه برای سرویس این مبدل از جوهر نمک استفاده خواهند کرد.

آن ها اطلاع ندارند که با این کار چه آسیبی به قسمت های مختلف آن می زنند تا حدی که مالک خودرو مجبور به خرید کاتالیزور خودرو بورگوارد خواهد شد تا جایگزین مبدل قبلی کنند.

بنابراین همیشه برای شستشوی کاتالیست ولوو XC90 به تعمیرگاه های مجاز کاتالیزور و مطمئن مراجعه نمایید. سرویس این قطعه با محلول های استاندارد، سبب می شود که کلیه آلودگی ها و رسوباتی که در محفظه و شبکه های آن ایجاد شده از بین برود و این قطعه بتواند به راندمان حداکثری خود دست پیدا کند.

تعمیرگاه تخصصی کاتالیزور کاتالیست وان یکی از مراکز فروش و تعمیر کاتالیزور ولوو XC90  می باشد که کلیه مجوزهای مرتبط  به این خدمات را دریافت نماید و از نیروهای آموزش دیده و دستگاه های استاندارد برای سرویس و شستشوی این قطعه حساس استفاده نماید. اگر می خواهید از شرایط ویژه خدمات ما آگاه شوید با مرکز تخصصی کاتالیست وان تماس حاصل نمائید.

 

 

امتیاز مطلب post