تعمیر کاتالیزور مازراتی :

پیش از این که در مورد وظیفه کاتالیزور مازراتی صحبت نمائیم، تصمیم داریم تا کمی در مورد نقش خودروها در آلودگی هوا و محیط زیست توضیح دهیم.

در خیابان ها و جاده های کشورهای گوناگون دنیا، انواع خودرو در حال تردد می باشند. هر یک از این خودروها اگر به خوبی کار نکنند و استاندارد نباشند یک منبع خطرناک برای آلایندگی هوا و محیط زیست می باشند.

تعداد زیادی از آلودگی هایی که در شهرهای بزرگ ایجاد شده، ناشی از گازهای آلاینده ای می باشد که از اگزوز خودروها خارج می گردد.

به این دلیل در سال های اخیر، نهادهای بین المللی حافظ محیط زیست قوانین مهمی برای کاهش آلودگی هوا تدوین کرده اند که خودروسازان را وادار می نماید، خودروهای تولیدی خود را به گونه ای بسازند که کمترین میزان آلودگی را وارد محیط زیست و هوا کنند.

به خاطر اینکه گازهای خروجی از موتور خودرو بیشترین تاثیر در آلودگی هوای شهرها را دارا می باشند، قطعه ای به نام کاتالیست کانورتر یا مبدل کاتالیزور ابداع گشت و در مسیر اگزوز نصب شد تا موجب گردد گازهای خطرناک خارج شده از موتور به گازهای بی خطر تبدیل گردند.

کاتالیزور مازراتی درست پس از خروجی موتور واقع شده است و گازها بلافاصله بعد از خروج از سیلندر وارد آن گشته و تصفیه خواهند شد.

گروه تخصصی کاتالیست وان  به عنوان بزرگترین مرکز خدمات کاتالیزور مازراتی آماده می باشد تا خدمات خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با این مرکز تماس حاصل نمائید.

کاتالیزور مازراتی چیست؟

مبدل کاتالیزور مازراتی یک قطعه حساس و مهم است که در مسیر اگزوز نصب می شود و گازهای ورودی به آن در اثر یکسری فعل و انفعالات شیمیایی به گازهایی بی ضرر تبدیل می گردند.
کاتالیست مازراتی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد، البته نوع آن نیز در میزان اثر بخشی آن در از بین بردن آلایندگی های گازهای خارج شده از موتور خودرو مهم است.

تعمیر کاتالیزور مازراتی و بخش های گوناگون کاتالیزور مازراتی

کاتالیزور مازراتی از سه قسمت اصلی تشکیل گشته که به ترتیب زیر هستند:

هسته کاتالیزور: این بخش دارای ساختاری لانه زبوری می باشد که دارای بستری از جنس سرامیکی مونولیتی هستند.

لایه اکسیدی: این لایه در واقع نقش نگهدارنده ماده کاتالیزور را بر عهده خواهد داشت و باعث خواهد شد تا تا سطح تماس کاتالیست مازراتی گسترش نماید. لایه اکسیدی از ترکیب آلومینا و سیلیکا ساخته خواهد شد یا از دی اکسید سیلیکون، دی اکسید تیتانیوم و اکسید آلومینیوم تشکیل شود

ماده کاتالیزور: این ماده از جنس فلزات گرانبهایی چون طلا، پلاتین، پالادیوم، کادمیوم و رودیوم انتخاب خواهد شد و ماده اصلی در این قطعه می باشد. برای مقرون به صرفه بودن معمولا از پالادیوم و رودیوم در ساخت آن استفاده خواهد شد.

اگر تصمیم به خرید کاتالیزور مازراتی دارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، کارشناسان ما با داشتن سال ها تجربه و اطلاعات به روز در این زمینه  شما عزیزان را راهنماییخواهند کرد.

تعمیر کاتالیزور مازراتی و نحوه عملکرد آن؟

عملکرد کاتالیست مازراتی کمی پیچیده است. گازهایی که از موتور خودرو خارج خواهند شد، حاوی مقدار زیادی هیدروکربن و مونوکسید کربن می باشند.

