آزمایش سلامت کاتالیزور و کیلومتر واقعی خودرو :

تست کاتالیزور اگزوز خودرو را چطور در پارکینگ منزل خود به صورت کاملا رایگان انجام دهید؟ توسط آزمایش سلامت کاتالیست اگزوز یا همان کاتالیزور قادر خواهید بود تا از چندین میلیون تومان هزینه بابت تعویض کاتالیزور جلوگیری نمائید. پیش از رفتن به مراکز معاینه فنی و پیش از اینکه هزینه ای بابت تست معاینه فنی پرداخت نمائید، بهتر است تا تست کاتالیزور اگزوز رو در پارکینگ منزلتون انجام دهید و هزینه هاتون را کاهش دهید.

به این نکته توجه نمائید که گروه تخصصی کاتالیست که سال ها است در زمینه تعمیر کاتالیزور ، خرید کاتالیزور و هر آنچه مر بوط به کاتالیزور می باسد فعالیت می نماید بهترین برند و قیمت کاتالیزور اگزوز را به شما عزیزان معرفی می نماید . به شما این اطلاعات را خواهیم داد که کاتالیزو چند کیلومتر کار خواهد کرد.

به این دلیل که سلامت کاتالیزور از اهمیت بالاییبرخوردار است ابتدا اطلاعاتی را درباره  علائم خرابی کاتالیزور را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد همینطور هم مواردی که باعث خواهد شد تا دچار خرابی کاتالیزور اگزوز گردید را توضیح می دهیم.

به شما عزیزان این اطلاع را خواهیم داد که چطور قادر خواهید بود تا تست کاتالیزور را انجام بدهید و عمر این قطعه را بالا ببرید تا مجبور  نگردید تا کاتالیزور را تعویض نمائید. به شما عزیزان توضیح خواهیم داد که حائز اهمیت ترین دلایل رد شدن خودروها در آزمونهای معاینه فنی چه می باشد.

در این مقالهکه توسط متخصصان گروه کاتالیست وان گردآوری تقدیم نگاه مهربانتان می گردد یکی از مهمترین تستهایی که پیش از خرید خودروی دست دوم  که باید انجام دهید را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد و روش انجام آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا خودتان موقع خرید خودرو بدون هیچ هزینه ای قادر باشید انجامش بدهید. و مطمئن گردید که خودروی مورد نظر سالم و برای خرید مناسب می باشد یا خیر.

آزمایش سلامت کاتالیزور و کیلومتر واقعی خودرو چیست ؟

پیش از اینکه پاسخ این سوال را دهیم که آزمایش سلامت کاتالیزور و کیلومتر واقعی خودرو چیست ؟ بهتر است به توضیح عملکرد کاتالیزور بپردازیم :

کاتالیزور چیست ؟

کاتالیست یا  کاتالیزور اگزوز قطعه ای می باشد که در مسیر لوله خروجی دود از موتور واقع گشته است. دود خروجی موتور از یک سمت واردو از سمت دیگر آن خارج خواهد شد.

وظیفه کاتالیزور این هست که گازهای سمی و مضر که در دود خروجی موتور موجود می باشد را به گازهای بیخطر و کم خطر تری تبدیل نماید. با اینکار هم آلودگی هوا کمتر خواهد شد و هم به طبیعت آسیب کمتری وارد خواهد شد. کاتالیزور مانند هر قطعه مصزفی دیگری دارای طول عمر مشخصی است. پس از چند هزار کیلومتر که کار نمود، عملکرد آن ضعیف و ضعیف تر خواهد شد. تا اینکه کارایی خود را از دست دهد و مجبور خواهید شد تا آن را تعویض نمائید. چنانچه این قطعه را به موقع تعویض نفرمائید هم موتور خودرو بد کار خواهد کرد و مصرف سوخت بالا خواهد رفت؛ و هم اینکه خودروی شما در آزمونهای معاینه فنی مردود خواهد شد چرا که اکنون خودروی شما 10 برابر بیشتر آلودگی تولید می نماید. ( خرید کاتالیزور )

طول عمر واقعی کاتالیزور چه قدر است ؟

( آزمایش سلامت کاتالیزور و کیلومتر واقعی خودرو  ) امکان دارد تا این سوال برای شما عزیزان پیش آید که کاتالیزور چند کیلومتر کار خواهد کرد؟ چه زمانی باید کاتالیزور اگزوز را تعویض نمائید؟ اصلا چه زمانی باید تست کاتالیزور را انجام بدهید. و اینکه چطور اینکار را انجام دهید؟ همانگونه که توضیح داده شد کاتالیزور اگزوز یک قطعه مادام العمر نمی باشد. نمی توان پاسخ این سوال را به شما عزیزان به صورت دقیقدهیم که کاتالیزور چند کیلومتر کار می نماید.

تعمیر کاتالیزور هیوندا وراکروز
بیشتر بخوانید
مرکز تخصصی تعمیرکاتالیزور

چرا که طول عمر آن بسته به برند و شرایط سرویس و نگهداری تغییر خواهد کرد. اگر دوست دارید بدانید که کاتالیزور چند کیلومتر کار می نماید باید توضیح دهیم که، در حالت کلی در خودروهای ایرانی به شرط آنکه خودرو سالم و از نظر فنی بدون مشکل بوده بین ۹۰.۰۰۰ الی ۱۱۰.۰۰۰ کیلومتر است.

توجه نمائید که در خودروهای کوناگون امکان دارد تا این مقدار تغییر نماید چرا که کیفیت ساخت کاتالیزور امکان دارد متفاوت باشدد. اگر به کاتالیست ضربه محکمی وارد گردد(به عنوان مثال در تصادف) باعث خواهد شد که شبکه های داخل آن از هم جدا شده و فرو ریزد که در این حالت بدون توجه به میزان کارکرد، باید آنرا تعویض نمائید.

همینطور هم اگر لوله بدنه کاتالیزور به دلیل ضربه ترک بردارد در این حالت نیز باید تعویض شود.

کپسول جایگزین کاتالیزور چیست ؟

( آزمایش سلامت کاتالیزور و کیلومتر واقعی خودرو  ) چرا بعضی از اشخاص به فکر استفاده از کپسول جایگزین کاتالیزور خواهند افتاد؟

در اکثر مواقع زمانیکه شما عزیزان تست کاتالیزور را انجام می دهید و متوجه خواهید شد که این قطعه در خودروی شما درست کار نمیکند. تصمیم به تعویض آن خواهید گرفت.

در این حالت اشخاص نخست قیمت این قطعه را از نمایندگی ها و فروشگاه های قطعات یدکی استعلام خواهند گرفت. بعد از اطلاع از قیمت بالای آن، به فکر جایگزین کاتالیزور خواهند افتاد.

یکی از این جایگزین ها، لوله جایگزین کاتالیزور (کاتالیست) است. که در تصویر زیر نمونه آنرا برای خودروی پراید مشاهده می نماید.

در بعضی مواقع به جای استفاده از قطعه فوق، از یک کپسول جایگزین کاتالیزور نیز استفاده خواهد شد. کپسول جایگزین کاتالیزور در اصل عملکرد کاتالیزور را نخواهد داشت و دارای هیچ شبکه داخلی نمی باشد به همین دلیل گازهای الاینده خروجی را کاهش نخواهد داد.

در تصویر زیر یک نمونه کپسول جایگزین کاتالیزور را مشاهده خواهید کرد.

امتیاز مطلب post