این گازها برای سلامتی انسان مضر اند و آلایندگی زیادی به همراه خواهند داشت.

اما این قطعه مهم از طریق بخش احیا کننده خود این دو گاز خطرناک را به بخار آب و دی اکسید کربن بی خطر تبدیل خواهند کرد، همینطور بخش اکسید کننده کاتالیست از طریق سطح پالادیوم یا پلاتین خود، مونوکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته را اکسید می نماید.

در مرحله پایانی سیستم کنترل کاتالیزور مازراتی وارد عمل می گردد و به بررسی گازهای خروجی از اگزوز خودرو خواهد پرداخت.

در این سیستم سنسورهای اکسیژن تعبیه گشته اند که در بیشتر مواقع پیش و پس از کاتالیزور واقع خواهد شد، سنسورهای اکسیژن وظیفه خواهند داشت که مقدار اکسیژن گاز خروجی از موتور و کاتالیست یا همان کاتالیزور مازراتی را اندازه گرفته و برای ایسیو ارسال نمایند تا ایسیو از مقایسه این مقادیر با استانداردها از صحت عملکرد کاتالیزور مازراتی اطمینان حاصل کنند.

این قطعه درصد زیادی از گازهای آلاینده مثل اکسیدهای نیتروژن، آلدئیدها، مونوکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته را تصفیه می نماید و به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد.

اما نکته ای که در اینجا باید به آن توجه گردد این می باشد که این قطعه نمی تواند مانع از ورود دی اکسید کربن به هوا گردد.

این گاز از مصرف سوخت هایی نظیر گازوئیل که دارای گوگرد می باشند ایجاد می گردند، به همین خاطر پالایشگاه ها در زمان تولید گازوئیل وظیفه خواهند داشت تا میزان گوگرد آن را کاهش دهند، همینطور باید بدانید که در حین فعل و انفعالاتی که داخل کاتالیست مازراتی صورت خواهد گرفت مقدار کمی آمونیاک و سولفید هیدروژن تولید می گردد که جزو مواد سمی می باشند.

Types of catalytic
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

برای رفع این مشکل با ایجاد تغییر در لایه اکسیدی و مایع کاتالیزور می توان مانع از بروز چنین پدیده ای گشت.

به عنوان مثال، استفاده از منگنز یا نیکل می تواند از ایجاد سولفید هیدروژن ممانعت نماید

اگر در خرید کاتالیست مازراتی دقت نگردد، امکان دارد میزان آلایندگی خودرو از حالت استاندارد خارج گشته و افزایش پیدا نماید.

قطعات نامرغوب در بازار زیاد می باشد و اشخاصی که اطلاعات کافی درباره قطعه اورجینال آن ندارند، امکان دارد جنس غیر اصل و تقلبی را خریداری کنید.

به همین دلیل  توصیه می نمائیم تا این قطعه را از مراکز مجاز و نمایندگی های معتبر فروش کاتالیزور مازراتی خریداری کنید تا خیالتان بابت اصل بودن آن آسوده باشد.

درباره تعمیر کاتالیزور مازراتی بیشتر بدانید!

کاتالیزور مازراتی یک قطعه آسیب پذیر و حساس می باشد که امکان داردبر اثر گذشت زمان کارایی اولیه خود را از دست دهد و قادر نباشد تا گازهای آلاینده را به خوبی تصفیه نماید، همینطور وارد شدن ضربه به این قطعه از دیگر دلایل خرابی آن خواهد بود.

کاتالیست مازراتی عمری در حدود ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر دارد و پس از آن دیگر قادر نخواهد بود تا از عهده وظیفه خود به خوبی بر آید، به همین خاطر. توصیه می گردد که سرویس کاتالیست مازراتی خود را جدی گرفته و به صورت دوره ای صحت و سلامت آن را نزد نمایندگی های مجاز تعمیر کاتالیست مازراتی بررسی کنید.

مرکز تخصصی کاتالیست وان، با بهره مندی از نیروی متخصص و حرفه ای و برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، خودروی شما عزیزان  را به دقت بررسی می نماید و اگر که ایرادی مشاهده نماید، به بهترین شکل و در کوتاهترین زمان نسبت به رفع آن اقدام خواهد کرد.

کاتالیزور یک قطعه ارزشمند محسوب می گردد و تاثیر زیادی در کاهش آلودگی خودرو خواهد داشت،به همین دلیل عدم بازدید و سرویس دوره ای آن در تعداد زیادی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا، بر خلاف قوانین می باشد و جریمه های سنگینی برای مالک خودرو به همراه خواهد داشت

شستشوی کاتالیزور مازراتی نقش مهمی در افزایش طول عمر آن خواهد داشت، اما مسئله ای که باید به آن توجه کنید این می باشد که شستشوی این قطعه باید به وسیله مواد استاندارد انجام گردد تا علاوه بر این که رسوبات اضافی را از داخل آن پاک نماید، به دیگر اجزای آن آسیبی وارد نکند.

بعضی از اشخاص بی تجربه و نابلد توصیه می نمایند که شستشوی کاتالیست مازراتی را با جوهر نمک انجام بدهید. این کار امکان دارد تا رسوبات اضافی را از درون این قطعه پاکسازی نماید اما باعث خواهد شد تا دیگر اجزای آن به شدت آسیب ببینند و عملا کارایی خود را از دست دهد.

تعمیر کاتالیزور مازراتی و دلایل خرابی آن

تعمیر کاتالیزور مازراتی و دلایل خرابی آنعدم رسیدگی به موقع به این قطعه می تواند باعث کوتاه شدن عمر آن خواهد شد. توصیه می نمائیم تا خودرویتان را در زمان های مشخص و به صورت دوره ای نزد مراکز معتبر ببرید تا آن ها با دستگاه های مخصوص، بخش های گوناگون آن را بررسی کنید. با این حال کاتالیست مازراتی امکان دارد در اثر عوامل گوناگون دچار اشکال گردد و دیگر قادر نباشد تا گازهای آلاینده موتور را به خوبی تصفیه نماید.

بعضی از این عوامل شامل موارد زیر خواهند بود.

  • متداولترین عامل خرابی کاتالیزور مازراتی، مسدود شدن شبکه های اسفنجی آن به وسیله ناخالصی های ناشی از احتراق سوخت های نامرغوب می باشد،زمانی که سوخت کیفیت مناسبی نداشته باشد، به مرور زمان، ناخالصی هایی که در اثر احتراق آن تولید می گردد، در شبکه اسفنجی رسوب می نماید و باعث بسته شدن منافذ آن خواهد شد، به این خاطر توصیه می نمائیم تا همیشه سوخت استاندارد وارد باک خودرو کنید تا با چنین مشکلی مواجه نگردید، سرویس کاتالیست مازراتی قادر است تا این رسوبات را از بین ببرد و باعث گردد تا این قطعه حداکثر کارایی خود را بدست آورد.
  • از دیگر عوامل خرابی این قطعه، احتراق ناقص سوخت در سیلندر خودرو می باشد که باعث خواهد شد تا مقداری سوخت خام همراه گازهای خروجی از موتور به سمت کاتالیزور حرکت نماید و درون آن آتش بگیرد، این مسئله  باعث آسیب دیدن بخش های داخلی این قطعه می گردد و کارکرد آن را مختل می نماید.
  • اگر واشر سرسیلندر ایراد داشته باشد به طوری که آب و روغن به درون موتور نفوذ نمایند، بر روی آن اثر منفی خواهد گذاشت و باعث خرابی آن می گردد.
  • یکی دیگر از عوامل خرابی کاتالیست مازراتی می توان به وارد شدن ضربات فیزیکی به آن اشاره نمائیم که امکان دارد تا در اثر عبور از جاده های ناهموار و کوهستانی اتفاق بیاید.

توجه نمائید که با خرید کاتالیزور اورجینال از گروه تخصصی کاتالیست وان می توانید از شر تعمیر کاتالیزور زود هنگام خلاص شوید

امتیاز مطلب post